Recenze: ZHED (Nintendo Switch) - Pure Nintendo

ZHED je logická a logická hra od Ground Control Studios. Tato logická hra je celá o hádankách - nic víc, nic míň. Neexistují žádné časovače, počítadla pohybu nebo jakýkoli jiný druh tlaku kromě řešení samotných hádanek.

Je to docela rychlá hra se 100 úrovněmi celkem s pěti "balíčky", z nichž každý obsahuje 20 hádanek. Jsou tam všechny balíčky, ale musíte hrát až do úrovně jedna, abyste odemkli druhou úroveň a tak dále. Neexistují žádné úspěchy ani cíle. Musíte porazit všechny úrovně.

To není nutně špatná věc. Každá hádanka je krátká, i když se v ní můžete zaseknout na dlouhou dobu. Přál bych si, abych měl určitou volnost, abych mohl přejít k jiné hádance, když jsem uvízl na určité úrovni. Někdy potřebujete pauzu a místo ukončení hry bych raději pokračoval v postupu a později se vrátil k původní hádance.

Říkám to proto, že samotná hratelnost je přímočará. Cestu k cíli musíte vytvořit pomocí různých čtverců rozmístěných po hrací ploše. Každý čtverec má číslo, a když na něj kliknete a přetáhnete nahoru, dolů, doleva nebo doprava, objeví se nové čtverečky. Pokud například klepnete na čtverec se třemi a stisknete levou analogovou páčku doleva, objeví se v daném směru další tři políčka. Pokračujte takto, seřízněte všechny čtverce dohromady a vytvořte cestu ke konečnému cíli. Líbila se mi jednoduchost hry, protože hádanky jsou stále složitější, takže se můžete soustředit jen na řešení hádanky.

Můžete hrát na stejné úrovni, kolik chcete. Pokud však dokončíte úroveň a bude špatná, stejná úroveň se restartuje bez jakýchkoli následků. Úroveň můžete kdykoli resetovat nebo zrušit tah, pokud si uvědomíte, že jste udělali chybu. Navíc rady získáte pokaždé, když dokončíte úroveň, a protože prvních pár úrovní je docela snadné, můžete si vytvořit pěknou frontu rad na později.

Řeknu vám, že všechny vaše tipy se snadno a rychle používají. Nebyly tam žádné úrovně, kde bych se na dlouhou dobu zasekl, ale měl jsem nějaké problémy s úrovněmi 30 až 39. Nevím, co to bylo s těmi úrovněmi, nebo proč se mi poté hra zdála jednodušší, ale já rychle vyhodil mé stopy. Kromě získání nápovědy při dokončování hádanky neexistoval žádný jiný způsob, jak získat vodítka - každopádně ne, že bych na to přišel. Takže kvůli obtížnosti a nedostatku vodítek jsem se na pěknou chvíli zasekl ve třicítce.

Kromě hlavní hry nejsou pro tuto hru žádné tipy ani strategické ukazatele. Obtížnost se zvyšuje díky většímu počtu čtverců a větších sítí. Existuje pouze jeden způsob, jak vyřešit tyto hádanky. Takže jakmile uvíznete, na chvíli uvíznete.

Celkově je ZHED zábavná logická hra, která je odpočinková i náročná. Barvy desky a polí se čas od času mění. Mřížky se také zvětšují, což někdy znesnadňovalo viditelnost desky v závislosti na velikosti a barvě, ačkoli nikdy nebylo příliš obtížné to zjistit. Hudba byla také relaxační, i když to byla stejná píseň v celé smyčce.