Recenze: Space Tail: Every Journey Leads Home (Nintendo Switch)

spacetail_main-webp

Z nějakého důvodu, když začínám tuto recenzi, myslím na linii, která se nachází ve filmu Mad Max: Fury Road. Když se filmový padouch pokouší hrdiny chytit, jeden z jeho „věrných poddaných“ se skutečně pokusí hrdiny zabít, ale dříve, než se k nim dostane, selže. Padouch pak zakřičí "Průměrný!" a opustit tento „loajální subjekt“. Možná se ptáte, proč to přináším kvůli recenzi hry o psu, který jde do vesmíru? No, stejně jako ta scéna ve filmu, je zde opravdové úsilí o dosažení cíle, které nakonec selže dříve, než skutečně začne. A jako ten filmový padouch se dokonce stalo, že jsem při hraní této hry nahlas řekl „průměrné“. Bohužel to dokonale vystihuje moji zkušenost s Space Tail: Every Journey Leads Home. Není to špatná hra, ani dobrá hra, je jen bolestně průměrná.

Space Tail: Every Journey Leads Home (Space Tail od nynějška) začíná vyprávěním příběhu psa jménem Bea, osamělého psa, který je jednoho dne adoptován. Její nový majitel však nakonec Beu vycvičí, aby se vydala do vesmíru. Ve hře jasně vidíte pocit smutku u psa. Byl adoptován z osamělosti, aby byl znovu vrácen do osamělosti. Celá hra obsahuje tuto zajímavou perspektivu očima vesmírného psa. Je to jedinečný předpoklad, který začíná opravdu silně a díky němu jste zvědaví, kam se to bude během vašeho dobrodružství ubírat. Nakonec příběh příliš nepřekračuje jednoduchý předpoklad, ale občas vám připomene zajímavou premisu, kterou by příběh mohl následovat.

Ve Space Tail je také zajímavý umělecký styl. Je to docela úžasná hra, kterou lze sledovat, s výběrem uměleckého směru a díky které skutečně vynikne celý svět. To platí pro postavy, mimozemšťany a prostředí, se kterými se během svého dobrodružství setkáte. Je to opravdu působivá umělecká volba, například zvolit zobrazení lidí jako jednoduché siluety. Zbytek hry nabízí zářivé barvy a působivě navržená prostředí. Něco opravdu těžkého popsat slovy, ale doporučuji vám, abyste se podívali na přiložené snímky obrazovky, abyste pochopili, co tím myslím.

Bohužel, tím chvála Space Tail končí. Space Tail spadá do nejhorší kategorie, do které hra může spadat: zapomnětlivě průměrná. I když to začíná svým příběhem silně, téměř každý jiný aspekt Space Tail prostě nefunguje a dává vám pocit, že celý zážitek byl brzdou.

Vezměte si například jeho hratelnost. Hrajete za psa, což znamená, že vaše herní mechanismy se soustředí na věci, které pes umí. Sluch, zrak a vynikající čich jsou vaše herní mechanismy. Bohužel, ačkoli jsou tyto herní mechanismy používány pravidelně, často je zapomenete použít, protože to nejsou dobré mechanismy pro začátek. Čichání okolí může způsobit, že něco objevíte rychleji, ale nakonec vždy objevíte stejný předmět, aniž byste kdy použili pachový mechanismus. Totéž platí pro mechaniku sluchu a zraku.

Nebo si vezměte další hlavní herní mechaniku, kterou je komunikace s mimozemšťany. Bea není bojový pes, což znamená, že mnoho z vašich akcí s mimozemšťany v této hře zahrnuje provádění pasivních akcí. Chcete-li komunikovat s mimozemšťany, musíte si vybrat z akčního kola, které vám umožní štěkat, skákat, vrtět ocasem a další. Problém s touto mechanikou je, že je naprosto strašná a zcela náhodná. Každý mimozemšťan vyžaduje určitou reakci, aby pracoval v jeho prospěch, určující, která akce je zcela náhodná. V podstatě vyberte jednu možnost na akčním kole a pokud to nefunguje, zkuste dalších šest. Je velmi málo logické, proč tato reakce funguje a stejná reakce nefunguje na dalšího mimozemšťana. Je to mnohem nudnější mechanika, čím déle hrajete. Vzhledem k tomu, že tato hra trvá pěkných pár hodin, bude tato nepříjemnost s pokračováním dobrodružství narůstat.

Konečně je tu platforma. V konečném důsledku je Space Tail plošinovka a je to váš primární způsob pohybu. Můžete skákat, plazit se, štěkat a probojovávat se přes těsná místa. Problém je, že skok je neuvěřitelně trhavý a nepřesný. To jsou doslova dvě věci, které ve hře, která svou hratelnost zaměřuje na platformu, nechcete. Každý skok působí velmi plovoucím dojmem, a přestože tam nebylo mnoho přesných plošinových sekcí, sekce, které vyžadovaly směšnou přesnost, nefungovaly. Dostat se přes tyto sekce bylo spíše otázkou štěstí než skutečné schopnosti plošinovky. Je to od základu rozbitá mechanika, a i když se dokážete hrou prokousat, ubírá vám spoustu zábavy při zápolení s ovládáním.

Nakonec mi Space Tail přijde jako průměrně zapomenutelná hra. I když se zdá, že jeho umělecký směr a silný příběh vedou k velkému potenciálnímu dobrodružství, herní mechanismy, které používáte, jsou buď v podstatě rozbité, nebo prostě nudné. Díky tomu se celý zážitek táhne a není zábavný. Toto je hra, kterou jsem hrál kvůli této recenzi a nikdy se k ní nevrátím. I když to v žádném případě není špatná hra, Space Tail je hra, kterou nemohu lidem doporučit. Existuje mnoho nejlepších her na Nintendo Switch, které můžete vyzkoušet.