Recenze: Ys IX: Monstrum Nox is Ys VIII Redux

La ano hry mají v mém srdci zvláštní místo, protože jsem byl přidělen ke zkoušce Je ti sedm vrátit se k PSP. Vždy se mi líbila struktura shora dolů, akční RPG, takže jsem nebyl zrovna nadšený, když Ys VIII: Dana's Lacrimosa šel s třetí osobou POV. Herní mechanika byla ve skutečnosti solidní, takže Falcom rozhodně dokázal, že moje obavy jsou neopodstatněné. Náhlé hroty obtížnosti na konci a sekce ve stylu obranné věže zanechaly mnoho požadavků. S Ys IX: Monstrum Nox, Doufal jsem, že se tým poučí z minulosti a podle toho upraví hru. Bohužel, Ys IX Zdá se, že Ys VIII redux, jen v mnohem menším měřítku a s absurdnějšími nápady.

Alespoň Ys IX nezačíná ztroskotáním. Krátce po příjezdu Adola a Dogiho do města Balduq je však Adol uvržen do vězení. S tímhle chlapíkem jsou to buď vraky lodí nebo vězení nebo obojí. A možná vás to šokuje, ale v Balduqu je ukryto temné tajemství, které může souviset s obřím vězením, které tvoří většinu města. Také vás může (ne) šokovat informace, že Adol potká tajemnou ženu, která se zdá být součástí tohoto temného tajemství.

To znamená, že toto tajemství není vaše typické ano dělat. Z nějakého důvodu tato tajemná žena Aprilis proklíná Adola a promění ho v Monstrum, což mu dává zvláštní schopnosti a pohádkové vlasy. Je v její sbírce Monstrum číslo šest a ona je používá k útoku na démony zvané Lemures v jiné realitě zvané Grimwald Nox. Nikdo z Monstrumů neví, proč si je Aprilis vybral, co je to Grimwald Nox nebo proč musí bojovat s Lemures. Jediné, co vědí, je jediný způsob, jak zrušit kletbu a vrátit se do normálu, udělat to, co říká Aprilis. Přestože kletba poskytuje každému z nich úžasné schopnosti, zakazuje jim také opustit Balduq a dokonce vstoupit do částí města. Vzhledem k tomu, že Adol je dobrodruh, není pochyb o tom, že zůstaneš v Balduqu navždy, dokonce i s chladnými schopnostmi a neuvěřitelnými vlasy.

Yx IX: pohádkové vlasy Monstrum Nox Adol

Podívejte se na tyto atraktivní dlouhé zámky. A myslím, že je tu také hrozná věc s chybou šéfa.

Zatímco se však zdá, že se všichni spokojili s tím, že jsou jen na Aprilisovu výzvu, Adol chce vyřešit záhadu města. V celém příběhu pomalu přivádí ostatní Monstrumy ke svému způsobu myšlení a získává další spojence, aby mu pomohli. Pokud existuje nějaká záhada, Adol ji vyřeší.

jeden z Ys VIIINejvětší problém byla jeho velikost. Ostrov, který měl Adol prozkoumat, byl obrovský a zvětšil se až po setkání s Danou. Ys IX uchovává vše v Balduq, ale protože městská vězeňská struktura je tak obrovská, mapa není tak malá, jak vypadá. Protože však většina průzkumu pochází z vězeňských tunelů, každá kapitola příběhu je bohužel neuvěřitelně formulovaná.

Kapitola začíná schůzkou v úkrytu, který Dogi připravil (pokud jste hráli Ys VIII„To by mělo znít neuvěřitelně povědomě) a Adol se vydává hledat další sadu tunelů, které by vedly do jiných oblastí vězení. Plní vedlejší úkoly a Nox Vortex, aby získal Nox body nad 100, protože když má 100 Nox bodů, může vstoupit do Miasma Vortex v Grimwald Nox, aby odstranil bariéru blokující část města. Část Grimwald Nox zahrnuje vlny obranné věže, stejně jako v Ys VIII, ale alespoň v Ys VIII ta část hry měla trochu smysl. Zdá se, že používá „obranné pasti věže“ z „důvodů“. Adol tedy otevře tuto část města, setká se s dalším členem Monstrums, najde nový tunel do vězení a vydá se na průzkum. Někdy Adol najde ve věznici nové spojence, aby se rekrutovali do práce ve svém úkrytu (je to bar ... super okázalý). Vrací se do baru, aby zkontroloval svá zjištění, a kapitola končí.

Ys IX: spojenci Monstrum Nox

Opláchněte a opakujte.

Určitě to můžete říct o každém jiném ano titul, pokud jde o opakovatelnost. Jen jsem nečekal, že se hra bude opakovat úplně stejně jako její předchůdce.

Alespoň herní mechanika ji odděluje od všech ostatních ano titul, dokonce Ys VIII. Je to tradice v ano hry pro Adol najít legendární předměty, které otevřou nové oblasti k prozkoumání, jako je schopnost dýchat pod vodou nebo šplhat na ledové stěny. Tentokrát bude Adol „sdílet“ dárky s ostatními členy Monstrum, když je začlení do party. První Monstrum, které Adol potká, je Bílá kočka a se svými schopnostmi teď může běhat přímo po zdech. Tím se odemkne úroveň svislosti, které se v minulé hře mírně dotklo, ale zde zcela exploduje. Najednou se všechny tyto nepřístupné oblasti otevřou Adolu, což přináší (doslova) nové úrovně k prozkoumání. Druhým Monstrumem je Feral Hawk, který uděluje Adolovi sílu vzlétnout. Netrvalo dlouho a Adol doslova nemohl nikam jít. S tolika skrytými poklady a sběratelskými předměty, které lze najít po naučení určitých schopností, se Balduq docela cítí jako Metroidvania.

Tyto schopnosti Monstrum jsou absolutním vrcholem hry, jako je zkoumání v ano hraní nikdy nebylo tak zábavné.

Boj je však stejný jako vždy. Stále je to hack-and-slash se speciálními dovednostmi a hráč si může kdykoli během boje vyměnit kontrolu nad kterýmkoli členem party. Mechanismy Flash Move a Flash Guard jsou stále k dispozici. Stejně jako v předchozích hrách bude hráč chtít bojovat co nejvíce, aby vylepšil každou postavu a její dovednosti. Obtížnost zůstává na konstantním svahu jako dříve, až do konce bitev, kde se obtížnost náhle zvyšuje bez zjevného důvodu, stejně jako v Ys VIII. Dokončil jsem všechny vedlejší úkoly. Bojoval jsem se všemi bitvami Lemure, které vznikly v horním světě. Odstranil jsem všechny bariéry ve městě. Moje úrovně byly stále příliš nízké na to, abych prošel konečnými zónami, aniž bych měl 40 léčivých předmětů.

Bojujte s lemury

Skutečný svět je zamrzlý v čase, protože Adol bojuje proti lemurům mezi světy.

Ys IX měl velký potenciál všechno vyčistit Ys VIII bojuje se sérií, ale místo toho se vývojáři rozhodli zdvojnásobit tato předchozí rozhodnutí. Alespoň v Ys VIII, úkryt, kde se potlouká Dogi, a obranná věž, která ho chrání, dává smysl. v Ys IX, úkryt se cítí vynucený a prvek obranné věže Grimwalda Noxe se cítí neuvěřitelně mimo a nucen.

Hra se alespoň stále ví, jak se sama sobě smát.

Recenze Ys IX: Monstrum Nox

Ys XNUMX: Monster Night dorazí na PS4 v Severní Americe 2. února 2021, v Evropě 5. února 2021 a v Austrálii 12. února 2021. V Japonsku je k dispozici okamžitě. Na Switch a PC dorazí v roce 2021.