Recenze: Youropa (Nintendo Switch) –

youropa_keyart_1920x1080-jpg

Logické hry nejsou žádnou novinkou, a abyste vynikli z davu, potřebujete něco jedinečného, ​​abyste upoutali něčí pozornost. U některých her je to jedinečný umělecký styl nebo možná dokonce hádanky. Youropa může být jedním z nejpamátnějších příkladů, se schopností chodit po stěnách a stropech v centru pozornosti. Navíc je to pozoruhodná logická hra, která se konečně dostává na Nintendo Switch, zhruba čtyři roky poté, co byla poprvé oznámena. Youropa je zábavná logická hra s dostatkem jedinečných rotací, abyste mohli hrát, i když jsou některé její herní prvky použity stejně jako jiné.

Hra začíná, když je titulární město Youropa z nějakého neznámého důvodu roztrženo. Hráč se ujme vaší role (ano, to je doslova jméno vaší postavy). Máte jedinečnou schopnost chodit po zdech a stát na stropech a je jen na vás, abyste uvedli Youropu do neporušeného stavu. K tomu potřebuje Eiffelova věž své napájení a odtud bude Eiffelova věž sloužit jako váš rozbočovač.

Jedna z věcí, která se mi na Youropě líbila, jsou její hádanky (dobrý začátek logické hry). Abyste se dostali přes některé z těchto dveří, budete muset přijít na to, jak je otevřít. V některých případech jsou dveře již otevřené, ale musíte vymyslet, jak se k nim dostat. Můžete vstoupit do úrovně s dveřmi, které se zdají nemožné dosáhnout, ale vždy existuje cesta. Obvykle to vyžaduje myšlení mimo rámec a nerespektování fyzikálních zákonů, ale cestu najdete.

Dalším aspektem Youropa, který se mi líbí, je to, jak se rozhodla udržovat věci čerstvé ve hře. Vy a vaše postava dostáváte v průběhu hry nové schopnosti. Chůze je zpočátku vaší jedinou schopností, ale jak budete postupovat hrou, odemknou se další schopnosti, které vám pomohou procházet hrou. Youropa. Jednou z těchto dovedností je schopnost zvednout věci, hodit je a utéct. To vám zase umožňuje přístup k novým oblastem, a to i v již dokončených úrovních. Další extrémně dobře udělanou mechanikou puzzle v Youropa je mechanismus chůze po stěně. Chcete-li chodit po stěnách, musí být v podlaze, stěně nebo stropě křivka. Úrovně se zpočátku zdají malé, ale je pravděpodobné, že celá část oblasti je pod místem, kde stojíte.

Jediné velké zklamání, které jsem měl s Youropou, je její mechanik laků. Paint má být součástí Youropa, ale nikdy se ve skutečnosti nepoužívá. Váš život je reprezentován množstvím barvy, která pokrývá jejich těla. Jakmile je celé tvé tělo bílé, hra je u konce a hráč musí začít aktuální úroveň znovu. Barva se používá v několika zábavných úrovních, které zahrnují sprejování kontejneru, aby se vozidlo dostalo přes kruhy. Používání barvy je zábavná mechanika, ale kromě několika úrovní tuto mechaniku nikdy nepoužijete. Je to škoda, protože úroveň, kdy nastříkáte barvu na kontejner, abyste vozidlo projeli, byla nesmírně chytrá a rád bych toho viděl víc.

Youropa je speciální logická hra, která dokáže udělat dostatek nezapomenutelných věcí, aby vás zaujala a investovala. Chytré návrhy puzzle dělají ze hry zábavnou výzvu k dokončení spolu s chytrými novými schopnostmi, které odemykáte během hraní. Velkou chybou je zde mechanismus malování, který popisuje jako důležitý aspekt, ale málokdy využívá funkčnost. Youropa nabízí spoustu rozmanitosti, abyste si mohli hrát po celou dobu svého dobrodružství.