Recenze Tactics Ogre: Reborn – From the Ashes

Taktika Ogre Reborn

Jzde je jen velmi málo her, které můžete právem považovat za tituly, které samostatně vytvořily celé žánry nebo podžánry, ale jedna, která byla v průběhu let možná trochu nespravedlivě přehlížena, je Taktický zlobr. V podstatě předchůdce toho, co se stalo známým jako tradiční tahová izometrická strategie RPG, od svého uvedení na SNES v roce 1995, tato hra nikdy nedosáhla takového mainstreamového uznání, jaké mají mnozí ostatní, kteří šli v jeho stopách. Skutečnost, že jeho remake z roku 2010 byl exkluzivní pro PSP, také věcem nepomohla.

Ale konečně, po letech žádostí od relativně malé, ale neochvějně hlasité fanouškovské základny, je série konečně zpět. Vydán Square Enix Taktický zlobr: Znovuzrozený, další remasterované uvedení originálu z roku 1995 – a je fér říci, že fanouškům série se čekání vyplatí, zatímco nováčci si také najdou víc než dost, co si zamilují. Ať už hledáte strhující příběh se skutečně strhující mechanikou výběru a důsledků, nebo mechanicky hutné strategické RPG, které vám poskytne úplnou kontrolu nad každým aspektem vaší party, pravděpodobně to zde najdete.

"Ať už hledáte poutavý příběh se skutečně strhující mechanikou voleb a následků, nebo mechanicky hutné strategické RPG, které vám poskytne úplnou kontrolu nad každým aspektem vaší party, pravděpodobně to zde najdete."

Hra se odehrává v království Valeria, středověkém fantasy světě sužovaném konflikty a bojem o moc. Jako hlavní hrdina slouží mladý voják Denam, který je spolu se svou sestrou Catiuou a jejich přítelem Vycem na misi pomstít smrt svého otce. Ale i když to tak začíná, brzy se ocitnou zapleteni do začínajícího povstání, když se utlačovaný klan Walisterů začíná zvedat a zpochybňovat zavedenou moc Galgastani. Věci se s postupem příběhu zhoršují, a i když „jak“ v tomto příběhu je nejlepší zažít na vlastní kůži, lze s jistotou říci, že jak se na prostředí a žánr hodí, Ogre Tactics narativní měřítko je přinejmenším působivé. Politické machinace, rozdíly v ideologiích, morální dilemata, osobní triumfy – s tím vším a ještě mnohem víc herní příběh obratně žongluje. A i když je to něco, co je téměř základem tahových taktických her, je fér říci, že dokonce i nyní, po všech těch letech, se jen velmi málo lidem podařilo vytvořit svět a vyprávět tak dokonalý příběh. a jemnější než to, co je zde k vidění. .

Co dále umocňuje příběh, je míra soustředění Taktický zlobr místo podle výběru hráče s rozvětveným příběhem, který před vás znovu a znovu postaví opravdu těžké volby. Vaše akce ve hře mívají dalekosáhlé a drastické důsledky a často ovlivní i herní mechanismy, což znamená, že s každou větší volbou, o kterou jste požádáni, se cítíte dvojnásobně investováni. Hra dělá skvělou práci tím, že dává váhu vašim akcím.

Jděte za hranice příběhu pro skutečnou hru, Taktika zlobrů: Znovuzrození září jako originál a jako remake PSP. Vzhledem k tomu, že Bones of Experience je v tuto chvíli téměř 30 let starý, není žádným překvapením, že bojový systém zde není tak složitý nebo vrstvený, jak najdete v mnoha jiných tahových taktických RPG. za tah, ale žádný chyba provedení. Bitvy jsou tahové a odehrávají se na mřížce a mechanické základy vám budou známé, pokud máte s tímto žánrem nějaké zkušenosti, ale věnujte pozornost věcem, jako je umístění jednotek, třídy, sestavení a to, co cítíte mnohem důležitější v Taktický zlobr než je tomu ve většině ostatních podobných her.

Taktický Ogre Reborn

„Politické machinace, rozdíly v ideologiích, morální dilemata, osobní triumfy – s tím vším a ještě mnohem víc příběh hry obratně žongluje. A i když je to pro tahové taktické hry téměř něco zásadního, je fér říci, že i nyní, po všech těch letech, se jen málokomu podařilo vytvořit svět a vyprávět tak dokonalý příběh a nuance, než jaký je zde k vidění. “

To je z velké části způsobeno rozsáhlou mechanikou postupu hry, která nabízí skvělou kontrolu nad všemi aspekty toho, jak chcete vylepšit své postavy a hru jako celek. Od jejich vybavení přes jejich kouzla až po jejich třídy, pro každou postavu ve vaší rotě je toho hodně ke sledování a vy naverbujete balíček vojáků v průběhu hry, kteří budou patřit do různých tříd. Každá třída může také vybavit několik různých typů výstroje a výstroje, což znamená, že i v rámci jedné třídy je spousta prostoru pro experimentování a divergenci. Úroveň rozmanitosti a svobody, kterou hra umožňuje, je až dodnes ohromující. Spravedlivé varování: pokud jste v žánru relativně nováčci, můžete se cítit trochu ohromeni množstvím systémů a mechanismů, které na vás hra vrhá hned ze hry (což je velmi podobné tomu, co dělá se svou historií a budování světa od začátku).

Vlastně by se to slušelo říct Taktika zlobrů: Znovuzrození ve skutečnosti zlepšuje boj poměrně výrazně, díky různým vylepšením a vylepšením kvality života, které Square Enix představilo s tímto vydáním. Pro začátek je tu systém Chariot Tarot, který vám umožní vrátit se k předchozím tahům, abyste odčinili chyby v zápalu boje, zatímco se také vrátí systém World Tarot remaku PSP, který po odemknutí umožňuje hráčům přeskočit přímo k zásadnímu příběhu. větvemi a proveďte různá rozhodnutí, abyste viděli, jak by se věci vyvíjely.

Další zásadní nové vylepšení přichází s odstraněním náhodných bitev – cvičné bitvy přístupné prostřednictvím mapy světa vám udělují EXP a nemají žádné permadeath, což znamená, že je můžete snadno upgradovat postavy pro těžší bitvy, pokud je potřebujete. Přidejte k tomu zjednodušenou mechaniku EXP a zařízení, nové dovednosti, volitelné cíle během bitev a další. Taktika zlobrů: Znovuzrození působí jako znatelně vylepšená verze hry, která je již klasikou všech dob. To znamená, že jednou změnou, která se pravděpodobně ukáže jako nepopulární, je zavedení stropu na úrovni strany. Úroveň vaší party se v určitých bodech příběhu zvyšuje, což je v pořádku, ale pokud je úroveň vaší party, řekněme, 9, nemůžete jednotlivě levelovat postavy za tento limit, pokud se nezvýší ani vaše úroveň party. Pokud jste doufali, že uděláte hodně grindování a budete za to odměněni tím, že uspořádáte směšně přemoženou párty, hra to bohužel neumožňuje.

Taktický Ogre Reborn

"Zatímco Taktika zlobrů: Znovuzrození odvádí skvělou práci při aktualizaci a vylepšování hratelnosti a mechaniky původního titulu, jedna oblast, která působí jako neuspokojivý krok zpět, je vizuál.“

Alors, že Taktika zlobrů: Znovuzrození odvádí skvělou práci při aktualizaci a vylepšování hratelnosti a mechaniky původního titulu, jednou z oblastí, kde se zdá být neuspokojivým krokem zpět, je vizuál. Řečeno na rovinu, vypadá to na vizuální styl a osobnost Taktický zlobr byly z velké části vtaženy do tohoto vydání s modely postav, které vypadají příliš uhlazeně a zaobleně, a prostředím nabitým aktivy, která vypadají, jako by byla vytržena z mobilní hry. To je obzvláště zklamáním, protože něco jako estetika HD-2D by se pro tuto hru obzvláště dobře hodila.

Ale i když je jeho vizuální aktualizace zklamáním, nestačí to překonat Taktika zlobrů: Znovuzrození je stále úhledně přepracovanou a obnovenou verzí toho, co je, v jednoduché angličtině, legendární RPG. Pro fanoušky strategických RPG, Taktický zlobr je téměř povinná četba, ale po léta okolnosti znamenaly, že nebyla snadno dostupná pro masy. Nyní Square Enix přineslo novou a vylepšenou verzi hry, která jí navzdory vizuálním problémům dodává jasné a lichotivé světlo. Pokud máte o tento žánr zájem, nedávejte Taktika zlobrů: Znovuzrození byla by to velká chyba.

Tato hra byla testována na Nintendo Switch.