Recenze Eiyuden Chronicle Hundred Heroes – přeplňované JRPG

Při nákupu prostřednictvím odkazů v našich článcích můžeme získat provizi. Zjistěte více.

Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes je rozsáhlé, ale hluboce nesouvislé JRPG, které pravděpodobně trpí svým vlastním úspěchem na Kickstarteru.

Náš verdikt

Ať už jste fanouškem Suikoden II nebo ne, Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes stojí za váš čas. Bohužel téměř každý vrchol v dobrodružství Nowy narazí na bolestivý nízký bod, což z něj činí nesourodý zážitek plný miniher a zapomenutelných postav.

Suikoden II je možná nejpodceňovanější japonská hra na hrdiny, která kdy byla vyrobena, po svém vydání v roce 1998 zastíněná posunem žánru k 3D modelům. V následujících desetiletích si získal značnou kultovní přízeň a mnozí ho chápali jako vzor tohoto žánru. Nikdo z nás fanoušků JRPG nebyl překvapen, když tvůrce série Suikoden Yoshitaka Murayama vydal duchovního nástupce, který překonal jeho ambiciózní cíle a vytvořil Kronika Eiyuden: Sto hrdinů třetí nejvýdělečnější videohra všech dob na crowdfundingové platformě.

Protože chci kritizovat Eiyuden Chronicle zcela na základě jeho vlastních předností, podívejme se, jak si stojí v porovnání s jeho legendární inspirací: Je zde čisté jádro Suikoden II naředěné přemírou povrchních miniher a nadýmání. Ti, kteří hledají nástupce Suikoden II, budou celkově šťastní. Pro ty, kteří přicházejí do Eiyuden Chronicle s čerstvýma očima, to však není tak jednoduché.

Příběh hry se točí kolem tří hrdinů, kteří bojují s odporným Duxem Aldricem z Galdejského impéria. V otevírací době přebírám kontrolu nad mladým mužem jménem Nowa, který se hlásí na svou první misi jako člen náhodné síly žoldáků, kteří mají za úkol držet příšery na uzdě. Vyrážím s hrstkou nových přátel a spojuji se se Seignem, druhým ze tří hrdinů, a ponoříme se hluboko do prastaré Rune Mound. Tam objevíme mocný artefakt, který podnítí 40hodinové spiknutí zrady a války.

dialog, kdy se nyní setkává s pánem v kronice eiyuden sta hrdinů

Eiyuden Chronicle je v některých ohledech obětí svého úspěchu na Kickstarteru. Obsahuje působivý počet miniher, protože kampaň dosahuje několika náročných cílů. Můžete postavit pevnost, naučit se sběratelskou karetní hru a dokonce si otestovat své schopnosti s klonem Beyblade. I když jsou volitelné, jsou také zklamáním a nezapojují se, protože představují o něco více než 10–20 hodin dodatečného výplňového materiálu, který musí dokončovací práce projít.

Pokud jde o boj, Eiyuden Chronicle vyžaduje zvládnutí tří různých typů boje: tahové, válečné a souboje jeden na jednoho. V tahovém boji se šest vybraných hrdinů utká s nepřáteli, používají předměty a kouzlí. Runami pokřivené bestie, které zabíjím během dobrodružství, nejsou na mapě vidět, protože většina setkání je náhodná. Naštěstí se bitvy spouštějí jen zřídka a přinášejí vysoké odměny za zkušenosti, čímž smazává potřebu grindovat a zklamání, které cítím z prázdného světa a dungeonů. Navzdory jejich vzácnosti mě stále baví mechanika automatických bitev pro téměř všechny běžné boje, protože v normálním režimu obtížnosti je potřeba jen málo strategie.

Dungeony samotné kompenzují tento nedostatek výzvy. Všechny obsahují ústřední hádanku, která obratně překračuje hranici mezi uspokojením a frustrací. Inteligentní a kompaktní, každý končí obtížnými setkáními s bossy, přes které se nemohu automaticky dostat. Omezení na MP restaurování předmětů brání mé schopnosti udržet mých šest vybraných hrdinů zdravé v těchto záchvatech opotřebování lesními příšerami a groteskními dračími tvory, což vede k více než několika porážkám, které dávají každému těsnému vítězství zasloužený pocit.

tahová bitva proti Cerebru v Chronicle of Eiyuden

Bohužel totéž nemohu říci o rozsáhlých válečných bojích. Vyprávění se točí kolem Nowy a jeho přátel, kteří se snaží vybudovat armádu, aby odolali Galdejské síle, a když se tyto armády střetnou, velím hrstce legií na mapě založené na mřížce. Žádný z nich mi nedělá problém, protože ve správný čas používají vylepšení specifická pro postavu. Ještě horší je, že jsou strašně nudné, protože vyřešení každého střetu mezi legiemi trvá příliš dlouho.

Souboje jeden na jednoho mi naopak imponují. Přicházejí v klíčových okamžicích a nutí mě zaútočit nebo kontrovat soupeře na základě jejich dialogu. Pokud se zdají agresivní, musím kontrovat. Pokud se zdají být přemýšliví, měl bych zaútočit. Nakonec se měřidlo „pauzy“ zaplní a spustí úžasný pohyb, který by nebyl nemístný v epizodě Dragon Ball Z. Kromě setkání s bossy se těším na tyto klimatické kulisy.

Uprostřed toho všeho je snaha naverbovat titulární stovku hrdinů rozmístěných po celém kontinentu. Před titulky jsem jich našel asi 80, i když jich je ve skutečnosti hodně přes 100. Mnozí se k příběhu připojují, ale jiní vyžadují, aby Nowa dokončil vedlejší úkol, než ho bude následovat, od všedního (stačí si s nimi promluvit) po tupé (najít vzácný druh ryby). Ne všichni jsou schopni boje, někteří poskytují podporu celé skupině v boji nebo jednoduše odemykají obchod v minihře budování pevnosti.

hrdinové eiyudenské kroniky se shromažďují v pevnosti aliance

S tolika hrdiny, většina z nich má jen malou nebo žádnou charakteristiku mimo jejich vzhled a vtípek vytažený přímo z pytle s anime tropy. O moc lépe na tom nejsou ani hlavní hrdinové a jejich nejbližší přátelé. Teprve asi 30 hodin, těsně před velkou konfrontací, se dozvídám rodinnou historii a motivace Nowy a Seigna. Další příběh je zjevně odstraněn pro post-launch DLC, což nechává hlavní vyprávění nesourodé s malým napětím až do závěrečného aktu, který nepochybně zasáhne ty správné noty.

Nemůžu si pomoct, ale usmívám se, když se znovu objevují spojenci, nepřátelé se mění v přátele a Big Bads se v posledních hodinách třese. Kýčovitý song ve stylu anime hraje na různých vrcholech, včetně po epickém závěrečném souboji proti hlavnímu padouchovi, který mi buší pěstí, když trio hrdinů skáče vzduchem a vrhá magické výbuchy a dělá velké vlny o víře ve své přátele .

S přibývajícími titulky nemohu popřít, že jsem si Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes užil, ale velmi si uvědomuji, že každý vrchol potkal nešťastné dno. Nakonec by mě zajímalo, jestli všechen ten vývojářský čas strávený na ambiciózních cílech nepřekážel jádru Nowova dobrodružství a posunul ho spíše do slušného JRPG než do legendárního jako jeho inspirace.