Recenze Tactics Ogre: Reborn – Jedna z nejlepších strategických her všech dob se právě zlepšila

Taktika zlobrů: Znovuzrození je remake remaku. Ale to neznamená, že je to v dnešní době méně důležité – dokonce zásadní. Strategický titul – vycházející pro PS4, PS5, Switch a PC – je svěžím přepracováním nechvalně známého RPG z roku 2010, Ogre Tactics: Vydržte spolu který se nebojí ponořit ruce do hrudní dutiny originálu a přesunout orgány dovnitř, restartovat srdce dobře prezentovanou, čistou pumpou své pěsti.

Zde je trailer (pokud jej můžete sledovat).

Square Enix z větší části odstranil překážky hratelnosti, aby posunul Tactics Ogre: Reborn do rukou moderních hráčů. Tím, že své jednotky necháte projít si bitevní pole a sbírat karty, které zlepšují jejich statistiky a otevírají možnosti, již nebudete se svými armádami omezeni na konkrétní styl hry. Nechat své obranné třídy, například, posílit své zbraně s mečem a získat silnější zásahy? Teď je to životaschopné.

To znamená, že vaše nesčetné bitvy – z nichž všechny trvají 20 až 50 minut – mohou plynout plynuleji. Ovládnutím bojiště a pochopením svého okolí (a odpovědí na Buff karty, které se rády objevují na hřišti), můžete snadněji a spontánněji reagovat na nepřátelské hrozby.

Poslat draka na křídlo, aby sebral kartu Critical Hit+, a pak se dívat, jak propíchne otevřenou stranu armády, než porazí zadní linii? Je to taktické RPG catnip. Díky tomu se cítíte jako Sun Tzu. A to je něco, co u systému Tarot v originále ve skutečnosti neexistovalo. Pokud jde o později přidané funkce, je to geniální.

Je to všechno moc hezké.

Tato přílivová povaha ve hře Tactics Ogre také dělá zázraky pro mozek. Zatímco se váš levý mozek zapaluje a vypočítává všechny minimální/maximální výpočty, které provedete, abyste zajistili, že se váš čaroděj dožije další bitvy, váš pravý mozek je zaplaven fikcí. Proč přesun na tuto destičku bažiny dodá vašemu ninjovi útočný buff? Možná je to proto, že odtud může zahájit útok na falangu nepřátelské zadní linie, že? Je tam kámen, za kterým se schovává, než se připlíží a vytáhne opozdilce.

Ve hře tak pomalé, jako je Tactics Ogre: Reborn (nejedná se o kritiku), je hezké dát svému mozku prostor, který potřebuje k přemýšlení o fikci na blízko. Zvlášť, když samotný titul odvádí tak dobrou práci při zhmotnění tohoto světa – jeho trůnní politika brní a zachycuje vaši mozkovou kůru a vtahuje vás do svých intrik a hrozeb. Hra o trůny, snězte si srdce.

Aby vás ještě více vtáhl a dodal vašim smyslům ještě lahodnější podněty, máte k dispozici zcela nový soundtrack; emotivní příval bombastu a triumfu, který – skutečně – vás přiměje svírat slastně svůj spínač, když se probudí a nafoukne se tak, aby odpovídal tomu, jak ukládáte povstalecké povstání do postele na této mapě mozaiky jezera.

Hrál jsem na přepínači OLED a kresba postav a ostrá pixelová prezentace herní grafiky dokážou vystihnout jemnou linii nostalgie a známé, přesto čisté a vhodné pro moderní hardware. Vypadá ještě lépe než v handheldu na PSP v roce 2010 – a to už je opravdu co říct, protože verze tohoto remasteru od Sony byla také svěží.

Klíčové umění pro Tactics Ogre Let Us Ling Together.

Pokud se tam dostanete z novějších, lepších strategických RPG titulů (ahoj, fanoušci Fire Emblem: Three Houses), odradí vás některé podrobnější věci v uživatelském rozhraní. V bitvě jsou pouze dvě možnosti kamery – letecká nebo izometrická – a navigace po mapě, když se věci začnou zauzlovat, může být frustrující.

Hra je také reliktem éry grindu; zabijte jednoho ze svých rytířských hrdinů, když je například na úrovni 42, a budete nuceni naverbovat jeho náhradu na úrovni 1 (nebo se pokuste přesvědčit konkurenčního žoldáka, aby se přidal k vašim řadám). To se mi líbí; díky tomu si budete vážit každého života a ne jen spadnout do propasti, když si budete myslet, že vaše posádka je postradatelná. To dává soubojům váhu, následek, nebezpečí. A pokud něco pokazíte, vždy můžete spustit a uložit to staré. Prohrajete jen... počkat – co, 90 minut?! Sakra.

Pokud máte rádi nastavení a provádění tohoto remasteru stejně jako já, pak si také vychutnáte příležitost vrátit se v čase a zjistit, kde se větvené příběhy sbíhají a rozcházejí. Na konci se můžete vrátit k jakékoli významné události a vybrat si jinou cestu; Podívejte se, jak by se věci vyvíjely, kdybyste tuto postavu uložili nebo provedli jinou. Podrobněji to můžete také dělat v boji pohyb po tahu – přetočením o dvě otočky zpět, abyste zajistili, že váš duchovní nebude zastřelen foukačkou z celé cesty (opět).

Ve světě, kde jsme viděli, jak se Square Enix rozpadá díky remasterům (např. nevýrazné Final Fantasy Pixel Remasters a do očí bijící Kingdom Hearts na Switch), Tactics Ogre: Reborn vrhá světlo na něco speciálního – změnu od pevností, abych tak řekl, že je pozoruhodně dobrým znamením pro zbytek klasické RPG práce vydavatele.