Recenze: Helvetii (Nintendo Switch) –

helvetii2-jpg

Dnešní hrou je Helvetii, která se ponoří do severoevropské tradice s bojovníky, demi-zvířemi a druidy. Je to trochu roguelit s bočním rolováním a mix je vlastně docela pěkný.

Helvetii vypadá skvěle v kapesním režimu i na velké obrazovce. Detaily nejsou tak malé, aby obrazovka Switch byla pro hratelnost negativní. Nejen, že je snadné vidět vše, co potřebujete vidět, ale to, co vidíte, je vizuálně velmi přitažlivé. Použití barev a tvaru z toho dělá hru, do které se rádi pustíte.

Soundtrack je stejně příjemný na poslech.

Ovládání hry je plynulé a citlivé, aniž by bylo příliš nemotorné. Hrál jsem několik her, ve kterých potřebujete přesnost na úrovni pixelů, abyste mohli skákat, najít předmět nebo provést nějakou jinou akci, abyste mohli postoupit ve hře. Obvykle mě nechávají trochu ploché. Baví mě hra, která vyžaduje určité dovednosti, ale pořád je to jen hra; Nechci uvíznout v touze po naprosté dokonalosti, jen abych se obešel. Naštěstí vývojáři z Helvetii pamatovali na to, aby věci byly jednoduché a snadno použitelné a nechali hráče soustředit se na dobrodružství.

Zde se však věci odchylují od toho nejlepšího, co by hra mohla být. Helvetii má příběh a je to dobrodružná hra. Příběh je však trochu tenký a interakce s ostatními postavami a vztah příběhu k dobrodružství, ve kterém se nacházíte, je trochu nevýrazný. Prvky příběhu jsou dobře opotřebované a vágní. Poté, co jste se dozvěděli, že vůdce povstal, aby bojoval za svůj lid dříve, než ho zachvátí temnota, musíte ho nyní zastavit, ale nedostáváte mnoho podrobností ani se nedozvíte. Zůstal nám téměř vyrovnaný přístup, kdy musíte pokračovat v boji v oblastech mapy, abyste získali vylepšení potřebná k tomu, abyste na konci úrovně předběhli bosse.

Pojďme si na chvíli promluvit o hráčských avatarech. Můžete si vybrat ze tří hrdinů: bojovníka, demi-zvíře nebo druida. Stíhačka je v podstatě "tank", poločlověk vypadá jako kříženec mezi člověkem a liškou a přichází s menší silou úderů, ale více magie. Je (on?) také rychlejší a obratnější. Konečně se dostáváme k druidovi, který má podle očekávání málo životů a nezpůsobuje fantastická poškození útoky na blízko, ale kompenzuje to více many pro magické útoky na dálku.

Většina hráčů pozná obvyklou rutinu sledování trojúhelníku. To umožňuje některé zajímavé možnosti přehrávání. Nevýhodou hry je, že projít levelem popáté mi připadá jako všechny ostatní časy předtím. Na mapě mohou být alespoň oblasti, které jsou rozvrženy v jiném pořadí, takže se to příliš neopakuje.

Pozitivní je, že v horní části obrazovky získáte mapu, kde jste byli. Úroveň je rozdělena do samostatných oblastí (představovaných obdélníkovým rámečkem) s čárovými segmenty vyčnívajícími z rámečku, které označují cestu, po které můžete jít, pokud přežijete to, co v dané oblasti najdete.

Některé oblasti zahrnují obchod, kde můžete mluvit s majitelem nebo nakupovat předměty, jako je jídlo (některé mohou zvýšit statistiky, některé léčit atd.), klíč k odemknutí truhly s pokladem a další. Samozřejmě, že k nákupu čehokoli potřebujete herní mince a hra je docela úsporná s tím, kde a kolik dává, takže utrácejte rozumně.

Když se probojujete řadou oblastí, které tvoří úroveň, budete čelit nevyhnutelnému šéfovi. Zdá se, že téma je „velké a zodpovědné“. Bossové nejsou jen tvrdší verze jiných padouchů, se kterými se setkáte, někteří jsou unikátní postavy.

Drobné upozornění na spoilery, jedním z bossů na začátku je Oberon. Je to, co byste očekávali od bosse úrovně – velký, těžko se zabije, dokáže vás docela snadno vyřadit, znáte to. Některé z Oberonových útoků budou obsahovat vzorce, které se můžete naučit, abyste se mohli vyhnout a vydržet o něco déle. Bohužel také ztělesňuje téměř lhostejnost k pohrávání si se hrou.Chápu, že v jeho pozici lze všechny vyzyvatele považovat za nehodné jeho plné pozornosti a s největší pravděpodobností je lze snadno zlikvidovat, ale hráče nezaujme. Naštěstí existují další bossové, na které byste mohli být docela nešťastní, když se jim plně věnujete – připravte se na druhou část hry. Nebojte se příliš, stále můžete získat další dovednosti a buffy potřebné k tomu, abyste nakonec přišli. k oboustranně výhodnému obchodu (t.j. pěkně vypískáte šéfa).

Pokud se dokážete sžít s trochou levelování, abyste získali potřebné buffy, abyste se chopili některých bossů, může to být opravdu zábavná hra.