Recenze: One Escape (Nintendo Switch)

Kachna, gorila a prase vejdou do banky… Jaká je hranice úderu? Nechají se chytit. Toto je premisa One Escape, kterou vyvinulo BUG-Studio a vydalo Ratalaika Games. Tato logická plošinovka má jistě své zábavné momenty, ale na jak dlouho?

Uniknout

Z hlediska historie je to asi tak všechno. Tři hlavní hrdinové se rozhodnou vyloupit banku, ale místo toho jsou zatčeni. Nyní musí utéct z vězení. Převezmete kontrolu nad každou postavou, uniknete z různých vězeňských oblastí v rychlých úrovních a využijete každou z jejich jedinečných schopností.

Nechápejte mě špatně – za každou postavu hrajete jednu po druhé přes úrovně, které jsou pro ně nastaveny. Když jsem poprvé viděl tuto hru, usoudil jsem, že bych mohl hrát za všechny tři postavy a přepínat mezi nimi na každé úrovni v závislosti na schopnosti, kterou potřebuji k útěku. Například kachna může prolézat tunely, gorila může lézt po stěnách a prase může narážet na stráže, stěny a přesouvat krabice. Všichni tři umí dvojitý skok.

Uniknout

Přepínání mezi postavami však neplatí, což mě trochu zklamalo. Ve skutečnosti skoro zapomenete, že společně vykradli banku, protože jakmile jsou dopadeni, je to každý člověk – nebo zvíře – pro sebe. K dispozici je celkem 60 úrovní, 20 s každou postavou. Těchto 20 úrovní musíte odehrát v pořadí podle postavy, ale pokud vás omrzely kachní úrovně, můžete si dát pauzu a přejít na úrovně goril. Nejdřív jsem si to neuvědomoval. Myslel jsem, že musím dokončit všech 20 kachních úrovní, než přejdu k další postavě.

Můžete také dokončit všechny úrovně pro jednu postavu najednou, abyste si mohli zvyknout na jejich schopnosti a způsob, jakým hrají. Úrovně jsou krátké, s mnoha tam a zpět. Chcete-li otevřít dveře, musíte sbírat klíčové karty, ale existují lasery a bezpečnostní kamery, kterým se můžete vyhnout. Můžete je vypnout tlačítkem, ale to samo o sobě je trochu hádanka k vyřešení. Nechybí ani ochranka, která nepatří k nejjasnějším hvězdám na obloze. Můžete se snadno schovat ve stínu, aby vás neviděli, nebo přes něj můžete dvakrát přeskočit.

Uniknout

Strážci mají baterky s krátkým dosahem, takže pokud nevstoupíte do jejich světla, jste v pohodě. Pokud vás chytí, vše, co musíte udělat, je restartovat úroveň. Pokud vás však zachytí bezpečnostní kamera, objeví se další strážci. Stačí se schovat do stínu a po pár vteřinách to stráže vzdají a vy můžete pokračovat jako obvykle.

One Escape je typ hry, kterou můžete hrát a hrát, kdykoli budete chtít. Celou hru můžete také porazit na jedno sezení za dvě nebo tři hodiny. Hádanky na úrovni byly celkem snadno řešitelné, takže jakmile si jich pro každou postavu projdete hrstkou, hra bude trochu monotónní. Této jednotvárnosti nepomohla ani hudba. I když to byla skvělá hudba, ve hře byly dvě skladby – jedna během neformální hry a druhá, když jste spustili bezpečnostní kameru a stráže vás hledaly.

Uniknout

Pixelová grafika byla krásná a ovládání hrálo hladce. Během posledních tří úrovní však u kachny došlo k velkému zpoždění. Zasahovalo to do mého hraní? Ne, ale bylo to extrémně pomalé a začalo to být super nudné. Dokonce jsem hru resetoval, a to se nespravilo, dokud jsem nedokončil level 20 a nepostoupil na gorilí levely. Hrál jsem One Escape na svém Nintendo Switch Lite, takže to s tím možná mělo něco společného, ​​ale kromě toho hra šla opravdu dobře.

Bohužel toho ve hře moc dalšího není. Jakmile během pár hodin vyčistíte všech 60 úrovní, je to vše. Znovuhratelnost je malá, ale je to zábava, dokud to jde.