Recenze: The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel IV (Nintendo Switch)

Otevření Legend of Heroes: Trails of Cold Steel IV je tak komplikované, že jakoby varovalo hráče, aby zde nezačínali. Uvrhne nás do boje s neznámými postavami a poskytne nám pomalý, dlouhý pohled na to, co se stalo po závěrečných událostech Trails of Cold Steel III. Spuštění této hry bez hraní I a II (žádné z nich nebylo dostupné pro konzole Nintendo) bylo dost obtížné. Začít s IV by bylo nemožné.

Naštěstí, jakmile se IV rozhodne, že do toho půjde, málokdy dá čas. Nebudu se o zápletce příliš rozepisovat z obavy, abych nepokazil konec Trails of Cold Steel III. Jen to shrnu tak, že začínáme dva týdny po poslední bitvě této hry, kdy se nová třída VII snaží sebrat mince. Primárně to zahrnuje spojení se Starou třídou VII a různými dalšími, aby našli jejich chybějící spojence a odpověděli na některé velké otázky.

Není to však snadné. Království Erebonia je na pokraji války, umocněné formou kletby, která přivedla občany do stavu neklidu.

Naše velká skupina hrdinů proto musí tajně cestovat po celém království a vždy přesně neví, komu mohou věřit. Jako hráči víme, že můžeme důvěřovat nové třídě VII – Juna, Kurt a Altina – ale tato série je odhodlána často si vyměňovat aliance a dát se do velení lidem, se kterými jsme před pár hodinami bojovali. Nikdy pořádně nevíte, co přijde dál.

matoucí? Možná to je podstata. Série Legend of Heroes: Trails of Cold Steel obsahuje masivní příběh o přátelství, loajalitě, zradě, politických intrikách, historii a (samozřejmě) hrdinství. Je tak velký, že je k dispozici speciálně nastavený režim obtížnosti, abyste mohli projít bitvami, abyste si mohli jen užívat příběh. I tak vám tento zápis zabere přes 100 hodin.

A pokud jste fanouškem JRPG, budete milovat každou jeho minutu. Majitelé Nintenda, kteří četli I a II (nebo měli možnost je hrát na PS3) a pracovali na III, budou odměněni epickým dobrodružstvím plným vzrušujících momentů, které konkurují nejlepšímu anime, které jste v posledních letech viděli.

Boj je tahový, poháněný kombinací standardních útoků, umění a speciálních útoků, které máte k dispozici. Zatímco se příběh soustředí na přibližně 10 konkrétních postav, v průběhu hry si jich projdete několik desítek. To pomáhá udržet bitvy čerstvé z dlouhodobého hlediska, i když to také znamená, že můžete strávit hodiny jejich přizpůsobováním a vylepšováním všech. Každý z nich obdrží specifické zbraně a není těžké vylepšit brnění, jakmile bude k dispozici (pokud máte miru), ale existuje také spousta koulí, které můžete získat, udělit a vylepšit. abyste mohli ovládat dostupná umění. pro každou postavu. . Mnoho nepřátel je skutečně zranitelných pouze uměním, takže ty dobré chcete mít po ruce. Mohou být použity k útoku, léčení, aplikaci a odstranění buffů / debuffů atd. Jejich spuštění trvá dlouho, což může dát nepříteli čas na to, aby sám způsobil zmatek.

S menšími bitvami (a je jich spousta) můžete postupovat pouze pomocí svých primárních útoků a umění. Větší bitvy však vyžadují, abyste nakonec přivedli nepřítele do stavu roztržky, v takovém případě můžete rozpoutat ničivé útoky se značným poškozením. Strategie a načasování jsou pro tento systém zásadní, ale je toho víc...

Můžete také zvýšit vztah mezi postavami, což jim umožňuje používat rostoucí seznam podpůrných dovedností, které mohou být klíčové. Můžete dokonce nastavit počáteční bojový výcvik, abyste se ujistili, že vaši útočníci a podpůrný tým jsou na správném místě. Trails of Cold Steel IV vylepšilo některé prvky tohoto bojového systému, ale každý, kdo prošel III, si rychle zvykne.

Stejně jako dříve je hra rozdělena mezi úkoly, které je třeba splnit ve městech, bitvy mezi městy a kobky, které je třeba prozkoumat. Během průzkumu můžete očekávat spoustu konverzací, protože mnoho občanů bude muset splnit úkoly nebo odevzdat předměty, pokud s nimi budete mluvit. Některé předměty můžete vyměnit za lepší, pokud doplníte jejich sbírku, ale často je snadno přehlédnete. Doporučuji návod, pokud chcete to nejlepší. Existují také recepty na učení a vaření pro řemeslníky a pro milovníky bitev. Jsou ryby, které je třeba chytit a prodat. Existují dokonce minihry, které lze hrát, včetně taktické karetní hry (samozřejmě) a verze Puyo Puyo. Naštěstí to všechno nemusíte dělat… prostě to tam je. Hrajte v jednodušších režimech a většina úprav není nutná. V těžších režimech ale určitě budete chtít používat předměty, které získáte z těchto odboček.

Ať už cestujete mezi městy nebo prozkoumáváte dungeony, můžete vidět nepřátele na bojišti. Když se k nim připlížíte, přiblížíte je k jejich rozbitému stavu, když začnete boj, ale můžete se také rozhodnout, že se jim úplně vyhnete. Zda budete muset strávit nějaký čas broušením, bude záviset na zvolené úrovni obtížnosti, ale můžete ji kdykoli změnit. Ve skutečnosti, po prohře s bossy ve hře, jste dotázáni, zda to chcete zkusit znovu na jednodušší úrovni. To je skvělá funkce, pokud se začne projevovat frustrace.

Bohužel několik problémů brání tomu, co by jinak bylo hvězdným herním zážitkem. Hra neustále něco načítá a ty černé načítací obrazovky občas zabijí tok těch nejdramatičtějších momentů. Ještě horší je, že některé bitvy s bossy a exponáty jsou tak dlouhé, že se můžete přistihnout, že půl hodiny až čtyřicet pět minut hraní bez bodu uložení. Profesionální tip? Nikdy se nepřibližujte k vykřičníku těsně před spaním nebo před odchodem z domova.

Zvuk se občas zdál být vypnutý, zvláště zpočátku. Byl tak prázdný, že jsem zkontroloval reproduktory, abych se ujistil, že fungují. Výsledky vítězství Trial Chest navíc v průběhu hry postrádaly klíčové informace.

Konečně se příběh v zadní polovině hry začíná protahovat a jdeme trochu příliš hluboko do harémového přístupu, který JRPG často používají. S těmito postavami to nepůsobilo přirozeně a lacině, ale naštěstí to nikdy není tak špatné.

Nic z toho však nepoznamenalo celkový zážitek ze závodění v Legend of Heroes: Trails of Cold Steel IV. I když je nespočet možností přizpůsobení spletité, můžete hru proběhnout, aniž by byla každá postava dokonale vyzdobena. Bitvy zůstávají zábavné po celou dobu hry a hra neustále mění scenérii a lidi, kteří ji obývají (včetně spousty možností pro různé oblečení, které můžete získat ve hře nebo zakoupit prostřednictvím DLC).

Co skutečně rozjede, jsou postavy ve hře. Dokonce i ti nejšťastnější účastníci – dobří, špatní nebo někde mezi tím – mají příběhy a motivace, které hráče dotknou. Vývojáři toho využívají k tomu, aby nás dovedli ke spoustě skvělých momentů, které dokážou vyvolat jásot (ačkoli při velkolepé záchraně možná až příliš spoléhají na třetí strany). A upřímně, je osvěžující, že se hrdinové snaží válce spíše zabránit, než ji vyhrát.

Příběh a bojový systém se nakonec spojí a vytvoří neuvěřitelně obohacující zážitek pro ty, kteří u těchto her strávili tolik času. Majitelé přepínačů, kteří dokončili Trails of Cold Steel III, budou z IV nadšeni, ale nechcete zde začínat žádným způsobem, tvarem ani formou. Pravděpodobně bychom se měli vzdát naděje na porty Trails of Cold Steel I a II Switch, ale jsem vděčný za zkrácenou dobu, kterou jsme se sérií dostali.