Recenze System Shock Remake: Základ pro novou generaci pohlcujících simáků

Je těžké si představit odstrašující návrh na remake, než je originál. Systémový šok. Pravděpodobně to byla hra, která skutečně zahájila největší pohlcující simulační boom v historii – žánr, jehož fanoušci jsou notoricky nároční, i když nikdy nebyli schopni přijít s univerzálně přijímanou definicí. je.

Je to žánr z tak specifické doby a místa, hry, které mají vlastní vibrace velkých, robustních klávesnic, objemných kartonových krabic a obrazovek CRT 640x480. Jak to nasměrujete v době ultraširokých monitorů a pouze digitálních her? Chce to vůbec někdo? Sám Warren Spector, jedna z klíčových kreativních postav v rozkvětu počítačových her na prohrabávání se v regálech a čtení e-mailů, nedokázal vytáhnout bouřlivý System Shock 3https://www.vg247.com/system-shock-3 -tencent. než celá společnost implodovala.

Atmosféra, funkčnost, stará technologie. Co víc si přát?

Toto není první problém vývojářů Nightdive Studios s licencováním – po získání IP v roce 2015 brzy vydali System Shock: Enhanced Edition, mírně vylepšenou verzi originálu optimalizovanou pro moderní systémy. Ve stejné době začal vyvíjet to, co mělo být remake shora dolů. Máme za sebou celých sedm let vývoje stop-start, změn enginu, obecných změn směru a pozdějšího nabobtnání a mělo by být považováno za zázrak, že hra vůbec vyšla. Nevadí, že se jedná o naprosto přelomové dílo vizuálního designu, které povyšuje originál všemi možnými způsoby, aniž by přitom cokoli ztratilo.

Tento System Shock je jak reboot, tak remake, který sleduje všechny stejné beaty, ale s dostatkem doplňků a variací, aby udrželi veterány ve střehu. Jste anonymní hacker, shanghaied špinavým manažerem na stanici Citadel, korporátní skrýši na oběžné dráze nad Jupiterem. Nabízí vám svobodu a chutný nervový implantát výměnou za vaši pomoc při odstraňování etických jistot manažerské umělé inteligence stanice – SHODAN.

Zřejmě jste nikdy neviděli jediný sci-fi film, takže jeho nabídku rychle přijímáte. Probudíte se o šest měsíců později a všechny promění v mutanta goo nyní vševědoucí SHODAN s iluzemi božství, který plánuje vypálit na Zemi gigantický laserový paprsek a přeměnit přeživší v nový druh biomechanického teroru, aby ho zbožňoval a šířit jeho záři skrze hvězdy.

Spousta chodeb, jak byste očekávali.

Nyní jste uvězněni v labyrintu, víceúrovňové megastruktuře kroucených tunelů, rozbitých dveří a nemotorných výtahů - obývaných zabijáckými kyborgy, mutantními hybridy a vražednými čisticími roboty. SHODAN vás sleduje ze stovek bezpečnostních kamer rozmístěných po celé stanici, vysmívá se vám a vaší bezmoci z obrazovek a pouští nepřátele ze skrytých přihrádek, zatímco se otočíte zády. Jste zjevně jedinou nadějí lidstva a máte kousek skládačky.

Odtud jste víceméně sami. Veškeré obavy, že by tato nová verze věci usnadnila, jsou rychle zažehnány. Stále neexistuje žádné objektivní měřítko. Sakra, pořád není nikde uveden žádný explicitní cíl. Stále budete potřebovat poctivou tužku a papír na různé kódy a stopy, které nebudou přidány do deníku. Je to o práci kousek po kousku, vyplňování vaší automatické mapy, hledání zdrojů a zbraní, které můžete, a přitom se snažíte zjistit, co dělají všechna ta blikající světla, páčky a spínače. Hlavní smyčka, jakmile se dostanete do drážky, je stále překvapivě studená; uspokojení z vypnutí kamer a proměny kdysi zastrašujících a neznámých pater ve známé území. Nedovolené vzrušení ze sbírání všech odpadků a jejich recyklace.

Mechanicky tam stále je vše, co z původního System Shock udělalo to, čím byl. I když se nyní ovládání blíží tradiční střílečce z pohledu první osoby, stále je to hra o správě inventáře. O nejziskovějším a nejbezpečnějším způsobu čištění místnosti od nepřátel. Většinu času strávíte hledáním způsobu, jak zachránit den, sbíráním fragmentů zvukových záznamů a e-mailů roztroušených mezi mrtvolami a sledováním vodítek k různým terminálům a systémům stanic.

Podívejte se na tohle všechno Truc.

Zatímco vše od rozvržení úrovní až po obecný odliv a odliv je do značné míry totožné s originálem, estetické je místo, kde Nightdive zažívá své největší a nejodvážnější výkyvy. Spíše než vizuální design založený na realismu, standardním ošklivém lesku většiny remaků Unreal Engine, se zde Nightdive rozhodl pro něco mnohem zajímavějšího.

Velké barevné pixely, které tvoří zbraně a prostředí System Shock, bez námahy a dokonale evokují atmosféru originálu a zároveň ponechávají dostatek prostoru pro expanzi a interpretaci. Není to tak úplně vzhled moderních boomerských stříleček, ale rozhodně to více směruje vzhled PC her s nízkým rozlišením z konce 90. let, než se snaží o současnou věrnost. Tyto místnosti a chodby, i když jsou naplněny mnohem více detaily, si stále zachovávají intuitivní čitelnost.

Zbraně jsou místa, kde jsou upgrady nejzřetelnější. V originále většina zbraní zabírá malý střípek uprostřed spodní části obrazovky. Máte štěstí, že vidíte něco za tlamou. Zde je každý nástroj smrti, který vezmete, s láskou vrácen do vašich rukou, když jej poprvé vezmete do ruky. Jsou velké a barevné a každá akce, kterou s nimi uděláte, způsobí velké masité cvakání a rány. Vypadají jako něco, co někdo vyrobil z kartonu a LED na halloweenskou párty. Animace opětovného načtení jsou hmatové a přepracované tím nejlepším způsobem a zobrazují druh přehnané fyzičnosti tato videa chlápek, který nabíjí toustovače a další spotřebiče. Zbraně vypouštějí páru z přístupových otvorů, vlní se na nich elektrické oblouky a levné plastové muniční stojany jsou pokryté škrábanci a otisky prstů.

SHODAN, tam dole nemusíš být!

Bylo by snadné toto vše zavrhnout jako nadbytečnou fasádu, ale to vše posiluje konstrukci světa. Zbraně sahají od průmyslových nástrojů až po DIY laserové paprsky a sériově vyráběné bezpečnostní střelné zbraně. Všichni zapadají do této podivně barevné hororové hry, odehrávající se v daleké budoucnosti, ale plné podivně anachronických technologií, jako jsou USB disky a LCD obrazovky. V podstatě máte na paži připoutanou rukavici Nintendo Power. Je to svět low-tech faux kyberpunku z 80. let – často běžná přetvářka v popkultuře, která může tak často působit křiklavě nebo líně, ale tady je dokonale provedena. To dává smysl.

Jako remake to vylepšuje vše, co by mohlo frustrovat moderní hráče, aniž by to ubíralo na zážitku, zjednodušuje ovládání a správu inventáře na současný standard při zachování všech funkcí a atmosféry. Po restartu je to působivý základ důvěry pro novou generaci pohlcujících simáků.

Nightdive se svým System Shock nejen vybudoval definitivní způsob, jak zažít jedno z nejzákladnějších děl neuvěřitelně specifického a skličujícího žánru, ale také vytvořil definitivní vstupní bod pro hráče, kteří se chtějí dostat do her o prozkoumávání ventilačních otvorů a sbírání klíčů. karty. ale nevím, kde začít. Duchovní nástupci jako Prey nebo Void Bastards z roku 2017 sice odvedli skvělou práci s nesením pochodně, ale vrátit se tam, kde to všechno začalo, je opravdová lahůdka.

výhody

• Dokonale přepracované pro moderní hráče
  • Zjednodušené a standardizované bez narušení jedinečného dědictví System Shock