Recenze Little Nightmares 2 - Malí lidé, značný strach

Kromě několika drobných problémů s stimulací a herní mechanikou je Little Nightmares 2 brilantním pokračováním, které potěší stejně, jako bude nesmírně zdržovat.

U hry, která vytváří děsivou atmosféru, je toho hodně co říci. Zatímco plnohodnotné hororové tituly se často pokoušely a nedokázaly skutečně proniknout do mé kůže, Malé noční můry 2 pomalu prosakoval do mých pórů. Není to hra, která by dokázala šokovat, její vzhled na povrchu vypadal mezi svými hororovými společníky dost krotký, ale zde zobrazené noční můry jsou opravdu zákeřné.

Six, hlavní postava původní hry, se zde stává partnerem AI a v čele je Mono. Funkčně se toho změnilo jen málo, přičemž hlavním rozdílem mezi nimi je absence žluté pláštěnky. Mít s sebou po většinu příběhu krajana znamená, že byly začleněny pseudo-kooperativní prvky hry, což dramaticky mění pocit ze hry od začátku. Všechno to také funguje docela hladce, protože Six věděl, kdy má pomoci. Během hry jsem ani jednou nepocítil, že je Six problematický.

Může to znít jako docela bekhendový kompliment, ale moje milé vzpomínky na předchozí hru jsou hluboce pohlceny pocity frustrace a mrzutosti. Tyto bolesti hlavy byly často způsobeny nepříjemnými interakcemi s předměty nebo tupými hádankami. Toto pokračování vylepšuje to první natolik, že jsem jen zřídka měl problém s interakcí s klíčovými prvky a celá hra tak plyne mnohem plynuleji. Malé hádanky, jako je zvednutí částečné šachové figurky a její položení na zlomenou figurku, mohly být v první hře dost únavné, ale tady to není problém.

Screenshot z Little Nightmares 2

Little Nightmares 2 je krásná a má v sobě pocit hrůzy.

Hádanky se v pěti kapitolách hry velmi liší, což bylo nutné, protože hrací doba je o něco delší než u Little Nightmares. Někdy jsou samostatné, ale občas bude mít Mono přístup k nástroji, který je klíčem k hádankám v této oblasti. Z velké části je zde výzva, abyste se cítili spíše chytří než hloupí, ačkoli několik okamžiků s baterkou se ukáže být trochu nudné a nudné, zejména proto, že zahrnuje Mono, který se snaží uniknout nejděsivějšímu ze všech. hororové výtvory: živé figuríny.

Co není tak jednoduché, je zavedení základního boje. Protože jste ve světě, kde je všechno příliš velké nebo mimo dosah malých dětí, jsou zbraně, které si vezmete pro příležitostný boj, příliš velké a těžké. Točení roury nebo kladiva je pomalé a pomalé, takže je snadné zaměnit úder a pokud jste napadeni, jste okamžitě posláni zpět na předchozí kontrolní bod. Nikdy to není tak daleko, ale pokud nemůžete odstranit nepřítele, protože vaše načasování bylo minimální, a stane se to několikrát za sebou, může to začít být otravné.

Screenshot z Little Nightmares 2

Little Nightmares 2 mísí platformu s hádankami a hrůzou.

Protože jsem vybíravý, přál bych si, aby vývojář Tarsier Studios byl někdy trochu shovívavější. Opakovaně jste požádáni o dokončení úkolů s časovým limitem, v opačném případě Mono chytí bestiální stvoření, které vás pronásleduje. Jen kvůli tempu se několik z těchto okamžiků cítilo nespravedlivě vytvořeno, takže úspěch na první pokus byl téměř nemožný. Nejedná se o složité oblasti hry, ale při první inspekci vám cesta k úspěchu nepřijde dostatečně rychle na mysl, a v důsledku toho se tempo hry ztratí a vy jste přivedeni zpět na kontrolní bod. Mírně lehký dotek by občas poskytl některým vzrušujícím okamžikům více prostoru na zapůsobení v podobě plných sekvencí.

Recenze mohou být ostré a rychlé, ale to je jen proto, že tyto problémové oblasti jasně vynikají jako mimořádné hodnoty v jinak velmi působivé produkci. Jednou oblastí, kterou nelze skutečně kritizovat, je vizuální estetika a zvukový design. Vizuály, stejně jako v originále, představují svět a postavy, které kráčejí mezi skutečným a surrealistickým. Je tu nemocnice, ale její obyvatelé jsou děsiví jako hovno figuríny; je tu škola, ale učitel má kurva Beetlejuice krk. Little Nightmares 2 každou chvíli hýbe okrajem fantazie Jack and Beanstalk a naplno se vynořil v ústech šílenství, Lovecraftově kosmickém hororu. To je nádherné.

Little Nightmares 2 je ohromující pokračování, které navazuje na působivý tón předlohy, ale zlepšuje se ve všech klíčových oblastech. Nejde o žádnou výbušnou hrůzu, žádné gore ani mučení a většinou skáčete po pákách, řešíte hlavolamy a lezete po nábytku, ale to neznamená, že Tarsier ne. Nevytvořil mimořádný hororový zážitek.

4 hvězd

Testovaná verze: Xbox One - hraje se na Xbox Series X. Vydavatel poskytl kopii hry pro tuto recenzi Little Nightmares 2. Little Nightmares 2 je k dispozici pro Xbox One (kompatibilní s Xbox Series X a Xbox Series S), PS4 (kompatibilní s PS5), Nintendo Switch a PC. Vlastní verze PS5 a Xbox Series X | S se očekávají později v roce 2021.

Sledujte na YouTube '); jQuery (yt_video_wrapper) .remove (); }); }); }