Recenze: Foretales (Nintendo Switch)

cover1-jpg

Stavitelé desek, karet a balíčků jsou v současnosti populární žánry. A Nintendo Switch je pro ně dokonalým domovem. Mám rád Slay the Spire, Monster Train, Voice of Cards a Carcassonne, abych jmenoval některé z mých oblíbených. Všechny tyto hry však mají jedno společné: nejsou založeny na zápletce. Foretales, nejnovější vstup do světa karetních her, zkouší něco jiného, ​​protože jde o hru založenou na příběhu. Tato hra je ještě unikátnější, protože existují větvené cesty, které ovlivňují konec. A i když tam byly nějaké frustrující momenty (k tomu se dostanu za chvíli), celkově byla moje zkušenost s Foretales pozitivní.

Příběh se točí kolem dvou hlavních postav, Volepaina a Lea, dvou nízkých zlodějů, kteří chtějí získat poslední práci, než skončí. Jejich posledním činem je ukrást magickou lyru, což způsobí, že Volepain uvidí alternativní časové osy, když se jí dotkne. Můžete si vybrat cestu svého týmu prostřednictvím tohoto mechanika a uvidíte, jaký konec dostanete. Svět Foretales je bohatý, plný zajímavých setkání, hlubokých příběhů a milých postav. Kresba to krásně doplňuje a hlasové herectví dokresluje zážitek.

Není špatné nazývat Foretales stavitelem balíčků. Je to však spíše strategická hra. Většina karetních her má prvek štěstí. Vytažené karty určují, zda máte dobrou kombinaci. Ve Foretales začíná každá z vašich postav s plnou rukou karet dovedností, které mohou hrát, a ty se snižují, jak postupujete každou úrovní.

Deska se skládá z karet lokací, které posouvají příběh, nepřátelského balíčku, hřbitova, dovedností postav a předmětů, které po cestě sbíráte. Herní stůl se skládá ze dvou nebo více karet umístění. Zahrajete schopnost nebo kartu předmětu na lokaci, což způsobí různé efekty. Jednou z Volepainových schopností je například létat; zahrání této karty na trh může přinést jídlo nebo peníze.

Přejetím karty přes každý slot vám ukáže, co dostanete, když kartu zahrajete. Jak hrajete karty je součástí strategie; můžete hrát jakoukoli kartu, kterou chcete, ale některé budou mít lepší výsledky. Některé karty vám například dají předměty a jiné posouvají příběh dopředu. Někdy budete muset získat kartu předmětu z oblasti, abyste mohli hrát v budoucnu. A to může být frustrující, protože nalezení správné kombinace hracích karet někdy vyžaduje pokus a omyl. Zjistil jsem, že pálím přes svůj balíček a snažím se přijít na to, jak posunout příběh dál. Několikrát jsem potřeboval restartovat úroveň. Díky bohu, že scénáře nejsou příliš dlouhé.

Přijdou chvíle, kdy budete bojovat proti nepříteli. Tahový soubojový systém funguje dobře, a pokud správně zahrajete karty, můžete se soubojům úplně vyhnout. Zabíjením svých protivníků získáte bod proslulosti. Přelstít své nepřátele vám zajistí věhlas. Jejich hraní na lokacích nebo padouších také ovlivní výsledek hry. Například hraní bodů slávy na lokaci vám může poskytnout informace, které potřebujete k pokroku v příběhu.

Dalším aspektem strategie je to, jak si vyberete svou misi. Každá úroveň je spojena s číslem, které udává počet kol zbývajících, než dojde ke katastrofické události. Špatné věci se stávají, pokud nevyřešíte scénář během této doby. Je to zajímavá mechanika zdůrazňující důležitost vašich rozhodnutí.