Recenze: DRAGON BALL: THE BREAKERS (Nintendo Switch)

db-breakers-jpg

Videohry Dragon Ball minulosti běžely velmi blízko známému vzorci. The BREAKERS, jak to v této recenzi nazvu, dělají něco úplně jiného, ​​ať už jsou spojeni s příběhem samotné série nebo přímočarým bojovníkem s přidaným podivným RPG prvkem. Místo toho, abyste si vybrali svého oblíbeného bojovníka nebo padoucha a učili se komba a bojovali jeden na jednoho nebo dva na dva, skončíte jako obyčejný člověk. Jako člověk musíte vy a šest dalších lidí přežít proti některým z nejsmrtelnějších padouchů v sérii Dragon Ball!

Pokud jste hráli hry jako Dead by Daylight nebo Friday the 13th: The Game, v podstatě víte, co vás THE BREAKERS čeká. Je to asymetrická hra o přežití, která se řídí stejným vzorcem, až na to, že se nacházíte v animovaném světě Dragon Ball. Pro ty, kteří tento styl neznají, se ocitnete v souboji o přežití 7v1, kde má velký padouch (známý jako Raider) jediný cíl: všechny zničit. Těch sedm má za úkol buď uprchnout pomocí stroje času, nebo použít „transsféry“ k nastartování a poražení Raidera. Jako hráč můžete být padouchem nebo přeživším tím, že si před začátkem nastavíte své preference. Stálo mě to mnoho pokusů stát se padouchem, ale jakmile jsem tam byl, uvědomil jsem si, jak nevyrovnaní THE BREAKERS ve skutečnosti jsou.

Sedm přeživších může vyhrát mnoha způsoby a také docela snadno. Nejběžnějším způsobem je procházení mapy a hledání „power keys“. Tyto „klíče se zásobami“ lze použít k tomu, abyste se dostali z mapy, a jsou ukryty v krabicích se zásobami rozmístěnými po mapě. Existuje také řada způsobů, jak udržet Raidera na uzdě. Máte různé zbraně, kterými lze střílet do Raidera, abyste se ochránili, a pomocí vozidel můžete mapu rychleji přibližovat a používat ji k rychlejšímu skrývání.

Kromě předmětů, které můžete najít v zápase, máte schopnosti, kterými se můžete vybavit. Pomocí 'Transspheres' můžete dočasně získat schopnosti super válečníka - to jsou hrdinové série Dragon Ball. Po aktivaci zdědíte charakteristické oblečení Válečníka a ocitnete se v krátkém souboji jeden na jednoho s Raiderem, přičemž budete moci použít speciální pohyb tohoto hrdiny.

Když hrajete za nájezdníka, musíte dopadnout zbývající hráče, než vám utečou nebo vás porazí. Dostat šanci stát se postavou jako Cell, Majin Buu nebo Freiza je skvělé, ale rychle zjistíte, jak těžké je vyhrát jako Raider. Začínáte v základní formě a po splnění určitých kritérií postupujete nahoru. Každý Raider má jiné požadavky na postup na vyšší úroveň, což z něj dělá jedinečný zážitek pokaždé, když hrajete jako nový hráč. Nicméně, jak již bylo zmíněno, je to skutečně proti vám a v každé hře, kterou jsem hrál, Raider nevyhrál ani jednou.

Podobně jako u her jako Dead by Daylight je pro hraní hlavního režimu vyžadováno připojení k internetu. Zatímco dohazování říká, že by to nemělo trvat déle než minutu, zjistil jsem, že pokaždé čekám mnohem déle. Vzhledem k tomu, že zde není cross-play, znamená to, že jste omezeni pouze na matchmaking s ostatními hráči Switch, takže berte doporučený matchmaking čas s rezervou. Tyto dlouhé čekací doby spolu s ještě delším procesem správy a menu pro vstup do hry způsobují špatný zážitek ještě před začátkem zápasu.

Tím problémy bohužel neskončily. Graficky nejsou THE BREAKERS působivé. Kromě neuspokojivého vzhledu – který je na stejné úrovni jako u PS2 videoher Dragon Ball – je tu spousta střihů, stromy a budovy se objevují a mizí z dohledu a soustředění a spousta cutscén. Hratelnosti a celkovému hráčskému zážitku to vzalo opravdu hodně zábavy.

Kromě grafických problémů je tu spousta drobných věcí, díky kterým jsou THE BREAKERS neintuitivní. Obrazovka nabídky je například inspirována předchozími hrami Dragon Ball, jako je FighterZ, kde místo jednoduchého a snadno použitelného menu máte malé město, kde se zobrazují náhodní roboti, obchody a informační panely. Díky tomu, ve spojení s trhaným obrazem, je hledání toho, co hledáte, napoprvé opravdovým problémem.