Recenze Risen (PS4) – Některé věci je nejlepší nechat v minulosti

jeV dnešní době je v módě přinášet hry z dávné minulosti a THQ Nordic je nyní v tomto rozjetém ​​vlaku se svým nedávným vydáním Vzkříšen. Vzkříšen je akční RPG z roku 2009, které vyvinul Piranha Bytes a v letech od svého vydání si získalo reputaci jako kultovní klasika. Ale někdy věci, které jsme milovali dříve, je nejlepší nechat v našich vzpomínkách.

Ale možná předbíhám.

Tento přístav roku 2023 Vzkříšen je pozoruhodně ne remaster. V době, kdy hry z té doby získávají plné a kompletní předělávky (jako nedávno vydané Mrtvý prostor), THQ Nordic se místo toho rozhodli v podstatě znovu vydat Vzkříšen v původním stavu pouze s drobnými úpravami pro umocnění původního zážitku. To zahrnuje věci jako přepracované uživatelské rozhraní, plné ovládání gamepadu a „plně bezproblémovou globální podporu streamování“, která vám umožní procházet obrovský ostrov Faranga, aniž byste museli čelit obrazovce načítání.

"Otevírací doba hry je trochu únavná, hlavně kvůli bitvám ve hře."

Takže tato verze Vzkříšen je v podstatě totéž, co hráči dostali na PC a Xbox 360 v roce 2009. Je to velmi stará hra a tato verze je jasně zaměřena na ty, kteří ji ve své době bavili a hledají nostalgické nakopnutí s několika vymoženostmi. osladit hrnec. Ale pro hráče, kteří nemají žádné předchozí zkušenosti s originálem Vzkříšen nebo jedno z jeho pokračování, stojí za to tuto reedici vyzvednout?

Dans Vzkříšen, hráči převezmou kontrolu nad nejmenovaným hrdinou, který spadá do kategorie „obecný mužský protagonista“, která byla tak populární na konci roku 2000. Skutečnost, že postava také postrádá jakýkoli typ osobnosti, nevěstí nic dobrého. + hodiny herního obsahu, který inzeruje, ačkoli hra je plně hlasová a docela dobrá. Samostatně vložená postava není pro RPG žádnou novinkou, dokonce ani pro postavu z té doby Vzkříšen lze v tomto ohledu odpustit. Zejména s ohledem na místa odehrávání jejího příběhu a sílu hlasových hereckých výkonů.

Otevírací doba hry je trochu zdlouhavá, hlavně kvůli soubojům ve hře. Přidání magie po určitém bodě vám výrazně otevře možnosti boje, což je úžasné! Vykouzlit nemrtvé přisluhovače a odpálit nepřátele magickými paprsky je skvělé, ale přístup k těmto schopnostem chvíli trvá. Zatímco pracujete a zvyšujete úrovně, abyste dosáhli těchto dovedností, spoléháte na boj na blízko, který... tak dobře nefunguje.

Máte standardní řadu sekacích, tupých a dálkových zbraní, které byste očekávali ve fantasy RPG, ale jejich používání vám prostě nepřijde správné. Bojové animace jsou trhané a chce to trochu zvyku si na plynulost hry během bojů, kde je umístění klíčové, ale nalezení a dostat se do správné pozice je obtížné. Existují odemykatelné dovednosti, které vám pomohou cítit se v boji lépe, ale vy se budete dívat na hlaveň po mnoho hodin, než vás boj na blízko začne bavit. A dokonce, Vzkříšen je akční RPG, takže většinu času ve hře strávíte bojem. Jen je škoda, že souboje ve hře jsou většinu času jako práce.

"Bojové animace jsou trhané a chce to trochu zvyknout si na tok hry během bojů, kde je klíčové umístění, ale najít a dostat se do správné pozice je obtížné."

Ale aspoň je tu spousta nepřátelské rozmanitosti. Nenechte se zmást ranými hodinami hry, boj je mnohem horší než supi, „oříšky“ a vlci velikosti pštrosa v úvodních oblastech. Později se utkáte s nejrůznějšími nemrtvými příšerami, obřími brouky a ještěry. Každý z těchto nepřátel je vizuálně i mechanicky zajímavý, což je zásluha hry.

Nicméně co se týče vizuální stránky, Vzkříšen je smíšená taška. Úvodní plocha hry, zničená pláž, kterou bičuje déšť a blesky, vypadá docela působivě. Blesky osvětlují trosky trosek, které jsou rozházené po pláži, vše neuvěřitelně detailní, a tato oblast vede k lineární cestě obklopené hustým listím a zelení.

Je to dobrý začátek navzdory linearitě (která brzy zmizí) a většina prostředí, která v okolí Farangy prozkoumáte, je stejně kvalitní. Co se týče modelů postav a animací obličejů, fuj. Při konverzaci získáte standardní přiblížení RPG kamery na obličej NPC a většinu času se vám zobrazí ne příliš pěkný, nekvalitní model obličeje s mávajícími rty, které většinou nejsou synchronizované. s dialogem. Je to chyba, kterou můžete starší hře odpustit, ale rozhodně vás to zbaví zážitku, když se to stane.

Když už mluvíme o tom, jak vás dostat ze hry, promluvme si o chybách. Ne, ne obří létající nebo plazící se nepřátelé hry, ale problémy, které nastanou, když je hra přenesena na jinou platformu. Více než jednou, Vzkříšen úplně uvízl a vyžadoval restart, aby se mohl znovu spustit. Naštěstí má docela velkorysý systém automatického ukládání, takže párkrát to nebylo tak špatné. Při jiných příležitostech jsem však utrpěl poměrně velkou ztrátu progrese, což je frustrující bez ohledu na to, jak to krájíte.

vzkříšen

"Vzkříšen byl ve své době vlivný a oblíbený, ale ty dny byly pryč a od té doby je nahradilo mnoho dalších skvělých her. Pokud tedy nejste fanoušek Vzkříšen fanoušku, vaše peníze se pravděpodobně lépe utratí jinde.“

Kromě těchto občasných zamrznutí hra běží dobře, jak by měla na systému tak výkonném jako PS5 (verze pro PS4 jsme zkontrolovali díky zpětné kompatibilitě). Nebyly zaznamenány žádné znatelné zádrhele ve snímkové rychlosti, a to ani v případě příliš horlivého používání magie a efektů zaplnil obrazovku. Tato verze hry má také možnost „výkon“, kterou lze zapnout nebo vypnout, ale není jasné, co tato možnost dělá. Zdá se, že hra funguje stejně dobře s ním i bez něj a nezdá se, že by došlo k žádným vizuálním změnám.

Celkově, Vzkříšen je to dobré. Je to hra, která byla ve své době vlivná a oblíbená, ale ta éra byla dávno a od té doby ji nahradilo mnoho dalších skvělých her. Pokud tedy nejste fanoušek Vzkříšen fanoušku, vaše peníze jsou pravděpodobně lépe utraceny jinde, i když to není chyba hry samotné. Jednoduše patří k žánru, který byl iterován a vylepšen do takové míry, že se vracet zpět nezdá, zvláště pro nové hráče.

Verze této hry pro PlayStation 4 byla zkontrolována na PlayStation 5 díky zpětné kompatibilitě.