Nejoblíbenější hry, Jednorožec Overlord, Přednosti, Novinky / Hry, Nintendo

Recenze: Unicorn Overlord (Nintendo Switch)

Na prohlášení mé hry roku 2024 je asi příliš brzy. Je se na co těšit, zvláště v mém oblíbeném žánru: JRPG. Ale poté, co jsem strávil více než 100 hodin na Unicorn Overlord, budu velmi překvapen, když budu mít lepší čas během zbytku let soumraku Nintendo Switch.

Unicorn Overlord je taktická strategická RPG od společností ATLUS a Vanillaware. Sleduje Alaina, budoucího prince Cornie, kdyby království nebylo svrženo generálem Valmorem. Před svou poslední bitvou proti Valmore Alainova matka, královna Ilenia, pověří strážce Josefa, aby ochránil jejího malého syna a prsten Jednorožce. Valmore přebírá Cornii, umísťuje všechna Fevrithova království pod nadvládu Zenoirianů a mění si jméno na Galerius, jak bychom to udělali všichni, že?

O deset let později je ostrov Palevia napaden zenorskými silami. Josef, Alain a pár přátel jsou schopni útok odrazit a my se dozvídáme, že Prsten Jednorožce má schopnost rozptýlit magii, která nutí bývalé spojence sloužit pod Galeriem. Vyzbrojen těmito znalostmi a pozitivním přístupem se Alain rozhodne, že je blízko čas shromáždit armádu, aby osvobodil Fevritha.

Děj je pro tento žánr typicky melodramatický, ale ne tak těžkopádný jako to, co jsme viděli v minulosti. Vše se pohybuje rychlým tempem, nebo alespoň co nejplynuleji se všemi sekundárními bojovými akcemi, které máte k dispozici. Ale do toho se ještě nepouštějme. Začněme s mapou světa.

Ve většině JRPG je mapa buď něco, co posouvá ikony v rámci nějakého vážného vyprávění, nebo způsob, jak se dostat odsud tam s co nejmenším počtem náhodných bitev. V Unicorn Overlord je to živá bytost a klíčový prvek hry. Alain musí prozkoumat svět, aby vybudoval svou armádu, a je toho hodně.

Dokončení osvobozeneckých bitev Alainovi uvolní města k použití za předpokladu, že nashromáždil dostatek zdrojů k jejich vybudování. Města mohou poskytnout brnění a zásoby. Větší města mohou také nabízet taverny, kde mohou Alainovi vojáci sdílet jídlo, aby posílili vztahy. Můžete postavit stráže, které vám pomohou sbírat materiály a dávat dárky a také zlepšit vztahy. Některá města mají přístavy, které vám umožňují plout do izolovaných oblastí, abyste našli vzácné předměty nebo řešili úkoly.

Mapa také obsahuje pevnosti, kde můžete rekrutovat žoldáky, zvětšovat velikost jednotek, účastnit se simulovaných bitev a mnoho dalšího. Kolem je roztroušena spousta relikvií, z nichž mnohé ani nebudete vědět, jak je použít, dokud nebudete v polovině hry, nebo hlouběji. Jedním z mých oblíbených okamžiků bylo, když jsem narazil na skrytý katapult s návrhem na jeho deaktivaci. V pozdější bitvě byl nepřátelský důstojník rozrušený, když se dozvěděl, že byl rozbit katapult, což usnadnilo dosažení mého vítězství. Podobných momentů je mnoho, takže prozkoumávání mapy je nejen odměnou, ale také důležitým klíčem k postupu.

Převážnou část hry samozřejmě tvoří bitvy a je zde až příliš mnoho nuancí na to, abychom se zde mohli rozepisovat. V zásadě můžete přidělit jednotky až šesti vojáků z těch, které jste naverbovali nebo najali. Unicorn Overlord obsahuje na konci hry více než 60 postav, z nichž všechny mají své vlastní jedinečné dovednosti v mnoha typech tříd. Jak je umístíte do jejich jednotky, jak je vyzbrojíte a vybavíte, jaké dovednosti jim dáte a jak tyto dovednosti spustíte, určuje jejich účinnost v boji. Je toho hodně k přemýšlení a může to být snadno zahlcující, pokud neustále neřídíte, kdo dostane jaké nové příslušenství/zbraň a kdo se s kým spáruje.

Hra vám umožňuje zapojit se do simulovaných bitev, abyste otestovali efektivitu jednotky, ale zdálo se mi jednodušší jednoduše napodobovat nepřátelské jednotky. Pokud je boj obzvláště obtížný, postavil bych jednotku pomocí nepřátelské formace a poté ji upravil tak, aby vyhovovala mým potřebám.

Ale to je jen příprava. Boj se odehrává v reálném čase na skvěle navržených mapách, které zůstávají během hry rozmanité. Obecně zahrnují nasazení několika jednotek najednou, aby zaútočily na nepřátelskou pevnost a zároveň chránily svou vlastní. Hodnotové body určují, kolik jednotek lze nasadit. Během bitvy získáte více odvahy, což vám umožní nasadit více jednotek nebo použít speciální dovednosti, které mohou zlepšit útoky, vylepšit nebo vyléčit vaše jednotky, přepravovat jednotky přes bojiště a nespočet dalších schopností.

To zní jako hodně, ale je toho víc. Přidělení velitele jednotky určuje základní dovednost této jednotky. Učinit z letce vůdcem umožňuje celé jednotce létat přes jinak neschůdné hory a řeky. Ale létající jednotky jsou náchylné k útokům šípy, takže nahrazení vůdce takovým, který dokáže odrazit útoky na dálku, je dobrý nápad... za předpokladu, že na to máte hodnotové body. Nedostatek hodnoty? Vyberte si velitele jednotky, který má schopnost ji rychleji doplňovat, nebo jednoduše použijte předmět, který neguje útoky na dálku.

Mezi dostupnými úpravami jednotek, cennými dovednostmi a bezpočtem předmětů, které můžete najít/zakoupit k použití na bojišti, jsem nikdy neměl pocit, že bych měl v boji šanci. I když se dobře nepřipravíte, obvykle existuje způsob, jak se přes to dostat, když akci prostě zastavíte a přemýšlíte o ní: Téměř vždy je na zemi voják s dovedností odvahy, aby zachránil situaci.

Toto je vlastně jedna z mých dvou menších stížností na Unicorn Overlord. Pokud narazíte na pár nastavení jednotek, které skutečně maximalizují efektivitu, můžete je použít k tomu, abyste bez větších potíží prošli celou hrou. Měl jsem dvě (možná tři) tyto jednotky a netrvalo dlouho a zdálo se, že jsou schopny samy vyčistit celé bitevní mapy. Jednotky se mohou na bojišti unavit, ale existuje tolik způsobů, jak si doplnit výdrž, že únava je prakticky nefaktorem.

Také jsem měl pocit, že existuje příliš mnoho tříd vojáků, abych s nimi držel krok. Vývojáři to mohli zkrátit na polovinu a ještě by měli složitý systém stranického shromáždění. Jakmile jsem se přiblížil ke středu hry, jednoduše jsem neměl chuť věci zpomalit, abych si pohrával se symetrií jednotek, kromě toho, abych zjistil, koho přidat při rozšiřování jednotek ze čtyř na pět. Mnoho zajímavých postav tak bylo sotva použito. Prostě to nebylo nutné.

Možná to otevře hru pro vícenásobné hraní. Svět Fevrith bude určitě stát za další výlety, protože scenérie jsou také fantastické. Fantazijní krajiny jsou bohatě ilustrované a lze je prozkoumat, návrhy postav jsou hrdinské a zábavné (i když v několika případech trochu zastaralé), hudba se dobře hodí ke světu a akci a hlasové herectví je z větší části solidní. Herní design je zkrátka konzistentní; každá část plně doplňuje ostatní.

Takže ano, Unicorn Overlord je rozhodně raným kandidátem na mou hru roku 2024. Dosáhne všeho, co si předsevzal, během cesty zvládne pár překvapení a jen hnidopišstvím dokážu najít něco špatného. Pamatujete si tu radost, když jste poprvé hráli JRPG nebo strategickou hru, která vám opravdu padla do oka? Za chvíli se to stane znovu.