Recenze: Undermine (Nintendo Switch) -

Undermine není příliš kreativní hra. Jste horník a jste posláni do podzemí, abyste hledali zlato a další zdroje, zachránili vesničany a zjistili, co je příčinou všech těchto otřesů. Tak to udělej.

A pak zemřeš.

Zadejte dalšího těžaře. Stejné úkoly. Stejný osud. Pak znovu. Fluktuace zaměstnanců v tomto dole je tak směšná, že čaroděj Foreman ani nedokáže poznat, když mluví s novým horníkem.

Ale to je kruh Undermine, velmi zábavného roguelite z Thorium Entertainment.

Situace je tak špatná, že z dolu není ani cesta ven; jakmile vstoupíte, jste tam až do smrti. Jen se od vás očekává, že uděláte dost, abyste to ulehčili dalšímu zaměstnanci (budeme předpokládat, že není v odborech), který uvízne ve své práci. A jestli to není metafora pro moderní korporátní Ameriku, tak nevím, co to je.

Vaším jediným nástrojem/zbraní je váš krumpáč, který lze použít k těžbě zlata a útokům na nesčetné množství nestvůr, které představují pracovní nebezpečí. Samozřejmě jsou k dispozici vylepšení pro krumpáč a další předměty, které cestou získáte (holínky, rukavice, bomby atd.). Až budete zachraňovat další pracovníky, usadí se nad zemí. Získané zlato pak můžete použít k nákupu těchto vylepšených předmětů.

Zlato se sbírá údery krumpáčem do příslušných kamenů, což způsobí, že se rozptýlí po obrazovce. Musíte ji však rychle sebrat, protože se objeví monstra a pokusí se ji ukrást. Získáte pomoc od přátelského kanárka, ale můžete očekávat, že spousta pokladů zmizí v temných zákoutích dolu.

Když zemřete, ztratíte také velkou část své sbírky. Kanárek vynese vaši kořist na povrch, ale nemůže ji vzít celou. Naštěstí množství, které lze zachovat, je také škálovatelné. Stává se z toho trochu žonglování, protože v dolech jsou obchodníci s příšerami, kteří vám prodají různé předměty, aby si prodloužili pracovní den. Utrácíte tam zlato, abyste se prosadili trochu hlouběji, nebo peníze šetříte a umíráte rychleji a snažíte se je udržet, jak jen můžete?

Undermine toho všeho využívá k vytvoření rychlých a zábavných tras dolu. Byl jsem ohromen celkovým plynulostí hry, protože si uvědomuje, kde jste se svými dovednostmi a vybavením, a zdá se, že se tomu přizpůsobí. Jinými slovy, nemusíte prozkoumávat oblasti, které jsou pod vaší úrovní, když nový horník nastoupí na směnu.

Hra také udržuje věci zajímavé tím, že vám dává spoustu úkolů k dokončení a předmětů, které najdete v animovaných pixelartových dolech. K dispozici jsou „recepty“ na artefakty a vybavení, nové zbraně, které je třeba získat a ovládnout, široká škála příšer, se kterými je třeba bojovat, a zábavní bossové. Protože jsou vaše útoky omezené (houpejte krumpáčem, házejte krumpáčem, shoďte bombu atd.), jejich poražení je primárně záležitostí naučení se jejich útočných vzorců a uhýbání mezi zásahy.

Šéfové jsou tvrdí, ale spravedliví. Teprve když jsem byl zavřený v místnosti s velkým množstvím nepřátel na dálku a různých pastí (hroty, oheň, jámy atd.), cítil jsem, že mě hra podvádí. I pak vám přísné kontroly a schopnost uskočit z nebezpečí pomohou projít.

Abyste si Undermine opravdu užili, musíte být ve hře, protože příběh není nijak zvlášť přesvědčivý. Není to ani moc dlouhé, ale hra se rozjíždí díky poctivější oblasti typu rogue s názvem Othermine a existuje spousta úspěchů, se kterými se můžete vypořádat. To je více než dost na ospravedlnění ceny a možná zjistíte, že váš záměr udělat pár rychlých kadeří se změní na několik dlouhých hodin.