Recenze: Falcon Age (Nintendo Switch)

"Nezapomeň na divokého ducha svého sokola," řekla moje teta. Příliš pozdě, už ví, jak dlabat a udeřit pěstí. Začátek tohoto dobrodružství začíná Arou, hlavní postavou Falcon Age, ve vězení vedeném jedním z kolonizujících robotů. Nejdřív mě to chytlo a nemohl jsem se dočkat, co hra nabídne. Vychovávejte mládě sokola na dospělého a staňte se skvělými partnery pro přežití po útěku z vězení.

Překvapil mě řez později, když jsem viděl své již dospělé oteklé mládě sokola. Pro hráče to bylo jako promarněná příležitost připoutat se k sokola a lovit s ním, aby mu pomohl růst, podobně jako Pokémoni. Nebo mít více hloubkových tréninků jako Nintendogs. Ale vaše spojení s jestřábem není hlavní příběh, nebo alespoň ne tolik, jak jsem si myslel.

Líbilo se mi příslušenství a nástroje, kterými můžete svého jestřába vybavit, abyste mu dodali osobitost. Líbily se mi rolničky, které můžete mít na její noze, abych slyšel, jak je daleko nebo jak rychle je dostatečně blízko, aby mi přistála na ruce, když ji nevidím. Bylo příjemné sbírat potravu pro nakrmení vaší jestřáby (pro zvýšení jejích statistik a zdraví) a pomohlo mi to k ní více přilnout.

Prozkoumáváte zemi a potkáváte další domorodce z regionu, kteří jsou součástí odboje spolu s Tetou, spojující síly proti futuristické ORC (Outer Ring Corporation), snažící se kolonizovat planetu. Existují roboti, které můžete porazit pomocí svého jestřába a omračovacího obušku. Jsou zde základny, které drancujete a ničíte, aby vaši lidé mohli stavět zahrady a vzít si zpět zemi. Pokud je ale boj příliš intenzivní nebo nudný, můžete hrát zakázanou bojovou verzi. Chov sokolů je ve vaší kultuře tradicí a jeho použití k demontáži ORC ukazuje, že vaši lidé nejsou staromódní ani světu nepoužitelní.

Grafika je stylizovaná zajímavým způsobem, s téměř jílovitou texturou. Hratelnost funguje dobře, ale absence tlačítka pro spuštění dělá z chůze po světě fuška. Tvůj jestřáb má docela dobrou umělou inteligenci, ale přál bych si, aby byl o něco chytřejší, čím víc jsi toho dělal. Pokud tam byla taková AI, nevšiml jsem si toho. Nepřátelé a divoká zvířata mohou být výzvou ke zničení a Sand Wolves většinou způsobili spoustu skákání. Zvukové efekty a hudba jsou docela slušné a líbily se mi i komentáře. Zvykněte si na to, že vám teta říká „holko“ než jménem.

Falcon Age je kuriózní příběh tradice překonané pokrokem s hořkosladkým koncem. Je to 19,99 $, což není tak špatná cena, ale hra se zdá být trochu krátká s jejím cliffhangerovým koncem. Porazil jsem ho asi za pět hodin, ale myslím, že by mohl být poražen asi za tři hodiny, kdyby tam bylo tlačítko pro běh. Pokud to zní jako hra, kterou byste chtěli, možná počkejte, až se začne prodávat. Má však důležité poselství a příběh.