Recenze: Drill Deal – Oil Tycoon (Nintendo Switch)

Drill Deal – Oil Tycoon je strategická simulační hra od Ultimate Games. Provozujete malou firmu na ropné plošiny a rozšiřujete ji, jak jen můžete. Cílem je udržet vaše zaměstnance šťastné a v bezpečí, vydělávat zisky, budovat si dobrou pověst a nakonec provozovat úspěšnou ropnou plošinu. Vyčnívá ale tento titul od ostatních obchodních magnátů?

Recenze hry Nintendo Switch: Drill Deal - Oil Tycoon | PureNintendo.com

Hra začíná interaktivním tutoriálem, který mě bavil. Některé hry pro řízení podniku mají spoustu pohyblivých částí, úkolů k žonglování a tlačítek k učení. Drill Deal – Oil Tycoon se neliší. Nepostavíte ropnou plošinu a nebudete sedět a dívat se, jak se peníze valí. Ne, tato hra skutečně staví „manage“ do „business managementu“.

Ve hře Drill Deal – Oil Tycoon budete muset postavit svou ropnou plošinu od nuly. Samozřejmě budete potřebovat zaměstnance, kteří budou provozovat ropnou plošinu, opravovat věci, když jsou rozbité, a další. Zaměstnanci však musí být šťastní, zdraví a v bezpečí. Takže budete muset také postavit kuchyně, ložnice atd. Zjistil jsem, že to nejtěžší je udržet zaměstnance spokojené. Neradi pracují v hlučných oblastech, ale jsou na ropné plošině uprostřed oceánu; standardně je hlučný. Každá budova, kterou umístíte, způsobuje určitý hluk, takže pokud poblíž umístíte například ložnici, zaměstnanci budou smutní. Nebudou tedy dobře fungovat.

Čeká vás osm misí, z nichž každá je stále složitější. Jednou z misí je například postavit úspěšnou ropnou plošinu v pirátských vodách. Ano, existují piráti, krakeni a problémy s počasím, na které je třeba si dát pozor. Abych byl upřímný, myslel jsem si, že tyto problémy nejsou tak špatné, jako udržet zaměstnance natolik šťastné, aby mohli pokračovat v práci. Svou první misi jsem restartoval čtyřikrát, protože všichni mí zaměstnanci dali výpověď. V té době byla hra spíše frustrující než zábavná.

Ani ovládání není procházka růžovým sadem. Rozhraní hry je v kruhovém menu s podnabídkami, ve kterých se musíte pohybovat. I po přečtení tutoriálu existuje tolik budov a dalších objektů, které je třeba postavit, že jsem si jen těžko pamatoval, kde co bylo. Naštěstí můžete změnit rychlost hry, takže jsem mohl zastavit svou ropnou plošinu, zatímco jsem procházel masivní nabídku, abych našel, co jsem potřeboval. Pak jsem si ale uvědomil, že nebudu mít prostředky ani materiály na stavbu toho, co potřebuji. Cítil jsem se, jako bych byl vždy o krok zpět od místa, kde mě hra chtěla mít.

Také, když jste schopni něco postavit, umístění na ropnou plošinu může být složité. Kamera není skvělá a v závislosti na tom, kolik dalších budov máte na plošině, může být těžké přesně vidět, kam novou budovu umísťujete. Na vytvoření nových budov budete samozřejmě potřebovat peníze. Stejně jako u většiny obchodních simulačních her to může být zpočátku obtížné. K vydělávání peněz potřebujete peníze a hra vám toho do začátku moc nedá.

Mise v Drill Deal – Oil Tycoon nejsou nutně obtížné. Většinou jsem zjistil, že jsem se orientoval ve hře, řídil své zaměstnance a ujistil se, že mám dost peněz na to, co potřebuji v těžších částech. Každá mise má například tři části. Po dokončení dvou ze tří částí se odemkne další mise. Připadalo mi to nepříjemné, protože jsem se často cítil zaseknutý. Nechtěl jsem se cítit zaseknutý ve hře na řízení podniku; Chci se cítit bohatý. K dispozici je režim sandbox, který přidal na zábavě. Pokud se však potýkáte s tlačítky nebo se ve hře nějakou dobu pohybujete, sandbox na tom není tak dobře kvůli chybějícímu směru. Cítil jsem, že v této hře neexistuje žádná střední cesta.

Nejprve jsem se bavil s Drill Deal – Oil Tycoon. Nicméně čím víc jsem to hrál, tím víc jsem byl naštvaný. Nebylo to tak intuitivní, jak jsem doufal. Jako u každé tycoonové hry jsem chtěl, aby moje hlavní poslání bylo bohaté a úspěšné. O další mise jsem se nestaral, jen abych byl odměněn tím, že jsem musel postavit úplně novou ropnou plošinu od nuly. Pokud máte rádi obchodní simulace a hledáte výzvu, tato hra může být pro vás. Ale pro mě si myslím, že zůstanu u jiných tycoonových her.