Recenze: Yars: Recharged (Nintendo Switch)

yarsrecharged4-jpg

Nakonec musíme mluvit o hře, kde jste vesmírnou vážkou, která střílí energetické koule a požírá překážky. Co by to mohlo být jiného než Yars? No, pokud hrajete na Nintendo Switch, teď je to Yars: Recharged od Adamvision Studios a SneakyBox.

Původní generace videoher si pravděpodobně bude pamatovat Yars' Revenge z roku 1982 za Atari 2600. Naštěstí to není jen přímý 8bitový port na Switch; vývojáři aktualizovali vizuály, abychom nezůstali u příliš pixelovaných obrázků, které trápí tolik her ve snaze vypadat „retro cool“. Nemylte se; Líbí se mi hra s jednoduchým a čistým vzhledem, nemyslím si, že musí vypadat jako hromada cihel, aby to mělo efekt. Když už jsme u herní grafiky, ta vypadá dobře v handheldovém režimu, ale je mnohem snáze rozeznatelná na televizi. Získání širšího pohledu na všechny odrážky, vaši polohu a další stavové ikony bylo pro oči jednodušší a umožnilo lepší přehled o situaci.

Dalším vylepšením, které dostáváme, je možnost hry pro více hráčů. Na rozdíl od éry Atari 2600 nemusíte být ve stejné místnosti; máme síťovou konektivitu přepínače, která vám pomůže.

Jednou z dalších skvělých funkcí, které s Yars: Recharged získáváme, jsou duální režimy pro arkádové hry a hry Mission. V režimu mise je třeba projít třicet úrovní, přičemž po dokončení předchozí úrovně se odemknou nové úrovně. Můžete si znovu zahrát kteroukoli z odemčených úrovní, abyste zjistili, zda můžete zlepšit své skóre; nezapomeňte použít tlačítko B, když dokončíte úroveň, protože pokud stisknete tlačítko A, začnete znovu stejnou úroveň. Když už jsme u skóre, existují bonusy za strávený čas, za neztrácení životů atd. V režimu Arcade je také třicet úrovní. Máte stejné tři životy, ale pokud vás trefí třikrát, cesta je u konce; pokud chcete pokračovat v režimu Arcade, musíte začít znovu od úrovně 1. Nebojte se příliš; Po dokončení každé úrovně začínáte další úroveň znovu se třemi životy.

Yars: Recharged je velmi jednoduchý s předpokladem a rozložením, ale nemyslete si, že je to jen návod. Cílem je vždy vyřadit hlavní jádro (nebo jádra) před třemi zásahy. Každé hlavní jádro má pancéřování a je doprovázeno několika menšími jádry, která na vás mají střílet. Existují různé typy jader, která střílejí různé druhy nepřátelství vaším způsobem. Získáváte malé kapičky energie, když střílíte nebo okusujete brnění. Když vyklepnete malá jádra, získáte malou hromádku kapiček energie. Nezapomeňte je sbírat, protože nabijí váš velký měřič nabití zbraně.

Jakmile je měřidlo plné, máte přístup k velmi velké pistoli umístěné na levém okraji obrazovky. Chcete-li použít tento, musíte do něj vletět, seřadit záběr (střílí pouze v rovné, vodorovné linii) a pomocí správného JoyConu spustit svůj záběr. Dokáže odstranit malé jádro jedním zásahem, ale budete muset zasáhnout dva čisté zásahy na hlavní jádra, abyste je zničili. Se všemi jádry, která na vás střílejí, překážkami, kterými se musíte dostat, a velkými víry, které vrhají hlavní jádra, je spousta věcí, kterým musíte uhýbat. Existují jednotlivé kulky, hvězdné výstřely, paprskové zbraně a obávané vířivé výstřely, takže budete muset zůstat ostrí.

Většina nepřátelských výstřelů vyčerpá život poškození, ale vichřice vás zabije na jeden výstřel, ať se děje cokoliv. Další rada ohledně nepřátelské palby: pamatujte, že když namontujete svou velkou zbraň, existuje bezpečná zóna, kterou nepřátelské kulky nemohou proniknout. Vichřice vás však stále může zastihnout, takže „nebuďte arogantní“, jak kdysi varoval pan Solo.

Yars: Recharged je stejně jako jeho předchůdce jednoduchou survival a střílečkou. Může se to zdát trochu opakující se, protože zde není žádný příběh, žádné dobrodružství, žádné hádanky k řešení a žádné zajímavé postavy, se kterými by bylo možné komunikovat. Získáte však čistou a jednoduchou dovednostní hru. K přežití této hry je potřeba trochu vzorového učení, určité taktické plánování, hodně pozornosti k detailům a rychlé reakce. Zabývá se velmi základním tréninkem přežití a soutěžením a vše to zabalí do pěkného balíčku. Je zde také velký potenciál pro opakované přehrávání; stále se můžete pokusit překonat své staré skóre a možnost pro dva hráče vám umožní procvičit dovednosti týmové práce.