Recenze: Dead Cells: Return to Castlevania (Nintendo Switch)

Pokud by existoval crossover, který by dával dokonalý smysl od chvíle, kdy jste to řekli, Dead Cells a Castlevania by byly takovou dokonalostí. Když jsem poprvé hrál Dead Cells v roce 2018, nemohl jsem se ubránit pocitu, že jde o dávno ztracenou verzi Castlevania. Na tom, jak se hra cítila, na nepřátelích, se kterými jste se setkali, a na obecném tajemství vašeho dobrodružství bylo něco, co opravdu vypadalo jako dobrodružství v Castlevanii. Nyní, po letech, vidíme tento úžasný mashup s tak ikonickou herní franšízou. Výsledky jsou prostě fenomenální. Je to jedno z mála případů, kdy vyjde DLC a opravdu vychytá každý aspekt, který chcete. Ačkoli to může být kratší, DLC Return to Castlevania si musí koupit každý fanoušek Castlevania.

Return to Castlevania dělá přesně to, co jsem si přál, aby dělal, což je hřebík vzhledu Castlevania. Vyšlo mnoho her, které se snažily poškrábat svědění Castlevania, ale vždy tomu něco chybělo. Hry Castlevania byly nemilosrdné a neměli jste co ztratit. Nepřátelé byli tvrdí a nikdy jste nevěděli, co číhá za dalším rohem. Návrat do Castlevania odvádí skvělou práci při vytváření tohoto pocitu. Je to jedna z mála her ve stylu Castlevania v posledních letech, která tento pocit skutečně probudila.

Dalším výjimečným aspektem Return to Castlevania DLC je jeho úžasný soundtrack. Vyrostl jsem na hrách Castlevania a tyto soundtracky jsou pohřbeny hluboko v mé herní mysli. Přesto je to, co se udělalo v Return to Castlevania, naprosto fenomenální. Bere ty klasické skladby Castlevania a dělá je tak dobrými. Když začne hrát Vampire Slayer, můj mozek okamžitě přejde do režimu Castlevania a poskočí spolu s písní. Vážně, věnujte chvíli hledání soundtracku Return to Castlevania. Skladatelé pověsili své ztvárnění klasických melodií Castlevania a rozhodně stojí za to si je poslechnout, i když hru nehrajete.

Věc na Return to Castlevania je, že je konečně zcela zakořeněna ve hře Dead Cells. Tady se někteří lidé nepochybně budou cítit trochu smíšeně. Zatímco Dead Cells hráli extrémně dobře, mnozí, kteří to hráli, považovali hru za zvláštní. Celkový pohyb a boj mi připadal trochu mimo a nutil hráče, aby byl extrémně agresivní téměř v každém bojovém scénáři. Ještě další hráči (jako já) si mysleli, že je to naprosto dokonalé a agresivní styl hry byl přesně to, co jsem chtěl. Return to Castlevania DLC se hraje přesně jako Dead Cells. To znamená, že váš požitek ze hry bude přímo souviset s tím, jak si myslíte, že se cítili původní Dead Cells. Pokud jste měli pocit, že ovládání bylo trochu mimo, jako by bylo něco v nepořádku s celkovým pohybem, pak to Return to Castlevania nezmění. Vypadá přesně jako základní hra. Nyní, pokud jste někdo, kdo miloval Dead Cells, pak buďte rádi, že víte, že v Return to Castlevania zažijete ještě více z této hry.

Jednou nevýhodou hraní Return to Castlevania je, že mě jeho krátká hrací doba poněkud zklamala. Nechápejte mě špatně, DLC Return to Castlevania je fenomenální a miloval jsem každou jeho minutu. Nicméně, právě když se konečně dostanete do plného rytmu toho, jak se hra hraje, je konec. DLC dohrajete za pár hodin, a přesto je to poslední půlhodina, kdy vše zapadne na své místo tak, že si přejete, abyste mohli pokračovat déle. I když oceňuji, že nemám DLC, které by překračovalo jeho vítanost, nemohu si pomoci, ale jsem trochu zklamaný, že je to tak brzy pryč.

Celkově vzato je Dead Cells: Return to Castlevania DLC absolutním triumfem, který by si měl zahrát každý. Toto je jeden z mála případů, kdy dostáváme DLC pro moderní hru, která naprosto zavěšuje klasickou herní franšízu, ze které čerpala inspiraci. Hra vypadá, zní a hraje se naprosto jako klasická adventura Castlevania. Soundtrack vás nechá uvíznout v hlavě celé hodiny u ikonických melodií Castlevania. Jeho celkově kratší herní doba vás nakonec zklame, protože DLC je tak dobré, že si přejete, aby neskončilo hned.

Doufáme, že se Konami rozhodne vytvořit novou hru Castlevania, protože Dead Cells: Return to Castlevania je fantastický. Každý, kdo se chce poškrábat na svědění Castlevania, nebo chce poprvé vstoupit do franšízy Castlevania, by se měl rozhodně podívat na Return to Castlevania. Nyní, pokud vám to nevadí, vrátím se k poslechu Vampire Slayer po 800.