Recenze Symphony of the Night - Ukradne vám duši

Některé věci si neuvědomíte, že je chcete, dokud je skutečně nemáte, a pro mě je tento mobilní port klasického Konami Castlevania: Symphony of the Night (2,99 $) je jedním z nich. Toto je jedna z mých nejoblíbenějších her všech dob, ta, kterou jsem byl posedlý několik let po jejím vydání na PlayStation v roce 1997. Našel jsem každou část, odhalil všechna tajemství a vyřadil každý poslední bod. mapa. Přehrával jsem to znovu a znovu na různých platformách a napsal jsem o tom mnoho článků, přičemž ten nejnovější je méně než měsíc starý.

Přes to všechno jsem nikdy nepřemýšlel o tom, že bych to měl na svém iPhone. Proč by Konami, společnost, která byla s mobilními telefony vždy žhavá a studená, něco takového dělala? I když jezdili na mobilech, většinou se soustředili na nové hry, spíše než na portování klasik. A fungovalo by to vůbec? Symfonie není nejtěžší z her, ale vyžaduje několik tlačítek a určitou zručnost v některých částech. Všichni jsme žili Vykradač hrobů namapované na virtuální tlačítka a nebylo to hezké. A kolik by za to vlastně stály? Výhodný peníz jako výše zmíněný Vykradač hrobů, nebo drzá dvacátá léta po vzoru RPG portů pro PlayStation od Square Enix?

Tak jsme tady. Zřejmě díky třetí sezóně Netflixu Castlevania animované série, Konami upustilo od mobilního portu verze PSP / PS4 Castlevania: Symphony of the Night na nás za absurdně nízkou cenu tří amerických dolarů. Úkoly portování zjevně zvládl Dotemu, a i když tam byly hnidy, ze kterých jsem si mohl (a budu) vybírat, hra vyšla z procesu lépe, než jsem čekal. Nejlepší ze všeho je, že samotný koncept mít tuto hru na svém mobilním zařízení je něco, z čeho jsem velmi zklamaný poté, co jsem strávil posledních pár dní hraním celé věci. Říká se, že nejlepší fotoaparát je ten, který máte s sebou. Totéž by se snad dalo říci o všech věcech.

Mám podezření, že většina lidí, kteří to čtou, zná hru a chtějí pouze podrobnosti o portu, takže je hned pokryjeme. Jak již bylo zmíněno, tato verze je založena na verzi PSP / PS4. Zachovává nový anglický scénář a hlas, se kterým můžete, ale nemusíte být spokojeni. Má veškerý další obsah přidaný k této verzi, včetně hratelné Marie. Nyní můžete hrát za Richtera nebo Marii hned od začátku zadáním jejich jmen na obrazovce pro zadávání souborů, což je skvělé pro ty, kteří chtějí skočit přímo na tyto postavy, aniž by museli projít Alucardovým questem. Nabídky byly přepracovány a obecně fungují docela dobře a byla přidána možnost spojitého, která nefunguje tak spolehlivě, jak by se dalo doufat.

Hra funguje jako sen a vypadá úžasně. Symfonie má skvělý soundtrack, takže jsem rád, že Konami a Dotemu na kvalitě nešetřili. Dotykové ovládání využívá řadu virtuálních tlačítek a je do značné míry snesitelné, ne-li ideální. Směrová podložka mi nedělala příliš mnoho problémů, kromě pokusu o řetězení gravitačních startovacích skoků dohromady, ale může to být trochu složitější. Tlačítko skoku je velké a pohodlně se trefuje, ale akční tlačítka jsou někdy trochu malá a těžko se trefují. Virtuálními knoflíky nemůžete hýbat ani je nijak upravovat, což je v roce 2020 naprosto zvláštní vidět od zkušeného vývojáře mobilních zařízení. by to mělo být opravdu bezhlavé.

Hra podporuje ovladače, takže pokud nějaký máte a nevadí vám trocha input lagu, toto je rozhodně správná cesta. A pokud si pohrajete s virtuálními tlačítky, vývojář zavedl ústupek v podobě dalších tlačítek pro instagramování Alucardových kouzel. Každý stačí správně provést pouze jednou. Poté bude přidán do nabídky magických tlačítek a lze jej ovládat jediným klepnutím. Ano, můžete ji použít k přerušení hry novými a zajímavými způsoby. Bavte se, rychlostní běžci! K dispozici je také tlačítko pro transformace Alucard, ale může se trochu lepit, když potřebujete přepínat mezi formuláři ve stísněných prostorách, takže buďte opatrní. Drobné triky stranou, je to však skvělý port, který funguje mnohem lépe (i s virtuálními příkazy), než bych hádal. Tři dolary? Absurdní.

Pro ty, kteří to nevědí Castlevania: Symphony of the Night, dovolte mi o tom krátce mluvit. Toto je hra metroidvania a skutečně je to hra, která je zodpovědná za část „-vania“ tohoto konkrétního věšáku. Přesunul scénář k jediné akci, kterou Castlevania Tato série byla široce známá Metroidjako otevřený svět a systém progrese. Hrajete za Alucarda, syna Drákuly, který přijíždí prozkoumat titulární hrad po svém nečekaném náhlém znovuobjevení. Chcete-li dokončit dobrodružství, budete muset prozkoumat hrad, získat nové schopnosti a vybavení, bojovat s masivními bossy a odhalit mnohá tajemství.

Alucard je podstatně agilnější než většina Belmontů, kteří až do tohoto bodu získali bod v sérii. Je to velmi citlivá a pohodlná postava na ovládání. V kombinaci se systémem levelování založeným na zkušenostech, širokou škálou užitečných zařízení a vylepšení a celkově nižší úrovní obtížnosti to dělá Symfonie noci jeden z nejdostupnějších vchodů v seriálu. Existuje několik bossů se zuby a některé delší úseky mezi body uložení mohou být trochu nebezpečné, pokud jste lehkomyslní, ale existuje asi tisíc způsobů, jak tuto hru rozbít a opravdu potřebujete pouze jeden. Nová funkce pronásledování pomáhá zmírnit obtížnost některých z těchto dlouhých cest a umožňuje vám znovu získat poslední místnost, do které jste vstoupili. Buďte opatrní, protože se nezdá, že by se přilepil, pokud aplikaci úplně zavřete. Pokud budete na chvíli pryč, použijte záložní rakve.

Samotný hrad je velmi zábavný na prozkoumání, s velkou rozmanitostí a osobností. Existuje jen málo detailů, které neslouží k ničemu jinému, než k tomu, aby prostředí bylo pohlcující, a hra se nebojí tu a tam udělat hloupé vtipy, aby vám dala najevo, že byste věci neměli brát příliš vážně. Podání příběhu je však velmi vážné, a přestože nový anglický scénář věci uklidil, stále vypadá dost nevkusně. Část kouzla, ujišťuji vás. A kouzlo je velkou součástí kvality této hry. Castlevania hry s lépe navrženými hracími systémy a kartami. Některé s lepšími příběhy a zajímavějšími doplňky. Ale je tu prostě něco Symfonie noci což mu dodává extra výhodu a udržuje jej na místě jako vrchol této konkrétní značky Castlevania pro tolik lidí.

I když zde lze provést určitá vylepšení, zejména pokud jde o funkce, jako je podpora iCloud a možnosti umístění ovládacích prvků, je opravdu těžké vymyslet spoustu přesvědčivých důvodů, proč to člověk nekupuje. Castlevania: Symphony of the Night pro jejich mobilní zařízení. To jsou tři skrovné peníze za solidní port jedné z nejlepších her všech dob, která vám dokonce umožní používat ovladač, pokud opravdu nemůžete používat ovladatelná virtuální tlačítka. Opravdu doufám, že to není jen jedinečná událost pro Konami, protože bych chtěl vidět víc Castlevania firemní hry nebo knihovna PlayStation jsou na skok, ale všichni víme, jak to obvykle chodí. Zatím si jen vychutnejme to, co tu máme: báječnou spoustu tajemství.