Recenze: Jurassic World: Aftermath Collection (Nintendo Switch)

jurassic_world_main-jpeg

Pamatujete si tu scénu v původním Jurském parku, kde se dvě děti musely schovat před velociraptory v kuchyni? Kočičí a myší povaha potřeby pohybovat se po místnosti a uniknout, aby je pak mohli lovit stejně chytří predátoři, byla vzrušující. A teď si představte, že vzali tu scénu a udělali z ní čtyřhodinovou hru. Pokud to vidíte ve své mysli, můžete si jasně představit Jurassic World: Aftermath Collection. Celá hra vás staví do těchto scénářů typu kočka a myš, které vytvářejí velké napětí, někdy i trochu hororu, a většinu času to funguje. I když je nakonec zapomenutelný, jakmile ho porazíte, s Jurassic World: Aftermath Collection si můžete užít trochu zábavy. Důraz na slovo „někteří“…

Jurassic World: Aftermath byl původně vydán jako VR hra, což je důležité vědět předem. Hra se zjevně zaměřuje na někoho, kdo nosí helmu, takže okamžitá akce je... omezená. To znamená, že s titulem VR uděláte překvapivé množství cestování. Na Nintendo Switch vývojáři jasně pracovali s tradičními ovladači, takže vaše akce je někdy ztuhlá, ale překvapivě dosažitelná.

Většinu času ve hře bude vyžadovat, abyste vyřešili řadu hádanek a zároveň se vyhnuli lovu. Tyto hádanky sahají od Simon Says „stiskněte správné tlačítko ve správném pořadí“ až po přepravu předmětů, které vydávají hluk. Nikdy tu nebyla hádanka, kterou by bylo příliš těžké vyřešit, a překvapivě to hra míchá, takže nikdy nedostanete stejnou věc vícekrát za sebou.

Další zajímavé aspekty, které se mi líbily, jsou jeho „hororové“ sekce s kočkou a myší. Během vaší zkušenosti jste pronásledováni velociraptory a vše, co děláte, je upozorňuje na vaši přítomnost. Díky tomu je všechno, co děláte, docela napjaté, protože doslova slyšíte dravce, když vstoupí do místnosti, ve které se nacházíte. Vaším úkolem je vyřešit hádanky a pak se schovat, než si vás dravci najdou, a věřte, že oni najdou vás. Je to velmi zajímavý prvek hororu, který můžete obvykle vidět v něčem, co nazvu „vyspělé hororové hry“. Představte si, že vás pronásledují nepřátelé v Outlast nebo dokonce Xenomorph v Alien: Isolation, bezmocní se bránit (prvek, který jsem v těchto titulech absolutně miloval). I když musím přiznat, že Jurassic World: Aftermath Collection výrazně podkopává hrůzu těchto dalších zážitků, i když je umělá inteligence dravců překvapivě kompetentní. Zemřeš a uslyšíš je a uvidíš, jak tě pronásledují, ale nebude to tak hrozné.

Nevýhodou tohoto herního prvku je, že některá úmrtí působí dost lacině. Bylo mnoho případů, kdy jsem zemřel jednoduše proto. Nebylo to tím, že bych byl v zorném poli nepřítele, nebo že bych se nedokázal včas správně schovat. Bylo to jen proto, že hra rozhodla, že musím zemřít (nebo to možná byla chyba v zákulisí). Znehodnotilo to některé části zážitku, protože by to vyžadovalo předělat celou sekci nebo sadu hádanek a zároveň se snažit vyhnout tomu, co způsobilo mou smrt.

Je to také herní prvek, který se stává příliš často, až do bodu, kdy začíná být předvídatelný. Pokud začnete pracovat na hádance, dravec je poblíž. Pokud zvednete nebo interagujete s hlučným předmětem, dravec je poblíž. Myslíte si, že jste se sekcí téměř hotovi a máte jasno? Ano, Raptor je poblíž. Vše se stává docela předvídatelným a nabývá na rozmanitosti. Nechápejte mě špatně, tento prvek kočky a myši může být zábavný... když ho vyruší něco jiného. Důvod, proč to Alien: Isolation dělá tak dobře, je ten, že celé sekce (dokonce i celé úrovně lodi) vás nenutí bát se, schovávat se nebo utíkat před mimozemšťanem. Nutí vás to udělat něco jiného, ​​abyste uvolnili napětí. Jurassic World Aftermath Collection se toho opravdu nikdy nevzdává, a tak to po chvíli začne ztrácet na zábavnosti. Ačkoli to není dlouhá hra, Jurassic World: Aftermath Collection má pocit, že se po několika hodinách začíná protahovat.

Jurassic World: Aftermath Collection je slušným zážitkem pro ty, kteří hledají hororovou hru na kočku a myš zasazenou do vesmíru Jurského parku. Svou hratelností, překvapivě schopnou umělou inteligencí dravců a jedinečnou schopností měnit hádanky odvádí slušnou práci při budování napětí. To znamená, že smrt se může zdát docela laciná, zvláště když ve hře umíráte z důvodů, které nedokážete pochopit (říkám vám, že jsem byl úplně pod stolem, než se objevil ten dravec!). Také se to vleče trochu moc dlouho a nemění věci dostatečně, takže zážitek je docela předvídatelný. Jurassic World: Aftermath Collection vám poskytne zábavu, ale v konečném důsledku smíšený čas.