Tipy a testy, Novinky / Hry

Na zkušební stolici.. Elektrikářský simulátor (PS4)

Co se stane, když si Simíci vyberou ta nejpodivnější témata, na která se zaměří? Chci říct, chci velet vesmírné stanici a obecně mě tolik netrápí tlakové mytí mého dvora. Pokud tohle chci dělat, oddám se reálnému životu, kterému se snažím za každou cenu vyhnout. Když to říkám… stali jsme se kozou, tak to máš. Simík, na kterého se dnes podíváme, nás uvidí vstoupit do role elektrikáře. Je to určitě méně bezpečné než tlaková myčka, ale rozpumpuje to starou krev? Asi ne, ale uvidíme, kam se vydáme Elektrikář simulátorhra PS4 na desce pro dnešní diskuzi.

Především nemám problém s konceptem Elektrikář simulátor. Hrajete roli elektrikáře, který rozjíždí nový byznys. Poté přecházíte z jednoho úkolu do druhého a dokončujete úkoly, jako je výměna žárovek a přepojování zástrček a zásuvek, a tyto úkoly se očividně s postupem času stále více komplikují. Vzhledem k tomu, že se jedná o simulátor, bylo by ode mě trochu nedbalé říct, že mě hra nebavila, protože si jen hrajete na elektrikáře a opravujete věci. Koncept a hratelnost je v podstatě taková, jaká je napsána na plechu a je naprosto očekávaná a velmi dobrá. Jde o to, jak tyto úkoly plníte. je to někdy frustrující.

Graficky je tento nadpis zcela správný. Úrovně jsou realistické a jejich hraní je příjemné.

Elektrikář simulátor není hra, která by se zdála být i nejméně intuitivní. To je můj první a největší problém s tímto titulem. Strávil jsem více času hledáním na obrazovce, abych zjistil, která tlačítka mám stisknout, než hraním hry. Takže například jedna z prvních misí zahrnuje opravu herního ovladače. Poté, co jsem strávil hodiny rozebíráním té zatracené věci a jejím vkládáním zpět společně se mi to nakonec podařilo opravit, ale misi se mi nepodařilo dokončit. Co by se mi líbilo, bylo dialogové okno s nápisem: „Hotovo, stisknutím x odešlete zákazníkovi“, ještě lépe, jen obrazovka dokončené mise a odměna. Co jsem neviděl, byla krabička v pravém horním rohu obrazovky s tlačítkem, které jsem musel stisknout pro odeslání. To nejsou věci, které přirozeně hledáme, a než jsem si toho všiml, strávil jsem 10 minut svého času koukáním na obrazovku a zkoušením různých věcí. To je deset minut, které jsem mohl věnovat něčemu konstruktivnímu. Toto není ojedinělý incident. To je norma a je to opravdu frustrující, když vše, co chcete, je hrát.

Vaše operační základna. Zde získáte své mise.

Nad problémem, který jsem právě zmínil, je ovládání. Toto je hra, která vypadá, jako by byla portována z PC a není příliš dobře optimalizována pro ovladač. Místo myši tu máme kurzor, který se pohybuje pomocí palcových kláves. Musíte kliknout přímo na položku, abyste vyvolali její ovládací kolečko a mohli na ní pracovat. Není to však tak jednoduché. Možná máte zástrčku v zásuvce a chcete ji vyjmout, abyste ji mohli opravit. Musíte zvýraznit zástrčku a ne zásuvku, ve které je, a to se zdá být trochu složité, protože stisknutí palce nebude nikdy tak přesné jako kliknutí myší. Je tam spousta zbytečného klikání na věci, což vše zpomaluje. Totéž platí, když opravujete předměty, je až příliš snadné kliknout na špatnou věc, takže to, co by mělo být příjemné, je fuška. Ani fotoaparát není vždy skvělý. Jedním slovem, často se zdá, že vše trvá déle, než se očekávalo, a to přerušuje ponoření.

Mise Workbench nabízejí příjemnou změnu tempa.

Vaše práce se dělí zhruba na dva typy. Máte takovou situaci, kdy musíte jít k zákazníkovi, jak jsem právě zmínil. Máte také dílenské úkoly, ve kterých dostanete rozbitý předmět a potřebujete jej opravit a vrátit. Je to zábavná změna oproti normě, ale nepříjemné problémy s ovládáním přetrvávají a jsou spojeny s uživatelským rozhraním, které může být občas trochu nejasné. To znamená, že stejný problém, kdy úkoly zabírají čas ze špatných důvodů, také klesá. Strávil jsem více času mačkáním špatných tlačítek a pohybem v kruzích než opravováním věcí, což je tak trochu pointa.

Moje poslední stížnost je, že tutoriály nejsou tak informativní, jak by mohly být. Je vám řečeno, abyste přepojili zásuvku, ale nebylo vám řečeno, v jakém pořadí mají vodiče jít, takže je to pokus-omyl. To samo o sobě ve skutečnosti není problém, ale před zahájením úlohy byste měli vypnout elektřinu ze sítě, poté ji znovu zapnout a vyzkoušet zařízení. Pokud to nepomůže, musíte se vrátit k síti, znovu vytáhnout zástrčku, opláchnout a opakovat. To znamená udělat asi šest kroků navíc, abyste jednoduše otestovali něco, co nefunguje, a s neohrabaným ovládáním se zdá, že dokončení úkolu, který, i když není jednoduchý, by neměl zabrat mnoho času, trvá věčnost. Chápu, že je to Simík a chtějí, aby to bylo co nejrealističtější, ale úkoly by neměly otravovat a docela rychle začnou být zdlouhavé.

Mám malou poznámku k misím v Elektrikář simulátor. Je to maličkost, ale když splníte úkol, nedostanete „děkuji“ od zákazníka ani jiný text příběhu. Zopakujete text původní mise a dostanete skóre a peníze za svůj čas. Rád bych viděl text odpovídající splnění úkolu, a i když to z hlediska hratelnosti není velký problém, působí to trochu líně, když se jedná o hru, která se snaží být věrná realitě. Pokud byste potkali klienta a on jednoduše zopakoval, co po vás chtěl, a zaplatil vám, mysleli byste si, že s ním není něco v pořádku.

Celkově je koncept Elektrikář simulátor není špatná a v malých dávkách je to zábavná hra. Grafika je na titul dobrá a hudba je relaxační. Na dokončení své práce máte všechen čas na světě, takže ani tam není žádný problém. Je to nešikovné schéma ovládání, které věci zbytečně frustruje a myslím, že to bude bránit hraní na delší dobu. Pokud máte rádi The Sims, může to být na chvíli zábava, ale rozhodně nečekejte zázraky.

Ne úplně na plný výkon
  • Vzhled a pocit 8/10
  • Ovládání 6/10
  • Uživatelské rozhraní 7/10
  • Znovuhratelnost 7/10

7/10

Skvělý koncept, ne nejlepší port.

Opravdu jsem si čas s Electrician Simulatorem užil. Pokud se do této hry pustíte s otevřenou myslí a plně si uvědomujete, že hrajete Simíka a jako takový víte, co v tomto prostoru hledáte, budete v pohodě. Moje problémy s ovládacími prvky a do určité míry s uživatelským rozhraním se scvrkají na skutečnost, že je to port. Myslím, že kdybych tento titul hrál na PC, měl by vyšší skóre, ale nejsem si jistý, jak moc je tento titul optimalizovaný pro gamepad. Pokud máte rádi The Sims, vyzkoušejte tento, ale pokud ano, mějte na paměti moje hodnocení.