Recenze: Metroid Dread (Nintendo Switch)

Metroid Dread má za sebou dlouhou dobu. Je to první 2D Metroid hra po téměř 20 letech a přímé pokračování Metroid Fusion. O tomto projektu se šuškalo už roky, jak většina fanoušků série ví z odkazu „Project Dread“, který se nachází v Metroid Prime 3. Série Metroid nebyla pro Nintendo nejúspěšnější, o čemž svědčí nepředvídatelné vydání titulů. během let. Evergreenové franšízy jako Mario a Zelda mají téměř vždy hru pro každou generaci konzole/handheldu Nintendo, ale hry Metroid nemají stejnou pravidelnost. Pojďme se podívat na Metroid Dread a zjistit, zda tento titul má na to, aby sérii dodal tolik potřebný impuls.

Terror Metroid

Metroid Dread začíná, jako většina, přenosem. Vzhledem k tomu, že události Metroid Fusion jsou čerstvé v myslích galaxie, nové video, které má ukázat živého parazita X na planetě ZDR, přitahuje pozornost nejen Galaktické federace, ale i samotné Samus. Federace se nejprve rozhodne vyslat na planetu sérii robotů (nazývaných EMMI – Extraplanetary Multiform Mobile Identifier), aby situaci řešili. Když však dojde ke ztrátě kontaktu, je jasné, že budou potřeba „větší zbraně“. Samus je povolán k akci a jde do ZDR vyšetřovat.

Terror Metroid

Začněme hratelností. Plynulost bojů je možná nejlepší v sérii Metroid 2D k dnešnímu dni. Vím, že je to silné tvrzení, ale opravdu si nepamatuji, že by Samus ovládala lépe než ona v Dreadu. Přidání skluzu a pohyblivého počítadla na blízko umožňuje Samusovi být častěji v pohybu. To bezpochyby vzruší rychlostní běžce všude, ale také to udělá mnohem více pohlcující a zábavnější pro běžné hráče. Říkám pohlcující, protože když máte pocit, že můžete provést jakýkoli pohyb, o kterém si myslíte, že by vaše postava měla být schopná, spojí vás to ještě více s postavou a světem. Když vidíte Samuse, jak v cutscénách předvádí snímky a překlápění a můžete ve hře provádět každý z těchto pohybů, je to opravdu skvělý pocit – máte pocit, že jste Samus. Můžete říci vývojářům z MercurySteamu, že upřednostnili animaci a hratelnost, aby se ujistili, že se hráči budou cítit výkonní a přitom precizní. Hra běží na 60 FPS a málokdy jsem zaznamenal pokles tohoto výkonu.

Terror Metroid

Všechny obvyklé atributy hry Metroid jsou zde: labyrintové světy k prozkoumání, spousta nových a starých předmětů pro vylepšení Samusových schopností a epické souboje s bossy v jejich měřítku a provedení. I když v Metroid Dread neuspějete, hned víte proč. "Mohl jsem se vyhnout tomu útoku, pak jsem počítal na blízko" nebo "Ach, jen jsem propásl svou šanci udělat ten boj zblízka, ale příště to budu mít!" Je těžké, ale velmi obohacující být úspěšný nejen v soubojích s bossy, ale i v jiných nepřátelských střetnutích.

Terror Metroid

Je těžké tomu uvěřit, ale toto je první hra Metroid, která vyšla na konzoli Nintendo kompatibilní s HD. Je pravda, že jediným HD systémem Nintenda před Switchem bylo Wii U, které mělo životnost pouze 4 roky, ale stále. Metroid Prime 4 po svém uvedení jistě ohromí, ale Metroid Dread rozjel párty brzy. Prostředí jsou nádherně detailní s vynikajícím osvětlením a stíny. Každá zóna odpovídá „náladě“ Metroid Dread a přitom je svým způsobem jedinečná a barevná. Také se mi líbilo, jak byly všechny cutscény ve hře, a dokonce jsem hráčům umožňovala komunikovat jako Samus během některých cutscén. Řekněme, že jste v bitvě s bossem a je tam cutscéna, kde spouštíte počítadlo na blízko. Samus bude vidět, jak hází bosse dolů nebo klouže a během této doby budete moci volně odpalovat své rakety nebo energetický paprsek. Bylo opravdu skvělé nejen mít metr jako jednoduchý Quick Time Event (QTE), ale stále mít nějaké poškození, které může hráč během série způsobit. Toto je dále rozšířeno na setkání EMMI, kde se kamera přibližuje a nastavuje úhel tak, aby byl téměř za Samusem, jak se EMMI postupně přibližuje. Hráči pak mají za úkol roztavit ochrannou vrstvu EMMI a poté vypálit přesný vražedný úder. Pokaždé je to napjatý okamžik, ale jak jsem již zmínil, velmi obohacující.

Terror Metroid

Téměř všechno v Metroid Dread to vytrhne z parku: hratelnost, prezentace, tempo. Existuje však několik věcí, které by mohly být pro nové hráče a veterány trochu frustrující. Měl jsem pocit, že rozložení světa bylo trochu tupé na procházení i po shromáždění všech hlavních schopností. Stále existovalo několik výtahů, kterými jste se museli dostat do oblastí, a často jsem se přistihl, že jdu dlouhou cestu častěji než ne. Tu a tam jsem objevil nějakou zkratku, ale prozkoumat a najít všechno bylo ještě frustrující než předchozí hry. Když už mluvíme o hledání všeho, bude to těžké, zvláště při použití schopnosti Shinespark. Bylo neuvěřitelně obtížné získat správné načasování pro „uložení“ Shinesparku a poté se dostat na konkrétní místo v místnosti, kde jste jej museli aktivovat, abyste získali přístup k vylepšení rakety. Naštěstí většina velmi těžko dostupných předmětů jsou jen vylepšení raket, takže ti, kdo hledají energetické nádrže, nebudou mít příliš velký problém. Ale pro hráče, kteří chtějí běžet na 100 %, se to někdy ukáže jako více frustrující než zábavné.

Terror Metroid

Celkově je však Metroid Dread vynikající. MercurySteam se více než osvědčil jako důstojný správce 2D Metroid her. Rozumí žánru a tomu, co fanoušci očekávají od úžasného lovce odměn Nintenda. Metroid Dread je prostě nezbytným titulem pro nováčky i fanoušky.