Recenze: Bayonetta 3

nintendo jam

Nintendo poprvé oznámilo existenci Bayonetta 3 na The Game Awards 2017, spolu s porty Nintendo Switch z prvních dvou položek v sérii. Zatímco porty se dočkaly svého vydání o několik měsíců později, když došlo na threequel, byly roky rádiového ticha. Za těch pět let se toho v herním průmyslu stalo tolik, sakra, prošla téměř celá generace konzolí, a teď, když do Bayonetty 3 zbývají jen dny (nebo možná – v době, kdy čtete toto), již vyšla), to zanechává velmi důležitou otázku... Vyplatilo se PlatinumGames čekat?

PlatinumGames je pro Nintendo velmi cenným přínosem; jsou to vývojáři her jako The Wonderful 101 a Bayonetta 2, které byly obě staré exkluzivity pro Wii U a nikdy by nespatřily světlo světa bez přímého financování od samotného Nintenda. Zatímco první Bayonetta byla vydána společností SEGA, od té doby se jejich zapojení do franšízy omezilo na pouhého držitele autorských práv, přičemž vydávání nyní zajišťuje Nintendo. V zásadě, pokud doufáte, že Bayonetta 3 v budoucnu uvidíte na jiných platformách, máte smůlu. Hideki Kamiya, tvůrce Bayonetty a výkonný ředitel Bayonetty 3, otevřeně prohlásil, že je to nakonec rozhodnutí Nintenda, ale "Být tebou, koupil bych si Switch."

Bayonetta je přesný opak toho, co byste očekávali od stereotypní rodinné společnosti, jako je Nintendo, díky čemuž je tak zvláštní a jedinečná. Je zde téměř vše, před čím vás vaši rodiče varovali, nadávky, kouření, sexuální narážky, částečná nahota, krev, násilí a náboženská témata. Pokud se vám zapařené věci nelíbí nebo se bojíte, že vaše ratolesti projdou kolem televize a uvidí něco, co by neměly, Bayonetta 3 má naštěstí nový režim „Naivní anděl“, který cenzuruje část obsahu. Nutno podotknout, že odstranění těchto prvků nijak neubírá na hratelnosti a zážitku z vyprávění, jelikož Bayonetta si pro sebe drží identitu i mimo sporý oděv.

Být na okraji jedné z největších kontroverzí v oblasti dabingu od doby, kdy byl Chris Pratt obsazen do role Maria (i když ze zcela jiných důvodů), držitelka Guinessovy knihy rekordů pro „nejplodnější videoherní hlasovou herečku“, Jennifer Hale, vykonává Bayonettinu osobnost a sexy k dokonalosti, s vynikajícím vokálním podáním, které z ní dělá důstojnou nástupkyni Helleny Taylorové. I když je nešťastné, že stejný hlas nemohl být použit v celé trilogii, existuje nějaké vysvětlení ve hře, díky kterému je situace snazší spolknout.

V beletrii je dnes pojem „multivesmír“ populárnější než kdy předtím. Bayonetta se nyní připojuje k Rickovi a Mortymu, Spider-Manovi No Way Home, Doctoru Strangeovi a Multivesmíru šílenství, Multiversus a Všechno všude najednou, aby vyprávěli poutavý a složitý příběh točící se kolem teorie, že existují nekonečné paralely. naše vlastní vesmíry, a přestože je to přílišné zjednodušení, jsem si jistý, že chápete hlavní myšlenku. Bayonetta 3 bere koncept multivesmíru zajímavým směrem, který se nepodobá ničemu, co jsem dosud viděl.

Bayonetta byla vždy velmi výpravná série a Bayonetta 3 není jiná. Vývoj postavy, budování světa a extravagantní nadpřirozená tradice jsou silnější než kdy jindy a mají dost, aby uspokojily zaryté fanoušky, aniž by si odcizily případné nováčky. Kvalita psaní je také vynikající, se správnou dávkou humoru a vážnosti. Milované vedlejší postavy jako Jeanne, Rodin, Luka a Enzo se vítají a samozřejmě Bayonetta, čarodějnice z Umbry, která mění tvary, opět vystupuje jako hlavní hrdina. Představena je také zbrusu nová postava, Viola, a její drsná osobnost přesně zapadá do zbytku hereckého obsazení. Ona také hraje velkou roli při přípravě spiknutí s vysokými sázkami a později se dokonce stane hratelnou s jedinečným pohybovým setem a démonickým společníkem známým jako Cheshire.

Pokud jde o samotný příběh, Viola cestuje do alternativního vesmíru, aby hledala Bayonettu a Jeanne, aby požádala o pomoc při zastavení masivní hrozby, která by mohla zničit veškerou realitu. Tentokrát však vypuštěná ošklivá stvoření nejsou původu Paradiso nebo Inferno, ale spíše Homunculi, biologické zbraně vytvořené tajemnou entitou známou jako Singularita, jejímž účelem je roztrhat multivesmír na kusy. Bayonetta a Viola se vydávají na děsivě známý ostrov, kde objeví generátor multivesmírných portálů, a tam začíná vaše cesta.

Bayonetta 3 je rozdělena do kapitol, přičemž každá kapitola obsahuje několik „verší“, kde musíte porazit stanovený počet nepřátel nebo porazit akční sekvenci, abyste mohli postupovat dál. Budete hodnoceni na základě komba, času a utrženého poškození a na základě vašeho výkonu pak bude udělena medaile. Některé verše jsou nutné k postupu v příběhu, jiné jsou však ukryty v tajných oblastech. Bayonetta 3 je velmi lineární zážitek se spoustou cutscén, které to všechno spojují, ale to neznamená, že zde není prostor pro zkoumání. Hledání sběratelských předmětů, různých forem herní měny a speciální bitvy s bossy s jasnými podmínkami je velká část zábavy.

Každá kapitola má úspěchy známé jako „Enchantments“, které do hry přidávají velkou úroveň znovuhratelnosti. Do konce kapitoly nezjistíte, co to je, takže je dobrý pocit, když se s jedním pustíte, aniž byste o tom ještě věděli. . V kapitole je více kontrolních bodů, takže nemusíte nutně vždy začínat od začátku. Kromě toho jsou zde vedlejší kapitoly a zbývající kapitoly s různými herními styly. Nebudu se o nich rozepisovat, protože objevovat je na vlastní pěst je vzrušující.

Hlavní boj se skládá ze všech rychlých hack-and-slash akcí, které fanoušci série Bayonetta znají, včetně návratu vždy ikonické mechaniky Witch Time, která dočasně zpomaluje čas při dokonalém úskoku nepřítele. urážlivý. Bayonetta může udeřit, kopat, střílet, skákat a uhýbat, s desítkami možností bláznivých kombinačních technik a ještě více, které lze odemknout pomocí rozšiřitelného stromu dovedností. Existují také speciální schopnosti, jako jsou mučící útoky a tresty, které vašim protivníkům způsobí zničující poškození. Vaše důvěra v učení komba bude do značné míry záviset na úrovni obtížnosti, kterou si zpočátku zvolíte.

Je tu jeden zásadní rozdíl, který odlišuje hratelnost Bayonetty 3 od jejích předchůdců, protože mechanika „Beast Within“ byla kompletně přepracována na zbraně, které jsou nyní známé jako „Demon Masquerade“. V závislosti na zbrani, kterou jste vybavili, bude mít Bayonetta schopnost proměnit se v jiného démona se speciálními schopnostmi a komby. Bayonetta má také schopnost vyvolat a převzít plnou kontrolu nad Pekelnými démony, mocnými bestiemi neuvěřitelně nápaditého designu, pomocí magické síly měřiče, který se časem regeneruje. Další zbraně Demon Masquerade, stejně jako Infernal Demons, se odemknou, jak budete postupovat hrou.Dvě Demon Masquerade Weapons a tři Infernal Demons lze vybavit současně a lze je libovolně zaměňovat. Na tyto nové mechaniky si budete muset trochu zvyknout, ale jakmile to uděláte, budete se cítit nezastavitelní.

Co je to za akční hru bez nějakého obchodu, kde byste mohli utratit získané body? Vítejte v pekelné bráně, kde si můžete koupit lízátka, která zvyšují zdraví a magii pro rychlé posílení během bitvy, vybavitelné doplňky, které poskytují pasivní schopnosti, a dokonce i kostýmy a barvy kostýmů pro další přizpůsobení vzhledu Bayonetty. Hned na začátku je však z nabídky přístupná řada možností barev vlasů, včetně černé, stříbrné, červené, blond, zelené, oranžové, fialové a růžové, takže si vyberte styl, který vám vyhovuje. Je toho hodně, co můžete nakupovat, odemykat a objevovat, takže nezapomeňte nasbírat co nejvíce peněz.

Bayonetta 3 byla od základu navržena pro Nintendo Switch, čímž posouvá stále zastaralejší hardware na jeho absolutní limity a výsledek je ohromující. PlatinumGames museli použít nějaké skutečné kouzlo, aby hra běžela rychlostí 60 snímků za sekundu, a i když dochází k občasným poklesům snímkové frekvence během graficky náročných segmentů, je pochopitelné, že některé rohy bylo nutné oříznout, aby byl vizuál tak úžasný, jak je. . Jako technický pitomec se špičkovým herním PC jsem odcházel nejen naprosto spokojen, ale také velmi ohromen.

Bayonetta 3 je zatraceně dobrá doba. V tomto akčním/dobrodružném triu nikdy nenastane nuda, která vám zaručeně vyrazí dech. I když vaše jediná znalost o Bayonettě je, že je jednou z mnoha postav Super Smash Bros. Ultimate je ideální čas vidět, o čem tato úžasná franšíza je. S vybroušenou bojovou mechanikou, nádhernými vizuálními prvky a mistrovským vyprávěním není Bayonetta 3 ničím menším než úžasným.

Bayonetta 3 vyjde pro Nintendo Switch 28. října 2022.

9/10

Kopii Bayonetta 3 pro účely recenze poskytla společnost Nintendo UK.