Recenze Nexus 5X – zjednodušené prostředí Stellaris

Náš verdikt

Nexus 5X je zábavný, svižný a překvapivě jemný pohled na Stellaris, ideální pro večerní herní sezení s přáteli.

I když miluji své velké, ambiciózní strategické hry, pokaždé, když přemýšlím o zahájení nového spoření, narážím na stejný problém: na časovou investici. Vzhledem k omezenému počtu hodin, které mohu věnovat rekreačnímu hraní, vím, že si budu muset vyhradit celou sobotu, pokud se chci opravdu ponořit do Total War: Warhammer 3 nebo Crusader Kings 3 po prvních několika kolech nebo desetiletích. Nexus 5X přichází jako řešení tohoto problému a nabízí zkrácenou, rychlejší verzi zážitku 4X, která si však zachovává většinu chuti a rozmanitosti, kterou můžete získat od svého předchůdce s vysokým obsahem tuku, Stellaris.

Tady je názor: Nexus 5X je jakousi vylepšenou Stellaris verzí Neptune's Pride, 4X multiplayerové prohlížečové hry o dobývání galaxie (a všech vašich přátel a kolegů). Nyní, zatímco hraní Neptune's Pride trvá týdny nebo měsíce, protože každý se přihlásí přibližně jednou denně, aby provedl své pohyby, Nexus 5X to všechno scvrkává do soustředěných her, které zaberou „asi hodinu“. Stavíte lodě, dobýváte planety, zkoumáte technologie a snažíte se přechytračit své protivníky ve snaze o galaktické ovládnutí vesmíru Stellaris.

Recenze Nexus 5X: Snímek obrazovky hlubokého vesmíru s překrývající se postavou mimozemšťana.

Nexus 5X (a ano, to je také název telefonu značky Google vydaného v roce 2015, než byl následující rok nahrazen Pixelem), staví na extrémně rafinovaných základech Neptun's Pride a přináší část složitosti Stellaris. se svými jedenácti unikátními frakcemi. Není to tak luxusní, jak jste zvyklí ve Stellaris, ale myslím, že to funguje ve prospěch Nexusu 5X: když narazíte například na Kel-Azaan, budete vědět, že hráč musí zaujmout agresivní přístup. a že jejich flotily jsou s každou bitvou, kterou přežijí, silnější. Na druhou stranu je nepravděpodobné, že by hráč Chinoor zaútočil přímo, protože se zaměří na uzavírání komerčních dohod a nakonec na inženýrské převzetí korporací v globálním měřítku.

Každá frakce má také na výběr ze tří vůdců, jednoho, který je ihned použitelný, a dva, které můžete odemknout pomocí žetonů získaných hrou. Ty mohou mít také hluboký dopad na váš přístup: Voor Technocracy je stále velmi technologicky zaměřená, ale nováček Vex Kai'Fa získává bonus za zkušenosti z výzkumu, zatímco Sapra Vun získává bonus sdílením technologií s jinými kulturami prostřednictvím diplomacie.

Nexus 5X: Vesmírná bitva poblíž planety.

Takže i když frakce Nexusu 5X nemají tak úplně sci-fi fantasy specifika Stellaris (kde můžete hrát za odporný fungoidní druh vedený vojenskou juntou, která chce být jen přítelem všech), jeho výběr je dostatečně rozmanitý, aby umožňoval úplně jiná hra. různé a dostatečně odlišné přístupy, že každý hráč má na začátku každé hry jasně definované cíle (a soupeře).

Byl jsem příjemně překvapen množstvím Stellaris, které Nexus 5X zabalil do každého kola, které jsem hrál. Je to z velké části díky ediktům, které v Nexus 5X efektivně fungují jako balíček karet specifických pro jednotlivé frakce vytažených na začátku každého tahu. Jak mí vůdci získávali zkušenosti, mohl jsem si vybrat nové, stále mocnější edikty, které přidám do svého balíčku, včetně ultimátů, které mění hru, což mi umožnilo maximalizovat flotilu, převzít kontrolu nad planetou nebo umístit obří krystalické objekty na Dyson. měřítko na oběžné dráze kolem systému dle mého výběru. Na každém kroku je toho hodně, od vysílání vědeckých expedic k mapování záhadných anomálií až po aktivaci špionážních sítí, a to je obvykle omezeno pouze množstvím podpory generované planetárním majetkem vaší frakce. Každý pohyb stojí stále větší množství podpory a hledání způsobů, jak zvýšit podporu (nebo obejít požadavek), přidává do hry další zajímavou strategickou vrstvu.

Recenze Nexus 5X: Fotka vesmíru, překryvná vrstva na konci kola a mimozemské stvoření.

Námořní boj je dalším příkladem lehkého, ale promyšleného přístupu Nexusu 5X k vytvoření efektivního zážitku Stellaris. Hrubá čísla obvykle předčí všechno ostatní, ale bojové lodě spadají do tří tříd (nájezdníci, hlavní města a nosiče), které tvoří triádu kámen-papír-nůžky. Dopravci mohou posílat bojovníky do sousedního systému, aby obtěžovali a oslabovali nepřátelské síly, a každá frakce má také několik typů lodí k odemknutí, z nichž každá má své vlastní jedinečné schopnosti.

Moje stížnosti jsou relativně malé. Nexus 5X neodvádí skvělou práci při vysvětlování některých svých klíčových prvků, a to ani v kampani pro jednoho hráče s osmi misemi, která funguje jako pokročilý tutoriál a úvod do několika frakcí. Je někdy těžké rychle najít podstatné informace – musel jsem „zamknout“ rozbalovací okna na místě prostředním tlačítkem myši, abych mohl najíždět na prvky uživatelského rozhraní budov na planetách nebo schopnosti flotily. Obecně je rozhraní atraktivní a minimalistické, takže bylo nepříjemné, když jsem se přistihl, že s ním zápasím při hledání nového mechanika nebo měny.

Celkově jsem byl ohromen množstvím nuancí, které Whatboy Games zachovaly v tomto mnohem rychlejším a pravděpodobně neformálnějším prostředí Stellaris. Nexus 5X je ideální pro večerní sezení, zejména se skupinou přátel na hovoru Discord. Pro každého, kdo hledá komplexnější, dlouhodobou strategickou hru, Stellaris nikam nevede.