Recenze King's Bounty 2 - Blue Blood

Recenze King's Bounty 2 - Modrá krev

Pokud jste již fanouškem King's Bounty, toto dlouho očekávané pokračování by nemělo zklamat. V jádru najdete stejný uspokojivý taktický tahový souboj, který inspiroval sérii Heroes of Might and Magic, ale je svázaný v nešikovném otevřeném světě, který je kazen nevýrazným vyprávěním. Pro nováčky je to mnohem záludnější argument.

Mimo boj byl každý trik, který hraje ve snaze modernizovat, proveden dříve, a lépe, za posledních 12 let, a frustrující rutina se může ukázat jako příliš mnoho pro modernější vkus.

Největší a nejzjevnější jiskrou v předchozím příspěvku této série, 2008 King's Bounty: The Legend, je přechod do velkého otevřeného světa ve 3D. Království Nostria vypadá skvěle, s hrstkou různých prostředí k prozkoumání, které maximálně využívají nápaditou a zářivou paletu barev. Krajina je plná zvlněných kopců a ospalých prašných cest a zlaté smetany pšenice rozbíjí jinak smaragdový pohled. Bylo by to přímo ze středověkého obrazu, nebýt tyčící se architektury inspirované Tolkienem tyčící se nad vším.

Zatímco prezentace připomíná založenou fantazii pořadů, jako je Zaklínač, svět se sám necítí příliš živý ani soběstačný. NPC nečinně sedí a vrhají na sebe opakující se hlasové linky. Nikdy nemáte pocit, že dělají něco jiného, ​​než že čekají, až si s nimi přijdete promluvit. Vesničané a měšťané, které potkáte, vás neváhají požádat, abyste se postarali o jejich problémy, ale jen zřídka se tyto vedlejší úkoly vyřeší způsobem, který skutečně zkresluje očekávání. Nepomáhá, že neexistují žádné možnosti dialogu ani způsob, jak mít moc nad tím, jak se každé setkání vyvíjí. Ve volné přírodě byste těžko hledali život, který by vás nechtěl pohltit, a nedostatek cyklu den / noc způsobí, že se Nostria zdá být zamrzlá v čase.

Průzkum je také velmi omezený a z velké části jste omezeni na jasně označené cesty a mýtiny. Skákání po římsách nahoru nebo dolů je zakázáno, a proto může být přístup ke konkrétním bodům zájmu opravdu fuška, zvlášť když jsou právě mimo dosah. 'Body zájmu' mohou být trochu hlasité pro to, s čím se setkáte ve většině zákoutí King's Bounty II - nedojdou vám kontejnery k hledání náhodných předmětů nebo zlata, ale mě to nezajímá. nepamatuji si mnoho výjimečných oblastí.

Vyberete si jednu ze tří počátečních postav: nevrlý, nevrlý žoldák; mág, který je v podstatě vtipný blázen; a vážný a naivní paladin. Jejich různé povahy se výstižně odrážejí v tom, co říkají ostatním, ale ať už hrajete jako milý paladin nebo hloupý mág, ke každému se chováte tu úplně stejným způsobem.

Bojové zážitky kazí načtený HUD a nejasné uživatelské rozhraní

Mimo boj je jediným skutečným rozdílem mezi těmito postavami to, jak řeší světové problémy. Žoldák Aivar není schopen překonat nic, co by vyžadovalo základní porozumění magii, jako je bariéra postavená jiným mágem, ale další dva to zvládnou v pohodě. Zní to jako nespravedlivě omezující faktor pro kteroukoli ze tří postav a je to docela nekonzistentní, protože existuje spousta vedlejších úkolů a hádanek, které vyžadují dotek magie, o které Aivar zjevně místo toho může jen reptat.

Hlavní příběh je fantastické standardní jízdné. Než nad tím vaše hlavní postava převzala kontrolu, strávila několik měsíců ve vězení za to, že se nevědomky podílela na útoku na krále. Poté, co jste za záhadných okolností osvobozeni, se pouštíte do příběhu plného proroctví a politiky odehrávajícího se na pozadí blížící se apokalypsy, se kterou jste se všichni v nějaké formě nebo způsobem setkali v jiném fantasy světě - pravděpodobně několika. S výjimkou některých vybraných NPC není převážně dabing dřeva a nevýrazné psaní investování do tohoto hrdinského úkolu zvlášť lákavé.

To je jen výmluva, jak skočit do boje, který se naštěstí cítí dobře. Fanoušci Heroes of Might and Magic poznají punc taktického tahového boje King's Bounty II. Každá jednotka je hromada jednotlivých rekrutů, která zahrnuje kumulativní součet zdraví a síly. Vaše postava sedí na vedlejší koleji jako trenér, který volá tým do pole, kouzlí na podporu, aby vylepšil spoluhráče nebo poškodil nepřátele. Každá postava může používat kouzla z knih kouzel nebo svitků na jedno použití, ale jak mág a paladin začínají schopností proměnit svitky v knihy kouzel, válečník bude muset strávit další body ve stromě. Dovednosti, aby se tuto schopnost naučil.

Skákání nahoru nebo dolů po římsách je zakázáno, takže obejít pořádnou fušku

Bojový zážitek kazí nabitý HUD a nejasné uživatelské rozhraní. Vidím, jestli přechod na hex poskytne přímou viditelnost jednotce v dosahu nepřítele, ale nedokážu přesně určit, zda bude mít nepřítel přímou viditelnost. moi pokud se chci pohybovat defenzivně. Popisky jsou také často chybné. Někdy například nemůžete vidět rozsah pohybu nepřítele, i když jste to mohli v předchozím tahu.

Frustrující je, že mnoho bitev King's Bounty II vyžaduje pokus a omyl. Nepřátelské jednotky vědí, jak kopat do vašich slabostí, a neprojeví slitování. Malá chyba na začátku zápasu může vést k zničujícímu skluzu do selhání. Nikdy jsem neměl pocit, že bych prohrál bitvu nespravedlivě, ale nikdy jsem neměl pocit, že by se očekával návrat po jediné chybě. Časem se naučíte, jak z každé jednotlivé jednotky vytěžit maximum a jednat podle ní, ale křivka učení je strmá.

Všechny bitvy, dokonce i ty, které na vás vrhnou překvapením, lze odložit, abyste mohli přeskupit svá vojska. Je to vítaná milost, protože často se může zdát, že bitva je vyhraná nebo prohraná během fáze umístění.
Pokud boj prohrajete, není ještě striktně u konce. King's Bounty II vám však nedává mnoho možností k přestavbě po prohře. Nábor nových armád je drahý a způsobů, jak vyrobit zlato, je zoufale málo. Nejkonzistentnějším způsobem je nahromadit všechny zbytečné odpadky, které najdete, a prodat je prodavačům za rychlé peníze - prodej haraburdí na financování armády se zdá dost slabý.

Je zklamáním, že sázka na otevřený svět King's Bounty II se nevyplácí. Boj přináší uspokojivou rovnováhu mezi zábavou a výzvami, ale všechno kolem toho je ve srovnání s dnešními nejlepšími hrami v otevřeném světě všední. Krásný svět je neuvěřitelně bez života a několik náročných psaní a výkonu dokazuje, že nejlepší RPG hry nechávají pořádně zabrat.