Recenze remaku System Shock – pořád jen krysa v bludišti

Pokud je tu jedna věc, kterou byste si z toho měli odnést System Shock Remake recenze, je to, že jde o nejhranější verzi klasické PC hry. Jeho originál z roku 1994 a následná Enhanced Edition z roku 2015 trpí v rukou uživatelského rozhraní, které má s excelovskými tabulkami společného více než střílečka z pohledu první osoby. Remake System Shock od Nightdive Studios působí mnohem více jako hra, ale stále je možná až příliš věrný zdrojovému materiálu.

Jako hacker zatčený za pokus ukrást firemní tajemství se brzy ocitnete na palubě zchátralé vesmírné kolonie zamořené mutanty, zlotřilými roboty a lidmi, kteří se proměnili ve zkorumpované androidy. Bohužel se vás všichni pokoušejí zabít bez provokace, což představuje mírnou překážku na vaší mezihvězdné cestě. Ukáže se, že loď je pod kontrolou nyní vnímajícího lodního ai: SHODAN, jehož inhibitory morálky jste krátce předtím deaktivovali. Jako jeden z posledních žijících lidí na palubě vesmírné kolonie je na vás, abyste zastavili SHODANovy plány na vyhlazení lidské rasy.

Ti, kteří znají Bioshock, který – možná nepřekvapivě – vycházel ze série System Shock, najdou povědomou půdu. Audio Logs dokreslují příběh a na rozdíl od originálu nyní mají talentované hlasové herce, kteří hru oživují. SHODAN je také neustálým trnem v oku, který ohlašuje přepadení blahosklonnými výčitkami. Existuje důvod, proč lidé rádi vzpomínají na SHODAN jako na jednoho z nejlépe napsaných antagonistů v herním vesmíru. Je to zastrašující síla, se kterou je třeba počítat, a jako člověku, který to nikdy nezažil poprvé, mi remake ukazuje, proč je SHODAN tak ikonický padouch. Jsem si jistý, že fanoušci originálu budou nadšeni, jak se jeho krutost promítá do sci-fi dobrodružství Nightdive.

Mnohokrát jsem se v průběhu let pokoušel hrát původní verzi a nikdy jsem nenašel trpělivost, abych se dostal z prvního hraní. To je místo, kde remake System Shock okamžitě získal můj souhlas, protože se nyní hraje jako hra FPS. Stále existuje nabídka inventáře, kterou budete neustále potřebovat, abyste mohli nosit zbraně, munici a léčivé předměty přes každou z devíti úrovní osady. Přesto jsem se nikdy moc nepotýkal se správou předmětů a léčením, protože existují odemykatelné spawn body, stejně jako Vitavaults v Bioshocku, a automaty vyrábějí upgrady a předměty, které můžete financovat recyklací kovového odpadu za hotové.

Postup hrou není lineární, takže System Shock má více společného s Metroidvanií než střílečkou založenou na cílech. Ale i s pomocí několika nastavení obtížnosti se často ztrácím a někdy přemýšlím, co bych měl dělat. V jednu chvíli jsem omylem vyhodil do vzduchu Zemi (ups) stisknutím náhodného tlačítka a netušil jsem proč. Nakonec je to proto, že jsem neaktivoval některé bezpečnostní protokoly na úplně jiném patře, ani jsem si kvůli aktivaci nevzal kazetu z náhodné krabice ve vysoce ozářené místnosti. Ve hře se nikdy nezmínilo, že musím.

Nepomáhá ani to, že mapy bludiště mají více tunelů než králičí nora. I když je zde záměrně tísnivá atmosféra a obecně souhlasím s hororově zaměřeným přístupem remaku, existuje tenká hranice mezi ztracením se a nenalezením žádných předmětů nebo klíčenek, protože i když obecně miluji retro-esque vizuál remake designu System Shock , to je právě moc tmavý.

Recenze System Shock - velmi temná místnost, kde se hacker chystá zastřelit mutantní zombie. Tento obrázek je záměrně ponechán tmavý.

To je něco, co jsem se snažil opravit ručně tím, že jsem úplně zvýšil jas, ale i tak klíčové prvky zmizely do pozadí. Existuje vylepšení světlometů, které můžete vybavit, ale spotřebovává cennou energii, kterou bych raději použil k zabíjení nepřátel pomocí lazeru. Kromě toho se nepřátelé neustále obnovují kvůli častému rušení SHODAN, což by bylo hezké, kdyby zbraně z rané hry nebyly tak slabé. To znamená, že nepřátele bylo mnohem snazší sejmout, když jsem konečně získal nějakou vážnější palebnou sílu nebo vylepšení pro své již nasbírané zbraně. Obzvláště jsem si užil krájení robotů sekretářky výkonného apartmá pomocí elegantního energetického meče.

Hrál jsem hru na střední obtížnost přes celou desku a každé nastavení bylo samo o sobě nevyvážené. Boj je obecně vychýlen směrem k těžší straně, ale různé mini-úrovně kyberprostoru ve hře mohou být příliš snadné. Toto jsou úrovně simulace letu z pohledu první osoby v digitálním světě, kde sestřelujete různé antivirové programy SHODAN. Na ovládání je potřeba si trochu zvyknout, zvláště pokud jste nikdy nehráli starší hry, jako je Descent, ale jakmile zjistíte, jak se pohybovat bez narážení do zdí každých pět sekund, je o něco příjemnější na prozkoumání.

Recenze System Shock - pohled do kyberprostoru. Hacker střílí digitální miny.

Kde remake System Shock věci zbytečně komplikuje, jsou logické hádanky. Jsou to terminály, kde musíte buď zaplnit sloupec zapojením napájecích uzlů do správných adaptérů, nebo propojit dvě blikající světla otočením dráhy vedoucí k němu. Hra však tyto cíle nikdy nevysvětluje, ani to pro vás není snadné s těmi předchozími, takže jsem zjistil, že je docela obtížné pochopit podstatu. Také by mi tolik nevadilo, kdyby světelné efekty na těchto terminálech nebyly tak agresivní a občas zastínily zamýšlené řešení.

Ať už se vám System Shock líbí nebo ne, vše závisí na vaší trpělivosti s tupými puzzle mechanikami a neustálým blouděním v kruzích. Stojí za to hrát alespoň jednou, pokud výše uvedené rozhraní z originálu, ale Nightdive zachovalo jádro hry trochu příliš věrné ve srovnání s jinými remaky. Pokud jste veterán System Shock, pravděpodobně se s ním budete chytat jako kachna k vodě, ale nováčci budou mít problém zvládnout jeho archaičtější mechaniku.

System Shock Remake recenze

Remake System Shock je nejlepší způsob, jak hrát na klasickém PC, což z něj dělá příjemný zážitek z pohledu první osoby pro moderní dobu. Stále však lpí na některých poněkud zastaralých mechanikách, které budou frustrovat nováčky.