Recenze: The Galleria Labyrinth: The Moon Society (Nintendo Switch)

labyrinthofgalleria-splash-jpg

Galleria Labyrinth: The Moon Society nezajímá, jestli jste v tom dobří. Hra vám samozřejmě řekne, co potřebujete vědět, ale její mnohé spletitosti vám létají nad hlavou jako tryskáče na letecké přehlídce. A když si myslíte, že jste věci konečně vyřešili, vrhne na vás nepřítele, který je zde zdánlivě jen proto, aby rozdrtil vašeho ducha a poslal vás domů.

Tak proč jsem se při hraní tak úžasně bavil? Asi miluji letecké show.

Labyrinth of Galleria: The Moon Society je pokračováním prohledávače dungeonů Labyrinth of Refrain: Coven of Dusk od společnosti Nippon Ichi Software z roku 2018. Příběhy spolu nesouvisejí, takže se nebojte, pokud jste zmeškali první, ale vsadím se, že se na to budete chtít po hraní Galleria podívat.

Příběh se točí kolem dívky jménem Eureka de Soleil, která přijme práci v Galleria Manor. S pomocí čarodějnice jménem Madame Marta musí Eureka prozkoumat bludiště pod sídlem, aby získala své poklady pro arogantního hraběte Mismonta.

Zní to stereotypně, ale chlapče, jde tento příběh zvráceným směrem. Pokud jste již četli původní verze mnoha Disneyfied pohádek (až budete mít chvilku času, podívejte se na Aschenputtel), budete mít dobrou představu o tom, co můžete očekávat.

Eureka a madame Marta nezvládají průzkum samy, uvědomte si, že vchod je šatna, která je rozhodně méně přátelská k lidem než CS Lewis. Průzkum žaláře je tedy ponechán na duchu Fantie, který obývá Lucernu Phantasmagorie. Fantie však není moc bojovník, a tak je vybaven loutkami, kterým přiřazujete postavy s různými dovednostmi.

Pokud to zní jako hodně, právě začínáme. Hra vám nabízí spoustu možností tvorby postavy s malým vysvětlením toho, co to znamená. Je vám jednoduše řečeno, abyste to pochopili. Pomůže znalost Coven of Dusk, protože systémy jsou v podstatě stejné. Ale i bez toho jsou dobré zprávy; přizpůsobení moc nezáleží. Během hry můžete změnit téměř každé rozhodnutí vaší postavy, a pokud se vám některá z vašich loutek opravdu nelíbí, můžete ji buď přestat používat, nebo ji zničit. Labyrinth of Galleria očekává, že uděláte chyby, a umožní vám je později kompenzovat.

Takže je v tom hodně konfigurace a ladění loutek. Možná až moc, protože ta pravá zábava spočívá v prozkoumávání bludiště. Budete se pohybovat mnoha klikatými podlažími a chodbami s perspektivou první osoby mřížku po mřížce. Mapa se kreslí při pohybu, automaticky se ukládají klíčové body zájmu (truhly s poklady, zamčené dveře, schodiště atd.). Můžete si také nahrávat vlastní poznámky, což se jistě hodí.

Labyrint samozřejmě tvrdě pracuje, aby zabránil pokroku. Dveře musí být odemčené. Pasti vás shodí do nižšího patra. Hroty, voda a bláto vám zablokují cestu. A samozřejmě je po cestě spousta nepřátel, se kterými se dá bojovat. Uvidíte je na mapě a očima Fantie (jednotné, ano), takže obvykle máte možnost se vyhnout nebo zasáhnout.

Boj je tahový, vaše loutky útočí, hlídají nebo používají speciální schopnosti, buffy nebo předměty. Je dost snadné projít většinou bitev tím, že odhalíte nepřátelské slabiny nebo jen lehký grind, ale tvrdší nepřátelé (bohužel jasně identifikovaní) a souboje s bossy budou vyžadovat nějakou strategii.

Tyto strategie začínají u vašich covenů. Máte pět covenů a své vytvořené loutky můžete přiřadit k těmto slotům v těchto satech, jak uznáte za vhodné. V jednom covenu mohou být až tři aktivní loutky a mnoho dalších hraje vedlejší role. Místa otevřená v covenu jsou založena na paktech, které získáte během hry, přičemž různé pakty zdůrazňují specifické silné a slabé stránky loutek. Tyto silné stránky zahrnují vaše schopnosti Donum, což jsou magické dovednosti a buffy. Máte postavu s obzvlášť vysokou obranou? Dále si budete chtít vybrat Guardian Pakt s donumy, které podněcují nepřátele nebo poskytují štíty. Vysoká odolnost? Vydejte se na bojový pakt s účinnými útočnými donumy.

Není to ani začátek. Svůj coven můžete umístit do předvoje nebo do zadního voje, a to ovlivňuje zbraně, které můžete použít. meč například zadnímu voji moc nepomůže. Loutky Vanguardů mají tendenci být více napadány, takže jim budete chtít dát nejlepší brnění nebo podporovatele léčení.

Ještě to není ani začátek. Jistě, své coveny můžete naskládat loutkami, ale čím silnější tým, tím více posilovacích bodů obětujete při vstupu do bludiště. Body posílení se používají k bourání zdí, přidělování různých dovedností Fantie v bitvě atd., ale jejich použití je omezené. Takže čím méně budete mít na začátku, tím dříve budete muset opustit bludiště a stáhnout se na svou základnu, abyste doplnili zásoby.

Ještě to není ani začátek a nechci jít o moc dál, protože se bojím, abych se nestal tím, co kritizuji (pravděpodobně příliš pozdě). V soubojovém systému se toho děje tolik, že jsem nikdy neměl pocit, že by moje parta byla optimalizována.

Nakonec jsem se ustálil na rutině, že jsem prostě pokračoval v tom, co jsem měl, a obtěžoval jsem se s vylepšováním poté, co mi šéf dal mého jednookého zeleného ducha. Pokud bitva nebyla blízko, znamenalo to, že je čas utratit moji získanou manu a peníze za vylepšení zbraní a brnění. Bylo na čase přidat nějaké nové fantiebility. Bylo na čase vytvořit nové loutky a dát jim maso, aby se dostaly do tempa. Ano, maso je v této hře velmi důležité. Shromážděte všechno maso, co můžete.

Takže vynechávám spoustu bojů a prozkoumávání bludišť, protože je čas pustit se do příběhu. Příběh Eureky je okouzlující, vtipný, děsivý i znepokojující stejnou měrou. Chvíli trvá, než se rozhýbete, ale začne to být docela zajímavé, když se dozvíte více o postavách a uvidíte, jak jsou různé prvky zápletky propojeny. Labyrinth of Galleria: The Moon Society je hodnocena jako M z velké části kvůli narážkám. Naráží na sex a užívání drog, konkrétní postava je někdy jen pírko a pramen vlasů od toho, aby byla nahá, a někteří lidé, které potkáte, jsou ještě horší, než se na první pohled zdá. Příběh je skutečně vyprávěn, ale rozhodně je vyprávěn dospělým.

Chci se také dotknout obrazu a zvuku. Detailní grafika je barevná i strašidelná a vypadá fantasticky, ať už v doku nebo v ručním režimu. Bludiště obecně vypadá stejně, ale to, co jsem viděl, mě nikdy nenudilo.

Hudba je překvapivě jazzová a optimistická a dodává nádechu zábavy. Hlasové herectví je však smíšené. Líbilo se mi anglické obsazení, když nepřeháněli praštěné hlasy, ale stalo se toho tolik, že jsem přešel na japonštinu, abych se tomu vyhnul. Pokud budete hrát tuto hru, zatímco ostatní jsou v místnosti, mohou vás nakonec nenávidět.

Řekl jsem dost, abych ospravedlnil hodnocení 8,5, které se chystám udělit Labyrint Galleria: The Moon Society? Tato hra opravdu potřebuje demo, které vám pomůže pochopit, jak do sebe její mnohé části zapadají… nebo ne, v závislosti na tom, kolik času strávíte řízením party. Ale ať už tomu všemu rozumíte nebo ne, proces mapování dungeonů, kopání hlouběji a odemykání nových oblastí je neuvěřitelně návykový a obohacující. To samo o sobě by stačilo k ospravedlnění dlouhé herní doby hry, ale i složitý příběh vás přesvědčí. Fanoušci dungeon crawlerů, tahových bojů a JRPG si budou chtít vyhradit 50-80 hodin na to, aby tuto hru pravidelně nenáviděli, ale nakonec ji přijali s láskou.