Přednosti, Novinky / Hry, Nintendo

Recenze: Quadroids (Nintendo Switch) –

V tuto chvíli jsem hrál tolik her typu Lemmings, že vám nemohu říct, jestli jsem někdy hrál Lemmings. Upozorňuji na to pouze proto, že tato hra typu Lemmings, Quadroids, není hrou, na kterou v dohledné době zapomenu.

Srovnání se opírá o vaši pomoc s tím, co vypadá jako chibi androidí roboti, aby se dostali odsud tam. Nejsem si jistý, co to má za účel, protože není jasné, co přesně je tu a tam. Ale musí to udělat droidi a cestou musí zemřít.

Trik nespočívá pouze v obětování droidů mnoha nebezpečím, ale v tom, že jich samostatně ovládáte několik najednou a ve více oblastech. Obrazovka je rozdělena do kvadrantů a budete se po ní muset pohybovat s několika droidy současně.

Zdá se to nemožné? Často to tak bude vypadat, ale alespoň ovládání je jednoduché. Droidi se pohybují sami a jen je vyhodí do vzduchu. Každý kvadrant má své vlastní tlačítko: L pro levé horní, R pro pravé horní, ZL pro levé dolní a ZR pro pravé dolní. (Prázdné levandulové kruhy na těchto snímcích vám pomohou zapamatovat si, kdy se nejedná o generické novinky.) Můžete je znovu použít, ale myslím, že nastavení je v pořádku. Ať už se rozhodnete použít kterákoli tlačítka, jednoduše toto tlačítko stiskněte a droid v tomto kvadrantu skočí.

Mnoho prvků zvyšuje složitost tohoto úkolu. Trénovat svůj mozek, aby sledoval droidy na jejich nové obrazovce, je těžší, než se zdá. Zvykněte si na frázi „Špatné tlačítko“. Samozřejmě se také musíte vyhýbat nejrůznějším překážkám. Nebo ne. Někteří se musí trefit. První hádanka, kterou jsem měl, zahrnovala skok, který jsem nemohl udělat, dokud jsem si neuvědomil, že když hodím pár droidů do sady hrotů, mohu seskočit z jejich mrtvých (invalidních?) těl, abych se dostal na římsu, kterou jsem potřeboval.

Jinými slovy, pokusy a omyly jsou důležitou součástí procesu. Abyste dosáhli konce úrovně, musíte (a) přijít na to, jak se tam dostat, (b) cvičit a nedostat se tam a (c) se tam dostat. Ale ani pak ještě nekončíte. Dosažení konce vás posune na další úroveň, ale jste dokončující? Pokud ano, budete se tam chtít dostat ve stanoveném čase s použitím méně než nastavené sady pohybů. Cestou budete chtít také sbírat předměty. To znamená, že budete opakovat téměř každou úroveň, dokud nesplníte všechny cíle nebo se prostě nepohnete dál.

To druhé často nastane při hraní o samotě, protože ovládání tolika pohyblivých částí v tolika oblastech současně způsobí mozkové křeče. Mnoho úrovní je shovívavých, což vám umožňuje udržet droida v oblasti, kde se odráží tam a zpět, zatímco se soustředíte na to, abyste toho druhého dostali do bezpečí. Často jsem se na to musel spolehnout, abych pokračoval.

Quadroids však dělá něco skvělého, protože vám umožňuje hrát až se třemi dalšími hráči v místní kooperaci. Pomocí samostatných ovladačů si každý z vás může vzít sekci a její tlačítko. Když jeden nebo více droidů vstoupí do vaší oblasti, tento hráč převezme kontrolu. Měl jsem mnohem větší úspěch, když jsem to udělal se svým synem. Každý z nás si dal dva úseky, což zmírnilo obtížnost natolik, že jsme mohli úspěšně sledovat vedlejší cíle... na chvíli každopádně. S více než 100 úrovněmi k dokončení existuje několik novějších, které bych bez čtyř hráčů nezkoušel. Skóre se neposílají do žebříčků, pokud hrajete co-op, ale je mi to jedno. „Byl #1 na úrovni 78 Quaroids“ není něco, co bych si dal na svůj náhrobek.

Graficky Quadroids napodobuje vzhled videoher z poloviny 80. let a myslím, že je to dokonalé. Jasné barvy na tmavém pozadí usnadňují soustředění na akci. Ambientní techno hudba je uklidňující, ale také nezapomenutelná.

Nevím, jestli bych měl zájem hrát Quadroids sám až do konce. Protože mnoho úrovní vyžaduje přesné provedení, které přesahuje pouhé znalosti, co dělat, mohou být natolik frustrující, že hráče odstrčí. Při hraní s ostatními mi však hra přišla mnohem přístupnější. A vtipné, opravdu; Komické vtipy a úmrtí ve hře jsou příjemnější, když je sdílíte s ostatními hráči. Hraní s ostatními také umocňuje potřebu „ještě jednoho pokusu“, což je to, co taková hra skutečně potřebuje, aby uspěla.

Takže pokud se na Quadroids díváte jako na deskovou hru, myslím, že je snadné ji doporučit za její skromnou cenu 12,00 $. Toto není hra, kterou budete hrát hodiny na relaci, ale vyplatí se zůstat a hrát přes půl tuctu úrovní najednou.