Recenze Roguebooku - GamersHeroes

Z kreativní mysli ikonické franšízy Magic: The Gathering, Richarda Garfielda, přichází společnost Abrakam Entertainment do stále populárnějšího žánru roguelike: Roguebook. Na základě slavné Abrakamovy strategické karetní hry Faeria se hráči ponoří do světa fantazie, uvězněni mezi stránkami kouzelné knihy a hledají způsob, jak uniknout.

Roguebook recenze

Měl jsem to štěstí, že jsem měl příležitost ponořit se do Roguebooku k náhledu na začátku tohoto roku, a přestože nabízený obsah byl omezený, hned jsem věděl, že tým v Abrakam Entertainment to přijal. Speciální roguelike vzorec sdílený největšími hrami žánr. Právě když jsem si myslel, že Darkest Dungeon je vrcholem žánru, byl jsem unesen Slay the Spire. Opět přesvědčen, že to je nejlepší, Hades všechny vyhodil do vzduchu. Roguebook promarnil málo času konsolidací svého odkazu jako jednoho z nejlepších, co žánr může nabídnout.

Roguebook je hra, která má inspiraci v rukávu. Fanoušci Slay the Spire okamžitě rozpoznají obecné rozložení bojů a design mapy, zatímco fanoušci žánru roguelike se rychle seznámí s jeho obecnými charakteristikami a mechanikou. To však neznamená, že Roguebook nepřináší svůj vlastní umělecký nádech, a právě dodání této umělecké kreativity ji skutečně odlišuje od konkurence.

Vizuály jsou naprosto ohromující, od prostředí izometrického stylu plného barev a detailů až po okouzlující postavy a bizarní stvoření. Roguebook přináší něco svěžího a vzrušujícího, protože integruje umění a styl do samotné podstaty hry. Každá stránka knihy působí jako úroveň; prostředí jsou celkem tři, každé s tématem a navržené mírně odlišně. Většina roguelike her, které se zaměřují na CCG design, nedokáže zachytit vzrušení a výzvu průzkumu, často jednoduše dává hráči na výběr ze dvou nebo tří cest.

Roguebook to vyhodí z okna a nabízí prázdné plátno, které mohou hráči prozkoumat. Každá mapa má jednu trasu, která vede k vedoucímu kapitoly. Tato trasa má několik zaručených setkání, jako je epická bitva a několik trezorů na nákup map. Myšlení mimo krabici je místo, kde hra opravdu září. V téměř válečném mlhovém stavu je velká část mapy prázdná, prostá, ale teprve ožije. Při průzkumu, porážce nepřátel a hledání pokladů budete odměněni inkoustem a štětci. Tyto prvky pak použijete k odhalení různých cest, kterými je třeba se vydat.

Je to úroveň uspokojení a objevování, která se v dnešních hrách jen zřídka objevuje. Srovnejte perfektní kalamář a otevřete kapsu ve velké neprozkoumané oblasti, po níž následuje rychlý tah štětcem - pocit úspěchu a radosti, protože toto plátno odhaluje cenné předměty a náročné boje s bossy jsou fantastické. Jednoduše funguje jako způsob, jak najít předměty a lokalizovat nepřátele; Jakmile se při průzkumu dostanete do masa míst, která můžete najít, hra vás pohltí jako žádné jiné.

Boj Roguebooku je velmi podobný boji Slay the Spire. Je to tahová hra na budování balíčků, kde pomocí energetických zdrojů hrajete určité karty, než bude mít nepřítel šanci udělat to samé. Roguebook však přináší novou úroveň hloubky kombinací s týmovým nastavením ve stylu Darkest Dungeon, kde můžete do bitvy přivést dva hrdiny. Hrdina vpředu bere většinu škod, zatímco hrdina vzadu bojuje s likvidací nepřátel.

Budete často měnit zaměstnání. Některé karty jsou levnější při hraní z určitých míst, zatímco jiné mají silnější efekty v kombinaci s kartami od druhého hrdiny. Je to systém, který je téměř okamžitě rozpoznatelný, ale přesto dokáže zůstat svěží a poutavý 30 hodin po spuštění hry.

Každá postava začíná předdefinovaným balíčkem karet. Sorocco, silná postava podobná tanku, se specializuje na poskytování vysoce hodnotných bloků a udržení, zatímco Seifer - který se rychle stal mojí oblíbenou roguelike postavou - kombinuje schopnost léčit a zvyšovat své poškození tak, aby odpovídalo způsobenému poškození. Každá postava je zcela jedinečná, ale neomezují se pouze na jednoduché archetypy, které zpočátku představují.

Různé potenciální stavby pro každou jednotlivou postavu se zdají být nekonečné. V kombinaci s různými kombinačními možnostmi různých verzí jiných spojeneckých hrdinů můžete tuto hru hrát 100 různými způsoby. Některé obecné verze a styly jsou určitě životaschopnější než jiné, ale s roguelike vzorem jen zřídka najdete perfektní sadu karet a komb, abyste snadno porazili souboje s bossy. Vzrušení jen z jednoho dalšího běhu, možnosti jen jednoho dalšího sestavení; to vás motivuje a vracíte se znovu a znovu. A to je dobře, protože tam je obrovská škála nepřátel, každý s vlastní unikátní mechanikou, buffy a debuffy.

Jako by nesčetné množství nabízených map nestačilo, většinu map lze individuálně přizpůsobit vložením drahokamů - speciálních položek, které můžete najít a zakoupit při prozkoumávání každé stránky. Tyto drahokamy mění hru a mrknutím oka zcela mění hodnotu karet. Jeden z mých nejlepších běhů se soustředil na sestavení vyvolávače pro Seifer, vyvolávání speciálních spojeneckých karet, které se chovají jako domácí mazlíčci. Vložil jsem drahokamy do vyvolávacího kouzla, abych snížil jeho cenu, a poté jsem vložil drahokamy do jiné karty, aby se po použití objevil v horní části balíčku. Přivolal bych spojence, který by po celou dobu boje způsoboval poškození a na konci mě uzdravil, a pak pomocí jiné karty zdvojnásobil jejich poškození.

Jedná se o kombinaci dvou karet na jedné postavě. Tato úroveň přizpůsobení se šíří po celé hře a slibuje nekonečné hodiny vývoje teorie pro ty, kteří chtějí vytvářet zábavné a svérázné balíčky.

Relikvie navíc nabízejí další způsob přizpůsobení vaší party. Některé relikvie poskytují buffy pouze jednomu hrdinovi, zatímco jiné poskytují bonusy celé párty. Naučit se přizpůsobovat kartám, které jste našli, a relikvím, které jste objevili, a kombinovat jejich efekty, abyste porazili obrovský seznam nepřátel ve hře - je to těžký začátek, ale jakmile začnete, uvidíte při každém hraní nová vzrušující komba.

V závislosti na vašich zkušenostech s žánrem a vašich schopnostech pro hry CCG je velmi pravděpodobné, že byste mohli dokončit krátkou kampaň se třemi kartami za 15 až 20 hodin, což by bylo zklamáním, kdyby to bylo vše, co hra mohla nabídnout.. Roguebookovy roguelike prvky se zaměřují jak na postup, tak na obtížnost. Poražením šéfů a nalezením speciálních předmětů získáte stránky knihy. Tyto stránky lze utratit za více než 30 různých bonusů a výhod zvaných Embellishments - jedná se o trvalé upgrady, které přetrvávají v každé další hře.

Jakmile budete dost dobří na to, abyste porazili posledního bosse, nebudete mít čas slavit, když odemknete dráždivý systém obtížnosti her. Poté, co poprvé porazíte finálního bosse, odemknete nové výzvy, které budou přidány do budoucích her, a ty budou pokračovat pokaždé, když hru úspěšně dokončíte. Pokaždé, když začnete nový závod, máte na výběr ze tří různých modifikátorů obtížnosti. Někteří učiní nepřátele silnějšími, zatímco jiní učiní průzkum nebezpečnějším. Bez ohledu na to, co si vyberete, každý z nich nabízí větší a lepší odměny při příštím hraní.

Roguebook má vše, co potřebuje k zapálení žánru. Velkolepý vizuální svátek, boj tak hluboký a vzrušující jako všechny GCC, odměňující roguelike mechaniky - to všechno má. Pokud jste fanouškem žánru, tento se rychle stává uchazečem o GOTY.

Tato recenze Roguebooku byla provedena na PC pomocí klienta Steam. Vydavatel poskytl digitální kód.