Recenze: Mario Strikers: Battle League Football

nintendo jam

Mario Strikers: Battle League je dlouho očekávaný třetí příspěvek do kultovní fotbalové série Mario Strikers. Super Mario Strikers začal jako vedlejší série v roce 2005 na GameCube a jeho pokračování, Mario Strikers Charged, přichází na Wii o dva roky později. Je těžké uvěřit, že od té doby uplynulo více než 15 let, ale Číslo tři je konečně tady a pokračuje v trendu Nintendo Switch oživování zdánlivě zapomenutých franšíz. Next Level Games, studio, které se v roce 2021 stalo dceřinou společností Nintenda, se vrátilo, aby vyvinulo trojici, ale jejich nepřítomnost dekády a půl je vedla k Rayernebo jsi si jistý mít míč s Battle League?

Na začátku hry vás přivítá nepochybně omezený počet možností nabídky. Stejně jako u mnoha jiných sportovních titulů Mario se Mario Strikers: Battle League zdánlivě řídí stejným nechvalně známým vzorcem obsahu; holé kosti při spuštění s pravidelnými bezplatnými aktualizacemi, které slibují, že se hráči budou vracet. Mechanicky vzrušující a vybroušená hratelnost spolu se skvělými animacemi pomáhá snazšímu přehlédnutí, ale nedostatek rozmanitosti v režimech, postavách a možnostech přizpůsobení je mírným zklamáním. Herní vývojáři používající DLC ​​jako metodu dokončení nedokončené hry, spíše než prostředek k poskytování bonusového obsahu, je špatná obchodní praxe a je škoda vidět, že Nintendo jde touto cestou s další ze svých vlajkových sérií. To neznamená, že Mario Strikers: Battle League není hodné oživení. Naopak, jádro hry je tak příjemné, že bych si přál, aby toho bylo víc.

Nintendo inzerovalo hru Mario Strikers jako zápasy 5v5 na čas, a i když je to technicky pravda, nejlépe se to vysvětluje jako 4v4 s nehratelným brankářem v každém týmu. Battle League lze hrát celkem až s 8 hráči na jedné konzoli, prostřednictvím místní bezdrátové sítě nebo přes internet s aktivním členstvím Nintendo Switch Online. Pokud se vám nepodaří postavit celý tým skutečných hráčů, buďte připraveni převzít kontrolu nad více postavami, protože pro žádný z režimů neexistují možnosti 1v1, 2v2 nebo 3v3. Člověk by si myslel, že přepínání mezi postavami bude spletité, ale po troše cviku je mechanika ve skutečnosti docela intuitivní. Automaticky převezmete kontrolu nad vaší týmovou postavou driblující s míčem. Výměna postav je možná pouze tehdy, když má míč pod kontrolou druhý tým, a stisknutím L pro výměnu vám přiřadí postavu nejblíže danému soupeři.

Branka Mario Strikers (žádná slovní hříčka) je v podstatě stejná jako fotbal, ale bez jakýchkoli bezpečnostních pravidel. Musíte udělat vše, co je ve vašich silách, abyste poslali míč do soupeřovy branky, i když to znamená strčit své přátele-nepřátele tvrdě do elektrického plotu obklopujícího hřiště. Dokonce se sporadicky objevují krabice s předměty, které vytvářejí ještě větší chaos. , s mnoha ikonickými Mario vylepšeními, jako jsou: Banány, Houby, Zelené mušle, Červené mušle a Bob-ombs – všechny dělají přesně to, co byste očekávali, pokud jste někdy hráli hru Mario (a pokud ještě V tomto okamžiku musíte žít pod dvěma mp). Hvězdy nepřemožitelnosti jsou také vrženy na hřiště diváky Toads, Yoshis, Shy Guys a Koopas jako odměnu za poškození, když soupeřící tým projeví agresivní chování. Potýkat se s protivníky jen pro kopačky, když nemají míč, je morbidní zábava, ale vědomí existence Hvězdy se snaží přimět každého, aby ukázal trochu zdravého rozumu.

Použití každého mechanika v Battle League je neuvěřitelně snadné. Už jen ovládání postav na hřišti je spousta zábavy, když utíkáte, přihráváte, střílíte, uhýbáte a útočíte na soupeře, ale adrenalin, který zažijete, když konečně trefíte branku, se nepodobá žádnému jinému. Pokaždé, když jsem šel k síti, jsem měl celé tělo napjaté a očekával jsem, jestli mi brankář zblokuje střelu nebo ne nebo ne, nebo dá mému týmu pěkně odměňující bod. Podržením tlačítka střelby můžete provést silnější kop a úhel, pod kterým při tom zamíříte ovládací páku, změní směr míče. Důrazně doporučujeme, abyste vy a kdokoli, s kým hrajete poprvé, prošli tréninkovými lekcemi v hlavním menu, protože jsou zde také různá komba, dokonalé pohyby a expertní dovednosti, které si vyžádají trochu cviku, abyste to pochopili. . z. Při hraní v režimu rychlé bitvy; délku zápasu, obtížnost CPU a položky lze zapínat/vypínat, stejně jako Hyper Strike.

Super Strike od Super Mario Strikers, který byl později nazván Mega Strike v Mario Strikers Charged, se vrací, tentokrát nazvaný "Hyper Strike". Na hřišti se náhodně objeví elektrifikovaná Strike Orb, a když ji aktivujete pouhým dotykem, všichni vaši spoluhráči budou mít 20 sekund na šanci vstřelit garantovaný gól v hodnotě dvojnásobku bodů. Hyper Strike lze použít pouze tehdy, když stojíte na soupeřově straně s míčem v ruce... nebo spíše nohou (pokud nehrajete za Wario). Spustí se přidržením normálního tlačítka střelby pro plně nabitou ránu, celý zápas se odehraje zpomaleně a vedle vaší postavy se objeví metr. Ihned poté se od pultu rychle odrazí jehla, která musí být rychle zastavena ve dvou malých modrých sekcích, obě obklopené trochou oranžové. Čím blíže jste k modré, tím máte větší šanci na vstřelení gólu, ale pokud nezastavíte jehlu přesně v určeném prostoru, druhý tým bude mít šanci útok zvrátit krátkým rozmačkáním tlačítka. . zasedání. Zasáhnout úspěšný Hyper Strike je především o načasování a jako člověku posedlému rytmickými hrami mi netrvalo dlouho, než jsem ho získal téměř pokaždé. I tak je to stále stejně uspokojivé jako použití Final Smash v Super Smash Bros. Ultimate, co říct, je velmi.

Režimy pro jednoho hráče jsou tenké, protože kromě turnajových pohárových bitev (které lze hrát až ve 4 hráčích) neexistuje žádný skutečný příběhový režim. K dispozici je pouze pět pohárů, přičemž šestý jako bonus se odemkne po dokončení ostatních. Úroveň obtížnosti každého z nich je o něco snazší, protože jsem je všechny dokázal projít během několika hodin, aniž bych prohrál jediný zápas. Možná jsem jen expert na Mario Strikers, ale to není ani tady, ani tam. Rozmanitost stadionů je také extrémně omezená, protože je na výběr pouze z pěti různých stadionů, přičemž samotné zelené hřiště zůstává do značné míry stejné bez ohledu na to, co se děje. I když se mi líbí koncept, že si každý tým může vybrat svou vlastní polovinu prostředí na pozadí, nemá to příliš velký dopad, když se musíte během hry tak soustředit na skutečné hřiště.

Samozřejmě, že velká část zábavy na párty/sportovní hře, jako je tato, pochází z multiplayeru. Hrát lokálně s ostatními ve stejné místnosti je absolutní lahůdka, ale samozřejmě ne vždy proveditelná. Zde přichází na scénu Strikers Club, vyhrazený online režim Battle League a hlavní zaměření Nintenda na poskytování znovuhratelnosti. Způsob, jakým online režim funguje, je docela zajímavý, protože jde o mnohem víc než jen o jednorázové dohazování. Jak název napovídá „Strikers Club“, vytvoříte si svůj vlastní klub, do kterého se může připojit až 20 hráčů. Rozhodnutý majitel klubu může změnit svůj název, určenou barvu uniformy a výběr stadionu. Každé dva týdny bude k dispozici nová sezóna, každá s vlastní sadou jedinečných pravidel, kde budete soutěžit až s pěti dalšími kluby v rámci stejné divize. To, zda na konci sezóny postoupíte nebo sestoupíte do nové divize, závisí na umístění vašeho klubu, přičemž body získáte vítězstvím (6 bodů), remízou (2 body) a dokonce prohrou (1 bod) v každém odehraném zápase. členy vašeho klubu. Podle mých zkušeností bylo online hraní obecně bez zpoždění a běželo konstantní rychlostí 60 snímků za sekundu. Strikers Club je rozhodně režim, díky kterému se budu k Mario Strikers: Battle League vracet, a to je určitě záměr pro chvíle, kdy nemůžete hrát se svými přáteli nebo rodinou lokálně.

Při hraní online jsou odměňovány dva typy herní měny, tokeny a mince. Ty se vydělávají hraním zápasů, umístěním ve vaší divizi, střílením gólů atd. Tokeny vám umožňují zakoupit si možnosti přizpůsobení pro váš stadion, včetně: motivů, sloupků plotu, ozdob brankové čáry, branek a návrhů hřiště, zatímco mince (které lze také získat hraním offline režimů) vám umožňují zakoupit vybavení pro každou hratelnou hru. znaky. Výbava, která se dodává ve formě přileb, rukavic, hrudních plátů/vycpávek a bot, upravuje základní statistiky vaší postavy: sílu, rychlost, střelbu, přihrávky a techniku. Je zábavné hrát si s různými kombinacemi vybavení, abyste viděli, co nejlépe vyhovuje vašemu stylu hry. Výbavu lze používat online i offline a na začátku každého zápasu si můžete vybrat, zda je budete nosit, nebo ne.

Jedním z důvodů, proč je série Strikers tak oblíbená, kromě její návykové, rychlé a soutěživé povahy, je to, že je to jedna z mála vedlejších sérií Mario, která skutečně umožňuje, aby vynikly jedinečné osobnosti této postavy. Přes některé vyjadřované a přehnané obavy na sociálních sítích neztratila Battle League nic z kouzla svých předchůdců. Každá z animací vítězství, porážky a Hyper Strike vyzařuje energii třídy a nervozity současně s nádherným ručně malovaným uměleckým stylem Strikers, který známe a milujeme. Je smůla, že tentokrát je hratelných postav pouze 10, ale alespoň se máme DLC na co těšit.

Rosalina je jediným novým přírůstkem do seznamu. Vzhledem k tomu, že se Mario Strikers: Battle League záhadně odehrává v obrovské prázdnotě vesmíru, je pravděpodobné, že naši hrdinové a hrdinky Mushroom Kingdom museli upravit své cestovní plány, aby tomu vyhověli. Bohužel fanouškem oblíbená princezna Daisy zřejmě z nějakého důvodu nemohla podniknout intergalaktickou cestu, protože tentokrát není hratelná. Bowser Jr, Petey Piranha a Diddy Kong, kteří byli odemykatelnými postavami v Mario Strikers Charged, také nikde nejsou. Toad byl elegantně upgradován z pomocníka v předchozích hrách na nyní samostatnou postavu. Co se týče pomocníků obecně, tato mechanika v Battle League zcela chybí, takže poprvé v sérii má každá postava stejnou příležitost zapojit se do akce; kromě Boom Boom, který je navždy zaseknutý jako brankář CPU. Pokud by vás to zajímalo, kupodivu lze stejnou postavu vybrat dvakrát, jednou pro každý tým. Zmatku předejdete výběrem jedinečné barvy pro svůj týmový dres. Co se týče Ropuchy a Yoshiho, protože jsou více druhem než individuální postavou, můžete jich mít v týmu tolik, kolik si jen vaše srdce přeje. Mít osm ropuch pobíhajících po poli, které se navzájem mlátí a kopají do míče, je opravdu pohled na věc.

Mario Strikers: Battle League to vše dotahuje a přináší intenzivní herní zážitek podobný fotbalu, kterého lze dosáhnout pouze v něčem tak zvláštním a rozmarném, jako je svět Super Mario. Battle League je jednoznačně důstojným nástupcem svých protějšků GameCube a Wii a je snadno jedním z nejlepších sportovních titulů Mario v nedávné paměti. Přestože je zde vážný nedostatek nabídek pro jednoho hráče, toto nepopiratelně vynikající znovuuvedení franšízy si jistě užijete, pokud máte přátele a/nebo rodinu, kteří jsou ochotni hrát s vámi nebo proti vám lokálně nebo online. Doufejme jen, že slibované bezplatné DLC bude stát za to a na další hru ze série nebudeme muset čekat dalších 15 let. #Spravedlnost pro Daisy

8/10

Kopie Mario Strikers: Battle League byla poskytnuta My Nintendo News společností Nintendo UK jako součást této recenze.