Recenze „Slay the Spire“ – Stojí za to počkat, ale není to dokonalé na iOS

Zabijte šíp (9,99 $) konečně dorazil na iOS jako univerzální verze po opravdu dlouhém čekání. Všichni netrpělivě očekávali nepoctivého Megacritova tvůrce decků a Humble Games to nakonec o víkendu přinesli do iOS. Hrál jsem to několik dní na několika zařízeních iOS a dalších platformách pro tuto recenzi a mohu bezpečně říci, že to stálo za to čekat s několika upozorněními.

Pokud jste nikdy nehráli Zabijte šíp dříve míchal hry stavění mostů s roguelikes. Snažit se spojit více žánrů je něco, o co se snaží hodně vývojářů, ale byla jsem nadšená kvalitou designu. Zabijte šíp je dokonce před několika měsíci, kdy dorazil na konzoly. Od té doby hra obdržela několik aktualizací s novým obsahem a hra konečně dorazila na mobil přes iOS.

Zabijte šíp má čtyři hratelné postavy, které se odemykají postupem a splněním několika podmínek. Hrají velmi odlišně a doporučuji vám, abyste se prozatím drželi jednoho, až se dostanete k tomu, jak hra hraje, a cítíte se ve více směnách. Počítejte s tím, že budete často umírat a učíte se být lepší, a určitě budete úspěšní, jako je tomu u většiny rogueliků.

Základní tok hry spočívá v tom, že v prvním dějství začínáte na spodní části mapy a vaším cílem je pomalu postupovat nahoru až se rozhodujete, kterou cestou se vydat. To vám dává určitou svobodu, protože jedna cesta může mít obchodníka, zatímco druhá má neznámý uzel překvapení. Rozhodnete se, co budete dělat, na základě vašeho zdraví a potřeb v době závodu. Uzly na mapě se pohybují od elit (minibosse), nepřátel, odpočívadel, pokladů, obchodníků a nakonec bossů na konci.

Po každém úspěšném setkání nebo bitvě jste odměněni kartou, zlatem a někdy i lektvarem. Neznámé body vám mohou vydělat relikvie (jako rekvizity v RPG), bitvy nebo události, které vám poskytnou zlato nebo vám uškodí. Každý běh je jiný a míchání tolik věcí dohromady vás nutí vždy myslet na vlastní nohy.

Skutečná bojová setkání způsobí, že se postupně postavíte jednomu nebo více nepřátelům. Karty se liší podle hratelné postavy a přicházejí v mnoha typech, od buffů po obranné a útočné karty. Existují také pasivní karty jako kletby a rány, které vás časem oslabují nebo poškozují. Zpočátku vás možná odradí široká škála map a nová terminologie, ale hra odvedla skvělou práci s viditelnými popisky, které vám připomínají, co všechno je.

Aspekt stavby mostu Zabijte šíp je něco, co se naučíte pouze prostřednictvím několika poprav, když se seznámíte s mechanikou, typy nepřátel a různými možnostmi, které hra nabízí. Strategický prvek existuje nejen pro bitvy, ale také pro výběr cesty na mapě a rozhodnutí, kdy mapu upgradovat nebo jakou mapu zvolit jako odměnu. Jak zemřete nebo uspějete v bězích, odemknete více karet a toto je skutečný tah hry. Optimalizace vašich dovedností, karet a schopností, abyste hru porazili s co nejmenším poškozením nebo prostě uspěli v jednom ze tří dějství, bude pravděpodobně první cíl, ke kterému směřujete.

Pokud jde o herní režimy, standardem je běžný závod, jak název napovídá, kde si vyberete jednu z odemčených postav a pokusíte se dosáhnout konce tří dějství. Denní vzestup je každodenní výzvou s vlastními modifikátory, díky nimž se účastníte žebříčků. Vlastní režim deaktivuje úspěchy, ale umožňuje vám hrát si s modifikátory, vzestupem (modifikátory výzev) a dalšími.

Zabijte šíp protože hra je úžasná a jedna z nejlepších rogueliků, jaké jsem kdy hrál. Pravděpodobně se přidá Spelunky et Riziko deště jako jeden z mých oblíbených rogueliků, ale verze pro iOS potřebuje trochu práce. Jako počáteční vydání je to dobré na mnoha zařízeních a špatné na jiných. Existují některé funkce, které mi v současné době připadají nedostatečné a některé jsou srozumitelné pro počáteční vydání.

Největší problém s Zabijte šíp v systému iOS se zdá, že se dotykové cíle rozhraní příliš nezměnily, pokud vůbec, na všech zařízeních. Díky tomu je na iPadu mnohem pohodlnější zážitek, než si na iPhone zvykat na velmi malé dotykové cíle. Před vydáním hry v sobotu jsem strávil asi tucet hodin hraním na iPhonu 11 a od té doby jsem ji hrál na iPhone 7 Plus, iPhone SE (menší starší) a iPad Air 2. Takže jste hráli Zabijte šíp na Nintendo Switch v přenosném režimu s dotykovým ovládáním se zde budete cítit jako doma.

Na iPhonu 11 jsou dotykové cíle malé, ale dokázal jsem to zvládnout po několika bězích, kdy jsem si na rozhraní zvykl. Skutečné problémy s rozhraním jsou v nabídce lektvarů a téměř v horní části obrazovky. Dotykové cíle jsou příliš malé. Dotykové cíle pro možnosti dialogu jsou široké, ale musí být silnější, aby byly pohodlné. I hmatové cíle na mapě k postupu by měly být větší. I když na Nintendo Switch s větší obrazovkou si možná vedli dobře, na iPhonu se necítí dobře.

Interakci s kartami a nepřáteli lze provést dvěma způsoby. Můžete přetáhnout kartu k nepříteli nebo klepnout na kartu a poté klepnout na nepřítele. Rozhraní karty má problém se způsobem, jakým se chová při dlouhém stisknutí. Pokud klepnete na kartu, posune se nahoru a umožní vám vidět text chuti a kartu. Pokud stisknete a podržíte, prst zakryje jeho část. Bylo by lepší, kdyby se verze pro iOS chovala podobně Foyer zde, kde mapa není zakryta prstem, když ji držíte. Zde je třeba zapracovat na interakcích s kartami ve vaší ruce. Tento systém funguje dobře na PC s myší, kde myš takříkajíc zvýrazní a vyvolá mapu, ale váš prst je mnohem větší než ukazatel myši, a zde vzniká největší problém s rozhraním. Pro základní hru. Také jsem si všiml menšího problému s novým řádkem, kde možnost na obrazovce nastavení přetékala textem do další části rozhraní, jak je znázorněno na snímku obrazovky výše.

I když v takové hře nejde o nic velkého, očekával jsem to Zabijte šíp na novějších zařízeních iOS běžet s vyšší snímkovou frekvencí. Doby načítání jsou super rychlé (dokonce i ve srovnání s Xbox One X, který před souboji s bossem trochu zamrzl), což se cení, ale je zklamáním, že hra běží téměř při všem s nižší snímkovou frekvencí. Čas ve srovnání se vším, včetně Nintendo Switch . Doufám, že to bude možné vyřešit v budoucích aktualizacích. Jsem také trochu zmatený, proč v této verzi nebyla zahrnuta podpora řadiče. Zabijte šíp je již plně hratelný se skvělým rozhraním ovladače na konzolách a zatímco dotyk je bezpochyby preferovaným způsobem, jak hrát takovou hru, podpora ovladače by byla hezká možnost.

Hlavním problémem pro mnoho lidí bude nedostatek podpory zálohování iCloud. U hry, jako je tato, která zahrnuje odemykání a více spuštění, je nedostatek synchronizace ukládání na zařízeních iOS matoucí. Skoro se mi chce začít hrát znovu Zabijte šíp většinou na Nintendo Switch, protože se synchronizuje pomocí cloudového uložení Nintendo Switch Online, uložte a umožňuje mi hrát v televizi nebo na cestách pomocí dotykových nebo tlačítkových ovládacích prvků. Když byl tento port původně inzerován, doufal jsem v synchronizaci záloh nebo podobný přenos Stardew Valley mít možnost posunout počítač na iOS, ale nedostatek synchronizace i mezi zařízeními iOS je zklamáním.

S výjimkou problémů, které jsem zmínil výše, budou muset milovníci podcastů nebo hráči, kteří rádi poslouchají hudbu při hraní těchto her, ručně pokračovat v přehrávání jakéhokoli zvuku jako řešení, protože Zabijte šíp ztlumit zvuk při spuštění.

Globální, Zabijte šíp na iOS rozhodně stojí za to získat, zejména proto, že je to plný zážitek za méně než poloviční cenu v jiných systémech, ale nedostatek podpory zálohování iCloud a změn rozhraní pro menší obrazovky to brzdí. Pokud jej chcete hrát pouze na iPadu, je to skvělé, ale stále to vyžaduje práci s uživatelským rozhraním. Na iPhonu je odpověď trochu obtížnější, protože i když funguje skvěle na iPhonu 11 a dokonce i na iPhonu 7 Plus, na malém iPhonu SE mi připadá téměř nehratelný.

Pokud máte pouze jedno zařízení a nevadí vám malé dotykové cíle pro rozhraní, Zabijte šíp bude snadno jednou z nejlepších her, které budete na svém zařízení iOS hrát. Jakmile jsou tyto problémy vyřešeny, vidím Zabijte šíp se stala jednou z mých nejhranějších her na iOS poté, co už byla v tomto seznamu na Nintendo Switch a Xbox One v posledních několika měsících.