Recenze: The Settlers (Nintendo Switch)

Vždy jsem rád dělal manažerské hry, jako je původní hra Roller Coaster Tycoon na PC. Nemůžu ale říct, že by mi to žánrově trvalo příliš dlouho. Hraji spíše plošinovky nebo arkádové hry. To znamená, že jsem byl potěšen, že mohu věnovat čas The Colonists a vrátit se k žánru. Jak to funguje ?

The Colonists, jak již bylo zmíněno, je hra na správu budov. Dohlížíte na kolonii robotů, jak se snaží vybudovat na nové planetě, aby si splnili svůj sen „být člověkem“. Toho dosáhnete získáváním zdrojů a budováním stále složitější kolonie. Budete pěstovat a řezat stromy, těžit kameny a nakonec můžete dokonce stavět lodě, abyste si rozšířili dosah na ostrovy.

Existuje několik herních režimů, ale hlavní událostí je kampaň. Zde budete hrát přes sadu fází, z nichž každá má svůj vlastní cíl. Hodně bude zahrnovat snahu vybudovat svou kolonii do určitého bodu, ale ostatní vás postaví proti kolonii AI. Musím přiznat, že mi přišlo trochu divné, že na začátku byla ve hře nějaká bitva. Zdálo se, že je to v rozporu s tím, co hra doposud cítila, ale nakonec jsem si tyto fáze užil spíše stejně jako ty klidnější.

Každá z těchto etap má zavedený medailový systém, od bronzu po zlato. Medaile se udělují podle toho, jak rychle dosáhnete stanoveného cíle. I když se mi líbilo, že na místě byly medaile, které povzbuzovaly k opakování kroků, osobně jsem zjistil, že zlato je příliš snadné získat. Když jsem poprvé hrál úroveň mimo tutoriál, získal jsem na této scéně zlatou medaili. V tu chvíli jsem té hře vůbec nerozuměl! Jediný případ, kdy jsem zlato nezískal, bylo ve druhé fázi zaměřené na boj, ale ani nevím, jak se tam dostat; na rozdíl od mírových etap požadavek neuvádí.

Při uvádění záporných bodů jsem zjistil, že The Colonists zřejmě postrádají technické provedení. Hra jako celek je zdravá, ale zdá se, že port potřebuje nějaké vyladění prostřednictvím aktualizací. Například jsem měl mnoho příležitostí, kdy nabídky prostě nefungovaly správně (ačkoli je lze opravit zavřením a opětovným otevřením). Výkon také nebyl nejlepší, protože se zdálo, že hra jela podle mého názoru kolem 15-20 snímků za sekundu a každou chvíli škytala.

Napadá mě, jestli by se hra na Switchi hrála lépe. To je bien hra a její přenositelnost je přitažlivá, ale technické problémy a cena ji brzdí. Port Switch stojí 27,29 $ (proč?), zatímco na Xboxu je to jen 23,99 $. Verze Switch také postrádá několik funkcí. Na stránce eShopu se zmiňují jak „náhodně generované mapy“, tak „výtvory navržené hráčem“, ale neviděl jsem zde ani stopu.

Celkově mi The Colonists připadalo jako docela příjemná hra na správu budov, která by mohla využít pár oprav. Vím, že to určitě budu hrát dál, ale jak už bylo řečeno, nejsem si jistý, zda je Switch tou nejlepší konzolí, kterou si ji koupit. Pokud však hrajete pouze na přepínačích nebo na něm raději hrajete hry, vždy si zde přijdete na své.