Recenze: Yurukill zvyšuje vyprávění příběhů pomocí střelby

Kdy není vražedná záhadná hra vražedná záhadná hra? Když dojde na kombinaci záhadné vraždy/zastřelit! Stejně jako „Yurukill“ v názvu Yurukill: The Slander Games je portmanteau japonského „Yurusu“ (odpusť nebo odpusť) a anglického „Kill“, samotná hra je mixem dvou zdánlivě neslučitelných žánrů. Je to dobrodružství s řešením hádanek a efektní rolovací střílečka. Výsledek funguje mnohem lépe, než byste si na první pohled mysleli.

yurukill začíná v neznámém vězení. První postava a protagonista, Sengoku Shunju, je masový vrah. Usvědčen z bombardování budovy a zabití 21 lidí, byl vytažen z cely a převezen do „Yurukill Land“, bizarního zábavního parku. Tam on a pět dalších "vězňů", všichni odsouzení za různé zločiny, ale nadále tvrdí, že jsou nevinní, musí přežít "Yurukill Games". Hry jsou řadou výzev, které představuje Binko, yurukillje výstřední hostitel herní show s liščí maskou. Ale je toho víc. Každý vězeň je spojován s „katem“, osobou s napojením na vězňovu trestnou činnost. V případě Sengoku je jeho trýznitel Rina Azami, jediný přeživší bombardování, které údajně Sengoku provedl.

Cílem každé dvojice v yurukillHra smrti se odehrává brzy. Vyhrajte a vězni budou propuštěni s dostatkem důkazů, aby očistili svá jména. Katům se splní jejich přání, což může znamenat například pomstu zajatci. Je to divoké nastavení, které je perfektně nastaveno tak, aby vyhovovalo dějovým zvratům na horské dráze, a vývojář Izanagi Games se ujistil, že estetika hry odráží tuto chaotickou energii.

yurukillVizuální stránka je špičková i mezi ostatními slavnými adventurami a vizuálními novinkami. Návrhy postav jsou od Další manga umělce Hiro Kiyohara a jsou krásně vykreslené, i když trochu statické. Když mluvíte, výřezy postav jsou obklopeny osvětleným okrajem, který se oživuje a mění, aby zvýraznil náladu a linie postavy. Okraje dokonce umožňují styling specifický pro postavu, jako jsou červené brány Torii, které obklopují Binko, kdykoli je na obrazovce. Je to příjemný dotek, který zvýrazňuje V Yurukill přepychová citlivost, takže je radost se na to dívat.

yurukill je také radost poslouchat, a to díky vynikající hlasové práci jeho obsazení. Hra obsahuje známé herce jako Saori Hayami, Ayane Sakura, Takuya Eguchi a Tomozaku Sugita. Yu Kobayashi jako Binko je obzvláště zábavný, díky schopnosti Kobayashi okamžitě přejít od „femme fatale“ k „daleko od hlubokého konce“.

yurukill

Výkony jsou podpořeny psaním. Podle příběhu o Kakegurui tvůrce Homura Kawamoto a Sestavit rozdělení tvůrce Hikaru Muno, Yurukill: The Slander Games se silně opírá o přehnanou, přehnanou energii prostředí herního zábavního parku. Příběhy nebo pokusy a omyly. Ve druhé polovině ale příběh trochu ztrácí dech. Některé případy se spoléhají na skoky v uvažování, které jsou upřímně neudržitelné pro každého, kdo není aktivně kreslenou postavičkou. Zatímco vibrace jsou ve hrách, jako je tato, obvykle důležitější než vzduchotěsná logika, některé z rozsahů skutečně zvyšují uvěřitelnost.

Hrajete postupně s každým párem, který se postaví na jednu z atrakcí Yurukill Land na zakázku. Každá atrakce je víceúrovňová hádanková oblast ve stylu únikové místnosti plná dialogových sekvencí, vodítek a řešení hádanek. Hádanky sahají od základních výzev aritmetiky a rozpoznávání vzorů až po zjednodušené hledání pixelů skrytých objektů. Poslední hádanky jsou kde yurukillRozhraní se zdá trochu nedostatečné, protože pro interakci s aktivními body musíte po obrazovce manévrovat pomalým kurzorem. Vypadá to jako uživatelské rozhraní, které je vhodnější pro dotykové obrazovky nebo hry s myší než pro gamepady.

Pak znovu, možná budete chtít gamepad pro druhou polovinu yurukillhra o. Jak již bylo zmíněno, je to také střílečka, přičemž střílecí části hry vyvinul G.Rev, veterán shmup tvůrce s kredity na seriálech, jako je Darius, Ikarugaet Senko žádné kolo. Po každé dobrodružné hře jsou vězni a kati vrženi do arkády virtuální reality, aby bojovali v paláci popravčích duchů.

yurukill

Vězni musí se svými yurukillskými bojovníky proletět mentální obranou popravčího, prosadit svůj případ vytažením stop a navigací k různým stopám objeveným v dobrodružných sekvencích. Funguje to překvapivě dobře, protože natáčení je opravdu zábavné a interakce postav v těchto částech pokračují. Každá hratelná postava má také jedinečný gadget pro svou loď, jako jsou další boční střílející děla nebo laserové drony na oběžné dráze. I když se o hratelnosti opravdu nedá říct, že by byla plně integrována do vyprávění, není tak rušivá, aby to vyprávění ubíralo. Ve skutečnosti to může být zábavná změna tempa, která vyčistí patro před dalším kolem šílených zvratů. A když příběh skončí, hráči, kterým se záběr líbil, se mohou vrátit a hrát v režimu Score Attack a vybrat si jakoukoli hratelnou postavu pro kteroukoli fázi (v průběhu hlavního příběhu jsou uzamčeni) .

Nevím, jestli o tom přemýšlet yurukill jako slušný shmup s připojenou dobrou adventurou nebo dobrá adventura se slušnou minihrou shmup. Možná to nevadí, protože obě nesourodé chutě spolu chutnají stále skvěle.

Yurukill: The Slander Games vyjde pro PS4, PS5 a Nintendo Switch 5. července 2022 v Severní Americe a 8. července 2022 v Evropě a na PC.