Recenze: Curse of the Sea Rats (Nintendo Switch)

Pro mě život pi-krys.

Curse of the Sea Rats je 2D plošinovka, kde hrajete za čtyři různé krysy, které byly proklety na transportní lodi pro zajatce. Vaším úkolem v průběhu hry je porazit nepřátele na cestě za pirátskou čarodějnicí, která z vás udělala krysy, a zachránit před ní kapitánova syna. Po celou dobu budete vylepšovat své schopnosti a pomáhat svému okolí s drobnými questy.

Film Curse of the Sea Rats se odehrává v roce 1777 a začíná tím, že se loď prokletých vězňů zřítila na břeh kvůli chaosu. Kapitán lodi vyzývá čtyři vězně, aby našli jeho dítě Timothyho, kterého unesla čarodějnice Flora. Řekne jim, že pokud se vrátí s jeho synem a Florou, osvobodí je. Kromě toho Flora také vlastní polovinu amuletu, který má sílu proměnit je v lidi. Protože druhá polovina lodi zůstala, jakmile bude Flora zajata, krysy se budou moci vrátit do své skutečné podoby.

Curse of the Sea Rats má poměrně jednoduchou mechaniku a na začátku dostanete návod, jak je používat. To je užitečné zejména pro boj. Pohybujete se pomocí joysticku a komunikujete s lidmi a předměty tak, že jej pohybujete před nimi. Skáčete pomocí B, útočíte pomocí Y, blokujete pomocí A a používáte svůj speciální útok pomocí X. Můžete také kombinovat různá tlačítka mezi sebou a joystick a používat různé pohyby. Ovládání je poněkud pomalé, což bohužel umocňuje již tak frustrující a obtížnou výzvu. Očekávejte trochu vzteku, ale hra je dostatečně přesvědčivá na to, abyste se vraceli pro další.

Ve hře je mnoho různých nastavení, z nichž každé má své vlastní jedinečné prostředí a nepřátele. Jak postupujete mapou, nepřátelé sílí a navigace je trochu hrbolatější, ale hra je stále stejně zábavná. Každé nastavení také obsahuje bosse, kterému čelíte. Bossové jsou součástí Flořiny posádky a každý má svou metodu boje, kterou musí najít, aby ji porazil.

Bossové jsou s hraním těžší, ale můžete také zvyšovat úroveň a upgradovat své zbraně a schopnosti, aby se s nimi snadněji bojovalo. Vylepšení schopností se získává porážkou nepřátel a získává Spirit Energy. Touto energií pak platíte za upgrady. Můžete přepínat mezi čtyřmi postavami a všechny je upgradovat. Zkušenosti jsou však sdílené, takže vyrovnání všech výše (což budete chtít udělat vy) vyžaduje značné množství práce. Nepřátelé také shazují zlato, které můžete použít k nákupu různých předmětů v obchodě. Později ve hře se objeví kovář a můžete si s ním promluvit o vylepšení vašich zbraní.

Curse of the Sea Rats je zábavné akční dobrodružství na hraní a prozkoumávání, díky kterému je hra velmi vzrušující (i když také velmi frustrující). Nikdy není nudná hra, protože vás neustále vyzývá a pohání vpřed.