Recenze: Revita (Nintendo Switch) –

revita-nintendo-switch-hrdina-jpg

Revita je mnoho věcí. Na jednu stranu je považována za akční adventuru. Na druhou stranu je to tajemný a lehce mrazivý příběh chlapce uvízlého v neznámé říši. Zachraňuje duše, když se vydává na vlastní cestu sebepoznání. Konečně je to cross-twin střílečka s plošinovkou, což jsou shodou okolností dva z mých oblíbených žánrů. Přidejte to všechno dohromady a máte docela slušnou kombinaci, do které se můžete zabořit.

V Revitě se ocitnete sami na podivném nástupišti metra. Nastoupením do vlaku se dostanete do různých stanic, kde můžete prozkoumat. Každá stanice je ve skutečnosti věž, přičemž náš hlavní hrdina pomocí výtahu šplhá výš a výš, dokud nedosáhne vrcholu, porazí bosse a zamíří na další plošinu.

Revita - Nintendo Switch - obrazovka 3

Věže nabízejí mix nepřátel a pokladů k zabíjení a objevování, resp. Úrovně se generují procedurálně, takže každé hraní je novým setkáním. Obecně nejsem příznivcem náhodných úrovní, dávám přednost zvládnutí kurzů před jejich dobýváním. Tyto úrovně jsou však tak krátké a sladké, že je těžké je rozlišit, natož si vzpomenout na předchozí inkarnace. To by samozřejmě mohlo být také vnímáno jako negativum, protože to naznačuje nedostatek variací. Rychlé tempo tomu pomáhá čelit spolu se silnou touhou vylézt stále výš na věž.

Vaším hlavním cílem je zničit nepřátele a sbírat duše uvězněné uvnitř. Když jste asi v polovině věže, narazíte na svatyni, která nabízí možnost vyměnit za vylepšení. To je jedna z nejúžasnějších funkcí Revity. vyměňujete duše za zdraví a zdraví za poklad nebo síly. Je to unikátní koncept, který funguje velmi dobře. Neustále jsem zvažoval, zda obětovat jedno ze svých jader výměnou za nějaký upgrade. Když mi zbylo jen jedno životní srdce, stojí to za to? Toto je riziko, které budete muset podstoupit sami.

Revita - Nintendo Switch - obrazovka 2

Když už mluvíme o schopnostech, je z čeho vybírat, což je další zábavný aspekt. Můžete mít schopnost otrávit nepřátele, poškodit je úprkem nebo dokonce dočasně zvýšit útok. Dovednosti jsou seřazeny podle jejich vzácnosti. Například nejběžnější stojí jen polovinu života, což umožňuje posoudit riziko nákupu. Po cestě jsou také obchody a truhly s poklady, které poskytují spoustu příležitostí k upgradu, jak postupujete.

Hra zahrnuje běhání, skákání a přehánění po platformách v malé místnosti a přitom střílet na cokoli, co je v dohledu. Nepřátelé se spawnují a útočí, zatímco vy střílíte pravou pákou a tlačítkem ZR. Je poměrně snadné zvednout a hrát, i když je zde zajímavá volba konfigurace tlačítka, pokud jde o skákání, která používá tlačítko L. Jsem tak zvyklý na skákání s B, že mi trvalo trochu si zvyknout. Můžete to změnit, ačkoli vývojář doporučuje držet se výchozího nastavení. Rozhodl jsem se u toho zůstat a rychle jsem si na to zvykl.

Revita - Nintendo Switch - obrazovka 1

Graficky Revita představuje temný svět s 16bitovou retro estetikou. Pastelové modré se používají ke zvýraznění určitých prvků, jako jsou světla a vaše vlastní koule, což dodává dramatičnost. Vynikají také velcí barevní skřítci, kteří postavy oživují. Také miluji animaci prvků, jako je výtah, s jemnými steampunkovými vibracemi připomínajícími film Studio Ghibli.

Jedinou nevýhodou Revity je její znovuhratelnost. Pokud rádi dobýváte náhodné úrovně znovu a znovu, abyste byli nakopnuti zpět na začátek, pravděpodobně si to užijete. Pokud vám to připadá frustrující, pravděpodobně nebudete. Ať tak či onak, jde o dobře zpracovaný titul, který na svůj žánr vypadá a hraje uspokojivě.

Celkově vzato je Revita hrou se spoustou výhod. Zčásti roguelike, zčásti střílečka, zčásti plošinovka, pro každého je tu něco. Přidejte melancholický příběh a návykovou hratelnost a budete se skvěle bavit.