Recenze: Panorama Cotton (Nintendo Switch)

Nata de Cotton jistě dává svou přítomnost na Nintendo Switch najevo. Tato dříve obskurní postava má nyní v eShopu k dispozici pět položek, včetně nedávného Cotton Reboot! a 100% bavlna. Panorama Cotton, původně vydané v roce 1994 pro Sega Mega Drive, mění hratelnost série shmup s postranním posuvem tím, že nám poskytuje 3D pohled na akci, ale to není nutně změna k lepšímu.

Rád bych to zařídil s příběhem Panorama Cotton, ale obávám se, že neumím číst japonsky. Ačkoli rozhraní bylo přeloženo pro západní hráče, skript nikoli. Patch to zřejmě brzy napraví. Mezitím má eShop shrnutí, pokud si to chcete přečíst, ale to je fakt k ničemu. Panorama Cotton je o arkádové akci, o čemž svědčí i způsob, jakým vás do ní přímo hodí.

Tato železniční střílečka vyžaduje, abyste prohledali obrazovku, abyste umístili nepřátele mezi vás a ohnisko vašich zbraní. Těchto nepřátel je venku spousta a rychle se k vám vrhnou.

Vaše standardní zbraň dokáže zničit většinu, ale budete také muset správně načasovat použití svých nejsilnějších magických útoků. Určení toho, co můžete zasáhnout a čemu byste se měli prostě snažit vyhnout, je důležité, ale snáze se to řekne, než udělá. Na obrazovce je často tolik předmětů, že je těžké se na ně jen dívat, natož se je snažit vyčistit. Některé překážky nelze zničit a existuje křehká rovnováha mezi manévrováním kolem nich, když se snažíte seřadit své výstřely. Pomáhá zapamatování, takže se po několikanásobném odehrání úrovní naučíte, kdy se kam přesunout. Naštěstí jsou ovládací prvky Panorama Cotton hladké a přesné, aby tento proces usnadnily.

Obtížnost také zmírňují některé aktualizace této verze. Můžete hrát v režimu Challenge, což je vlastně jen původní verze hry, nebo můžete použít nový standardní režim. Kromě typických vylepšení portů (jako je možnost uložit váš postup) vám funkce přetáčení umožňuje obejít vaše chyby. Jakmile dokončíte Challenge Mode, máte také přístup k cheatům. Pokud však můžete porazit Challenge Mode, opravdu to potřebujete?

Obecně se mi líbí vizuální přístup ke hře, zejména halucinogenní barvy a podivné vzory nepřátel, ale jsou s tím problémy. Za prvé, grafika rychle zatěžuje oči. Není to hra, na kterou se budete chtít chvíli dívat. Za druhé, nepřátelé a překážky příliš blikají a jako by se odnikud vynořily. Problém s blikáním zhoršují prvky uživatelského rozhraní, které také zbytečně blikají. Mnoho prvků na obrazovce je pouze pro vizuální efekt a myslím, že jejich odstraněním by se problémy s prezentací zmírnily.

Pokud se takto hra odehrávala na Sega Mega Drive, myslím, že puristé to všechno ocení. Sega Mega Drive jsem nikdy neměl, takže nemám. Vizuální prvky 90. let a nádherný soundtrack poskytují dostatek nostalgie, že některé moderní optimalizace by nikomu nezasahovaly do vzpomínek na dětství.

Pokud jste v používání Cotton noví, doporučuji vám použít Cotton Reboot!. Kromě toho, že jde o špičkovou hru, je také věrnější sérii. Panorama Cotton je nejlepší přenechat finalistům série.