Recenze: AdventureQuest 8-Bit: Dungeons and Knights of Doom (Nintendo Switch)

Problém s hrami, které cílí na specializované publikum, je ten, že obvykle dokážu identifikovat mezeru. To není případ AdventureQuest 8-Bit: Dungeons & Doomknights. Fanoušci RPG z éry NES se zdáli jako pravděpodobní kandidáti, ale po hraní AdventureQuest 8-Bit si myslím, že je to spíše vtip pro fanoušky AdventureQuest.

To neznamená, že pro nás ostatní nejsou vtipy. Hra je plná odkazů na vše od Nintenda po Evil Dead. Zasmál jsem se, když mi jeden z prvních nepřátel řekl: "Je bezpečné jít sám" a začal mi krást sekeru. Měl jsem kopu v úrovni, která najednou proměnila hru v Pac-Mana. K takovým příjemným překvapením dochází v rámci AdventureQuest 8-Bit, ale většinou jsem měl pocit, že mi chybí pointa.

Nepomáhá ani to, že hratelnost prostě není skvělá. Jelikož jsem nikdy nevlastnil NES, moje znalosti o 8bitových akčních RPG jsou samozřejmě omezené; moje sezení byla omezena na hry, které měli moji přátelé, a na to, co jsem si pohrál prostřednictvím Nintendo Switch Online. Tak se vás budu muset zeptat...

Byl boj vždy tak neohrabaný? Navzdory rostoucímu arzenálu zbraní a dovedností (včetně Pomeraniana, který může být vypuštěn a způsobovat poškození na dálku), náš hrdina Artix nikdy necítí, že má kontrolu nad tím, co dělá. Může se ohánět sekerou a minout nepřítele přímo před sebou, ale zasáhnout toho, který jasně stojí hluboko pod ním. Snímání blízkosti je celé divné a nejsem si jistý, zda je to součástí roubíku nebo jen podivného programování.

Byl pohyb taková fuška? Navigace v bludištích hry je složitá, protože Artix uvízne na stěnách, které ho zřejmě neblokují. Je tu dokonce část, kde neustále padá do studny bez zjevného důvodu, kromě toho, že možná riffuje hru Atari 2600 ET (kterou jsem hrál). Hra se stává frustrující, když začnete umírat, protože zdánlivě neviditelné překážky vám brání v získání pozice, kterou potřebujete.

Byly kontroly nekonzistentní? Zdálo se, že neexistuje žádný rým nebo důvod, kdy tlačítko přeskočení fungovalo nebo ne. Někdy tlačítko Y uvolnilo výše uvedeného psa, někdy švihlo zbraní. Nemohl jsem rozeznat, jestli hra měnila funkce na základě mých bezprostředních hrozeb, jestli jsem někde přehlédl tutoriál, nebo jestli systém prostě nefunguje.

Byl nějaký zájem? V AdventureQuest 8-Bit: Dungeons & Doomknights jich opravdu není mnoho. Artix se vrací z předchozího dobrodružství a nachází svou vesnici v troskách, a tak se vydává zachránit přeživší. Jsem v pořádku s příběhem, který dělá jen o málo víc než jen akci, ale myslím, že komediální stránce této hry by lépe posloužila ostřejší parodie. Místo toho se téměř výhradně spoléhá na referenční vtipy a svůj zvyk podvracet RPG tropy.

Takže, stačí tohle? Jste tím publikem? V opačném případě může být záchranou hry průzkum mapy. Procházet si různými úrovněmi je docela zábavné a tyto úrovně vás lákají místy, kam jít, aniž by vám říkaly, jak se tam dostat. Zabíjení stejných nepřátel pokaždé, když se vrátíte do předchozí místnosti, je jistě únavné, ale vím, že je to nedílná součást žánru a éry. A je obohacující zjistit, že obzvláště obtížný kus je mnohem snazší, když k němu můžete přistoupit z jiného úhlu. Hra je také docela uživatelsky přívětivá s uloženými body, takže opakované smrti nejsou nikdy frustrující.

Souboje s bossy poskytují pěknou dávku adrenalinu a pomáhají udržovat věci čerstvé. Grafika je s tím taky dobrá. Neustále se měnící palety vytvářejí zábavnou atmosféru a výběr barev je často velmi výrazný.

Hra také obsahuje spoustu zábavných možností, jak změnit zobrazení tak, aby vyhovovalo vašim preferencím zpětné vazby.

AdventureQuest 8-Bit: Dungeons & Doomknights stojí 20 dolarů a myslím, že to je na to, co nabízí, trochu vysoké. Pokud máte chuť na roubík a považujete neohrabanost hry za součást vtipu, je tu o zábavu postaráno. V opačném případě si raději zahrajte některou z nesčetných her zde parodovaných, až budete hledat svou nostalgickou lišku.