Recenze Fairy Tail - Far From The Guild # 1

Průměrný JRPG, Fairy Tail dělá jen to minimum, co nabízí. Je to hra pro oddané fanoušky, ale fanoušci si zaslouží lepší hru.

Pohádka je dlouhotrvající manga a anime série. Byla to jedna z největších shonen sérií na vrcholu své popularity, spolu s „Velkou trojkou“ (Naruto, Eau de Javel, A Jeden kus). Od té doby se to před několika lety skončilo, ale udělalo to dost hluku, aby Gust na základě toho vyvinul RPG, takže jsme tady.

Tuto recenzi zahájím tím, že moje znalosti o zdrojovém materiálu jsou velmi omezené. Viděl jsem jen několik epizod Pohádka anime a nečetli žádnou mangu. Tento typ herního projektu je obecně zaměřen spíše na fanoušky, takže nejsem cílová demografická skupina; Přiznávám to svobodně. Hodně ze specifik příběhových oblouků a dynamiky postav se mi tady ztrácí, spoléhat se zcela na hru a trochu dalšího výzkumu, který mě vychovává mimo první půltucet epizod. Anime.

Přesto fandím Gustovi dílna série, která hrála většinu anglických verzí franšízy. Mezi tím a přívěsy, které vypadají slibně, jsem zvedl ruku pro tuto recenzi. Protože je možné využít výhod Umění meče online hry bez předchozí znalosti, například, doufal jsem v podobný pocit zde.

Bohužel to není ten pocit, že jsem se dostal ven Pohádka Hra. Je to hra pro fanoušky série, což je úžasné! Bohužel ani to mě příliš nepřesvědčilo, že se chci stát fanouškem. Několik záblesků zajímavých konceptů, postav a příběhů ve hře je do značné míry kompenzováno bolestně špatnou hratelností a prezentací. Není zde nic, co by předtím nebylo provedeno jinými JRPG, a obecně mnohem lepší.

Pohádka se otevírá na konci oblouku Ostrov Tenrou, okamžitě začíná tutoriálem o boji s bossem proti Hádovi. Události se zde rychle odvíjejí a poskytují rychlý úvod do postav i herní mechaniky. Tento oblouk končí titulárním cechem Fairy Tail, který se uzavře a ostrov Tenrou v ochranné bublině, čímž se těsně vyhne smrti draka Acnologia.

Když se bublina zhroutí, důvod tohoto unáhleného otevření je zřejmý: zatímco uvnitř štítu uběhlo málo času, pro zbytek světa uplynulo sedm let. Fairy Tail byla před tímto bodem nejlépe hodnoceným kouzelnickým cechem, ale nyní na ně do značné míry zapomněli a zůstali bez prostředků. Nyní mají postavy a hráč výmluvu, jak vše znovu vybudovat zdola nahoru. Chytrý!

Rychlý tutoriál nyní potřebuje čas na to, aby vytvořil několik prvků a dostal vás do rytmu hry. Pohádka Obsahuje také encyklopedii, na kterou se lze odkazovat, s dosud krátkými jednostránkovými popisy příběhu. Bude se plnit informacemi o postavách, terminologii a systémech, které si můžete během vývoje hry vyzkoušet. Vítané začlenění, i když přirozeně nemůže vyplnit všechny detaily a nuance celé série manga / anime.

Jako kouzelnický cech je Fairy Tail zodpovědná za mnoho žádostí od lidí. Ty se stávají úkoly, kterým budete trávit většinu času. Některé jsou jednoduše opakovatelné, obecné úkoly typu „jděte do oblasti X a zabijte / najděte Y“; jiné jsou navrženější, vyžadují přítomnost konkrétních členů a obsahují dialogová okna a scény s jejich zapojením.

Hra se bude řídit tempem přijetí úkolu na tabuli požadavků cechu, uvidí krátkou scénu, která o tom mluví, a pak vyrazí hledat předmět nebo bojovat. Podívejte se na krátkou rekapitulační scénu, vraťte se, vydělejte peníze a zkoušejte. To zvýší vaše peníze a slávu, která slouží jako obě měna k vylepšení jak vašich postav, tak vybavení vaší gildy. Sláva bude také svědkem toho, jak se vaše hodnost cechu postupem času zvýší, přičemž vyšší pozice vám umožní přístup do nových oblastí a více požadavků.

Současně se odvíjí hlavní příběh. Cech Fairy Tail musí začít odspodu a rozhodne se, že nejlepším způsobem, jak získat zpět svou proslulost, je vyhrát další Grand Magic Games. Díky tomu vám příběhové úkoly umožní cvičit a připravit se na ně, než se zúčastníte (a dále). Téměř všechny tyto hlavní dějové linie zahrnují bitvy, takže se dostávám k bojovému systému.

Pohádka je tahové JRPG. Budete mít slušnou sadu postav, které můžete zapadnout do svého týmu, každý s jedinečnými schopnostmi. Prvních pět tutoriálu tvoří Natsu, Lucy, Gray, Erza a Wendy; po tutoriálu budete moci vybrat pouze tři, přičemž v průběhu se zvyšuje na pět. Do rytmu příběhu se zapojí další postavy jako Juvia a Gajeel.

Jelikož je každá postava pomocníkem, dochází k určitým zvratům a zapnutí jinak standardního vzorce JRPG. Zásadní jsou jak body zdraví, tak i body many, protože chybějící jeden z nich způsobí vyřazení vaší postavy z provozu. Základní útoky jsou šíleně slabé a jejich použití stále stojí jednoho MP, takže jste vyzváni, abyste primárně používali svou magii.

Nejzajímavějším aspektem bojového systému je nepřátelská mřížka. Každý nepřítel bude umístěn na mřížku 3 × 3. Vaše postavy nejsou na poli, ale jejich schopnosti mají každý dosah a konkrétní oblasti, které mohou ovlivnit. Váš magický seznam často neudělá mnohem větší poškození než vaše základní schopnost jedné dlaždice, ale místo toho bude mít další efekty a může zasáhnout další dlaždice. Několik schopností může přemístit nepřátele na mřížku, aby byly následné údery AoE silnější, a nepřátelé se také mohou příležitostně pohybovat. V konečném důsledku jde o posouzení, zda použít MP k čištění pole, nebo jej jednoduše zachovat a koncentrovat oheň. To není Radiant Historia úrovně manipulace na bojišti, ale je to něco!

Získáte také skupinový měřič, který vám umožní spustit magický řetěz, když je plný. To vám umožní útočit na členy vaší party jeden po druhém za méně MP než skončíte na masivním finišeru. Tyto řetězce mohou být docela směšné a já jsem znovu a znovu vyřadil celé fáze šéfa. Většina vašich upgradů směřuje ke zvýšení síly těchto řetězců a zvýšení vazeb mezi postavami jejich společným používáním v dotazech dále prodlužuje jejich trvání.

V bitvách existují i ​​další aspekty, například schopnost postav spustit Awakening po získání dostatečného poškození. To poskytuje krátké statistické bonusy a potenciálně nové formy a pohyby. Můžete také strávit Probuzení, abyste se vyhnuli blížícímu se útoku, nebo následovat útok spojence s jiným. V bitvách je určitě mnoho možností a jsou pravděpodobně nejrozvinutější částí Pohádka.

Takže tady je problém: Pohádka je příliš snadné. Když jsem hrál na normální obtížnost, velmi rychle jsem dosáhl bodů, kde jsem dokonce bez výzvy prošel šéfy. Máte nástroje a sílu posílat nepřátele tak snadno, že Pohádka začíná být triviální hrát. Tento problém se jen zhoršuje, pokud se rozhodnete skutečně zapojit více sekundárního obsahu, protože při vytváření dalších požadavků nebo při úplném prozkoumávání oblastí uvidíte, že budete během chvilky přesměrováni.

Protože se zde odehrává většina jedinečných interakcí postav a dialogů, fanoušci se do toho budou chtít zapojit a proměnit hru v procházku na dortu. Ještě horší je, že hlavní příběh často stanoví body, ve kterých potřebujete k dosažení určité úrovně nebo hodnosti cechu. Možnost napájení skrz něj je odstraněna a vyhození herní rovnováhy z okna. Jakýkoli pokus kopat do bojového systému nebo skutečně použít stranické síly se stává zbytečným, když se přes to všechno můžete dostat.

Snadnost bitvy ovlivňuje i další systémy. Kromě svých požadavků na cech můžete vylepšovat vybavení cechu Fairy Tail hledáním materiálů na světě. Ty dávají všemožné bonusy, ale všechno to dělá tak, že vás posílí, takže je to ještě jednodušší. Mícháte a spojujete členy své party, abyste posílili jejich vazby a posílili dialog? Také zvyšuje jejich účinnost. Vedlejší úkoly a průzkumy budou odměňovat drahokamy Lacrima, které si můžete vybavit, a dokonce si můžete vyrobit silné, specifické pro postavy. Toto jsou všechny nejobecnější statistická vylepšení, která si dokážete představit, a ještě více to usnadňuje hru. Všechno spočívá v tom, že si u hry udělám čas na trpělivost, když budu valit všechny překážky, než využívat výhod systémů.

Přesto jsem kvůli dobrému příběhu hrál horší herní systémy. Takže jsem byl opět zklamaný, že jsem to tady opravdu nenašel. Není to ani chyba, že jste Pohádka ani adaptace; Upřímně, bylo toho hodně, co se líbilo, ale frenetické tempo hry znamenalo, že se to všechno seběhlo opravdu rychle a pak to zmizelo o chvíli později.

Všechno je uspěchané, a obvykle ne z nějakého důvodu nad rámec rozpočtu. K dispozici bude několik scén, ve kterých jsou v několika textových polích a na statickém obrázku popsány zajímavé události, které vás ponoří zpět do všedních požadavků. Mnoho postav a dokonce i hlavní protivníci budou mluvit, ale mají pouze portrét než model postavy. Účinně tedy jen sledujete, jak vaše skupina komunikuje s lidmi mimo obrazovku.

Tato omezení jim nezabránila mít plně animovanou cutscénu ženských členů Fairy Tail na plavecké párty. Gust má své priority, zdá se!

Při vší slušnosti se tyto priority přenesly do stylizovaných modelů postav a útočných animací; ty jsou u původních návrhů velmi konzistentní se značkou. Zbytek prezentace není o moc lepší, většina prostředí je neuvěřitelně nevýrazná. PohádkaSvět se skládá ze zásobních biomů, generických nepřátelských tvorů a několika inkluzí specifických pro sérii. Všechna opomenutí a nedostatek lesku byly vážně přidány. Do výkonu hry nebylo vynaloženo žádné úsilí. Navzdory poměrně nevýraznému vizuálu je snímková frekvence absurdně nízká a vrhá se do komediálního území v zábleskových útocích a větších oblastech.

Chtěl jsem milovat Pohádka, a byly body, kde prosvítal charakter a kouzlo. Ale ty dobré časy rychle zbrzdily spěchanější scény, snadné bitvy a laciná prezentace. Konečným výsledkem je spousta dobrých nápadů provedených levným a průměrným způsobem, který jim ubírá na radosti. Je to dokonale použitelné JRPG, ale zcela bez inspirace. Není zde nic, co by nebylo provedeno tak lépe. Nemůžu si pomoct, ale myslím si, že Gust vytvořil všechny základy pro dílna hra, jen aby se úplně odstranily složité řemeslné systémy a prezentace, které série obvykle nese. Slap a Pohádka kůže na něm, a jsme tady.

Pohádka byla hra vytvořená pro stávající fanoušky série skrz na skrz. Nenabízí mnoho k tomu, aby mě nalákal stát se fanouškem nebo se dozvědět více o zdrojovém materiálu. Můžu naprosto respektovat skutečnost, že hazard není pro mě; i tak jsem se nemohl ubránit pocitu, že oddaní fanoušci show si zaslouží mnohem lepší pokus než tenhle. Zaškrtává všechna políčka a připomíná hráčům hlavní momenty a momenty postav největší série, ale vynakládá jen minimální úsilí.

Možná vám to bude stačit, ale myslím, že fanoušci by měli mít lepší. Pokud jde o ty, kteří nejsou fanoušky, je asi nejlepší to ignorovat Pohádka. I tvrdým fanouškům JRPG přijde, že nemá cenu hrát místo něčeho mnohem lepšího. Je příliš průměrné doporučit to komukoli kromě nejoddanějších fanoušků. Přesto doufám, že zde najdete to, co hledáte, pokud se odhodláte.