Recenze: Sifu (Nintendo Switch) –

sifu4-jpg

Někdo následuje moc, někdo čest a někdo pomstu. V Sifu je název hry pomsta. Tato akční bojovka přichází hned na začátku se zajímavým zvratem; první postava, za kterou hrajete, je právě padouch, který spouští strašlivý řetězec událostí.

Neboj se, dlouho nejsi ten špatný. Stačí připravit příběh a ukázat vám, kdo skutečně jste: dítě Sifu, kterého právě zabil padouch. Hra vám umožňuje rozhodnout se, zda chcete být v tuto chvíli malou dívkou nebo malým chlapcem, ale na hratelnosti to nemá žádný skutečný vliv.

Příběh je jednoduchý a efektní. Pýcha, zrada, arogance, krutost a bezohlednost jsou ingrediencemi pro dobrou pomstu. Je to také známé téma z velkých dob divadla Kung Fu; student si myslí, že překonal svého mistra a chce být novou jedničkou ve městě. Po několika letech vás hra seznámí s vaším dospělým já, když jste nastudovali a procvičili své dovednosti a jste připraveni jít do všech Deadpoolů, zatímco se probojováváte mezi komplicemi k vraždě vašeho otce a všem jejich gaunerům, které cestou potkáte. , všichni jít za zrádcem. Stojí za zmínku, že tato hra má hodnocení M (17+) kvůli grafickému násilí, a to je spravedlivé hodnocení.

Nebudu zabíhat do všech podrobností o různých příkazech používaných v této hře, zabralo by to příliš mnoho času. Stačí říci, že je dobré věnovat nějaký čas kontrole mapování tlačítek. Pro každou páku a tlačítko na Joy-Conu je něco a některé útoky a komba vyžadují stisknutí dvou tlačítek současně.

Ve hře je další skvělá funkce související s ovládáním a dostupnými pohyby – úvodní titulky, které vám představí různé postavy, se kterými se setkáte. Když je každý padouch představen, uvidíte temnou verzi postavy a můžete s nimi trénovat, protože hra poskytuje pokyny, jak používat určité útoky. Každý padouch vyžaduje jiný typ útoku nebo komba, aby je dokončil, a úvodní scéna / tutoriál vám umožní pokračovat, když uděláte správné pohyby. Je to zajímavý způsob, jak hráče zapojit do tutoriálu.

Tutoriál vás naučí, že byste měli mít na paměti rychlost hry, ne svou vlastní rychlost. Mezi použitím příkazu a jeho čtením na obrazovce není téměř žádná latence, ale není to totéž jako pohyb vlastního těla v reálné situaci.

[Tuto lekci jsem se naučil někdy bolestivým způsobem na vysoké škole. Studoval jsem Kung Fu několik let se svým Sihingem (aka Chuck). Podělil se o mnoho lekcí, které se naučil od svého Sifu, většina z nich byla doručena rychle, některé z nich, když jsem ležel na zádech z lekce, která byla přednesena asi půl sekundy předtím (jo, Chuck byl v té době černý šerp) .]

Hra ukazuje působivé a realistické pohyby hrdiny, včetně použití zbraní.

Získáte normální rozsah odražení, úderů, kopů atd. Získáte také hody, omezené kousky, lámání kostí a dokončovací komba. Boj je plynulý a rychlý, takže budete muset zůstat ve střehu. Hra poskytuje jakýsi měřič výdrže, abyste mohli sledovat své tempo během boje. I na startu dochází k přerušovaným pádům zbraní. Zjistil jsem, že můžete vzít pěknou délku hadice a dobře ji použít. Nedodává se s mašlí, ale při použití dělá velmi uspokojivý "ponk".

Jak se dalo očekávat, když nasbíráte dostatek zkušenostních bodů, můžete navštívit strom dovedností a přidat do svého repertoáru nové pohyby. Herecké obsazení není v tomto případě vůbec jemné; pro přístup ke stromu dovedností dojdete k malému stromu na dvoře vašeho domu. Trochu 'hřebíček na hlavičku', ale vzhled a dojem ze dvora a stromu je velmi autentický. Strom dovedností nevyžaduje, abyste sledovali lineární postup; můžete získat jakoukoli dovednost, pokud za ni máte body. To je velmi užitečné, protože můžete dosáhnout lepšího výsledku v závislosti na tom, s jakým padouchem se příště postavíte.

Hra vás provede mapou světa, ale na začátku hry není zcela zřejmé, co to je.Váš dospělý život plný pomsty začíná cvičením s figurínou wing chun doma. Tam je velké okno s výhledem na město. Toto okno je mapa světa, která vás může zavést do různých oblastí, takže se můžete začít probojovávat skrz grázly.

Sifu není úplně bez chybičky. Zjistil jsem, že na několika místech můžete svou postavu pohybovat tak, aby vaše tělo naráželo do kamery. Brání vám vidět své tělo. Není to tak špatné, ale zanechává scénu trochu tmavší, takže je trochu těžší rozeznat detaily. Může také blokovat viditelnost překážek, což může znamenat, že vás pustí zpět do rohu. Jinak vizuál je docela dobrý. Hra nenabízí fotorealistickou grafiku, ale není ani příliš hranatá. Environmentální prvky nabízejí úplný a realistický svět, aniž by vypadal nuceně.

Zvukové efekty jsou velmi dobré a hlasový projev dostačující.

Sifu dělá to, co by hra tohoto žánru měla dělat: cítíte se jako akční hrdina, který řídí tok filmu. Když toto píšu, Sifu lze zakoupit na stránkách Nintenda za 39,99 $. Vzhledem k dobrému vizuálnímu zpracování a ostrému pocitu z akce, stejně jako znovuhratelnosti, je to za rozumnou cenu.