Recenze: Garden Story je nízkotlaké akční RPG

Siliconera +

Na světě je tolik volených úředníků. Lidé, zvířata a nyní in Zahradní příběh je tam dokonce i hrozen. Každý zahrnuje snahu udělat vše pro to, aby byl váš svět lepším místem. A tady věci působí trochu místněji a pokorněji. Pro komunitu děláte, co můžete, i když to znamená dělat stejný druh úkolů znovu a znovu.

Jak byste očekávali podle názvu, Zahradní příběh se odehrává na ostrově, kde jsou lidé ovoce, zelenina a houby. (Navíc se tu také potulují žáby.) Zatímco lidé jsou mírumilovní, příroda ne. Rot bují a infikuje zemi, přičemž Strážci zasahují jménem The Grove a jeho lidí. Concord je odrůdový a nejmladší člen komunity. Přestože žili ve školce, starali se o vinici, kde rostou noví lidé, nepřinesla žádné další děti. Kvůli nebezpečí a naléhavé povaze věcí je Concord nucen rychle dospět, připojit se ke komunitě Spring Hamleta a jedním ze současných Strážců, Plumem, byl jmenován jeho posledním strážcem.

přehled historie zahrady

To, co následuje, vypadá jako svatba THE Legend of Zelda a komunitní vývoj her jako Rune továrna et Údolí hvězd. Každý den se Concord probouzí k řadě úkolů. Značky mimo váš domov a v okolí měst uvádějí aktuální požadavky komunity, které mohou zahrnovat například boj proti hnilobě, shromažďování materiálů a řešení krátkých hádanek. Existují také globální příběhové úkoly, které mohou zahrnovat například pomoc při znovuotevření knihovny, která odemkne dungeony a přístup do dalších tří měst ve hře. Lidé, které ve světě potkáte, se také budou ptát. Laskavost, což znamená dělat více úkolů. Concord má seznam úkolů, který se může sám opakovat. Dokončení cílů však odemkne nové oblasti, nové položky a často i další úkoly.

A jako THE Legend of Zelda a další akční RPG, které Concord dokáže a jejich síla spočívá v tom, dělat víc. Ve hře jsou různé typy systémů, jak toho dosáhnout. Jedním z nich je systém Memories. Když potkáte určité lidi, budete provádět určité úkony a navštěvovat určitá místa související s jinými postavami, Concord si z tohoto zvláštního okamžiku něco vezme. Když se dostanete domů, můžete je nastavit tak, aby ovlivňovaly jejich statistiky a výdrž. (Představte si to jako ekvivalent zařízení v jiných hrách, i když jste získali zkušenosti místo nákupu nebo vylepšení.) Mohou také rozbít koule pro další upgrady. Trvalé. Nástroje je možné zakoupit u obchodníka s dodatečnými prostředky a materiály, které je lze také upgradovat. Ačkoli některé jsou také získány jako součást questlines, jako Dowsing Stick, která může lovit předměty nebo odstraňovat nepřátelské brnění. A plnění dungeonů a úkolů může znamenat přístup do nových oblastí nebo budování měst, takže je co dělat a užívat si.

přehled historie zahrady 2

I když jsou chvíle, kdy to tak vypadá Zahradní příběh má očekávání, jejichž splnění se může zdát obtížné nebo časově náročné. Dostanete tři žádosti denně a možná nebudete mít vždy položky potřebné k jejich dokončení, pokud nebudete šetřit peníze a dělat si zásoby. To platí zejména pro určité laskavosti pro lidi, které potkáte. Doporučujeme sbírat plodiny a materiál, ale položky se do malého balíčku Concord neskládají. Máte také limit na to, kolik položek určitých typů lze najednou skládat do úložiště, takže hromadění není vždy životaschopné. Zdá se trochu neintuitivní vědět, že část vašich každodenních výletů bude zahrnovat hledání věcí, ale na to všechno možná nebudete mít dost místa.

Ale mám pocit, že je to částečně proto Zahradní příběh je navržen tak, aby byl uvolněnějším pojetím žánru akčního RPG. Objevil se stále větší počet „pohodlných“ her, které mezi ně dokonale zapadají. Není to moc náročné. Přeskočením úkolu na den není konec světa. Čas letí přiměřeným tempem. A pokud máte pocit, že potřebujete více času, než padne tma a převládají shnilí nepřátelé, můžete zaškrtnutím políčka v možnostech prodloužit dobu trvání o jeden den. K oblékání Concordu můžete nashromáždit malé příslušenství. Také se snaží být přátelský a příjemný.

přehled historie zahrady 3

Toto kouzlo se vztahuje na celou prezentaci. Zahradní příběh má jemnou, přirozenou paletu s uklidňujícími tóny a žoviálními postavami. Je to příliš uživatelsky přívětivé. I někteří z protivníků, se kterými se setkáte, se přiklánějí spíše k „pěkně zkaženému“ než „strašně zlému“. Ano, lidé by vaši pomoc velmi milovali, ale nikdy to není naléhavé ani náročné. A její celkově uklidňující a optimistická povaha tomu pomáhá. Ačkoli to někdy může znamenat, že se můžete cítit trochu nesouvisle nebo bezcílně, s možnou nejistotou, kam můžete jít. Přestože je mapa dostatečně malebná, není nakonec těžké ji najít.

Zahradní příběh vypadá jako hra, kterou získáte, když míříte na odpočinkové akční RPG. Lidé potřebují vaši pomoc a rádi pomohou i vám, pokud mohou. Existuje barevný stromový svět, který je třeba obnovit. Obnovení a narovnání věcí bude nějakou dobu trvat. Dokud ale budete kráčet svým vlastním tempem a budete mít čas na lidi, můžete lidem v této hře pomoci.

přehled historie zahrady 4

Zahradní příběh je k dispozici pro Nintendo Switch a PC.