Recenze: Nuclear Blaze (Nintendo Switch)

Nuclear Blaze je akční plošinovka pro Nintendo Switch. Toto hasičské dobrodružství nás provede hořícím zařízením, uhasí požáry a odhaluje přitom nebezpečnou záhadu. Zní to zábavně, že? To je!

Hra začíná výbuchem, o který se brzy postará tým hasičů. Hrajete za jednu z těch hrdinských postav, které se odváží trochu dále než ostatní. Vaše vyšetřování vás zavede do zdánlivě opuštěného zařízení plného redigovaných poznámek a dalších ztracených zpráv, které naznačují, že se experiment pokazil. Čím hlouběji se dostanete do podzemí, tím více se tajemství odkrývá.

Nuclear Blaze - Nintendo Switch - obrazovka 1

Většina hry zahrnuje obcházení konkrétní budovy a hašení těch otravných požárů. Zní to jednoduše a do jisté míry tomu tak je. Pohybujete svým malým hrdinou a řídíte potrubí pomocí ovládací páky. Můžete také skákat a (volitelně) kutálet spolu s dalšími odemykatelnými pohyby. Jednoduchost v tomto ohledu pomáhá vyniknout dalším konstrukčním prvkům.

Máte například omezený přísun vody. Praktické tanky jsou roztroušeny po celém zařízení, ale vždy byste měli své pohyby načasovat, abyste neuvízli. Některé požáry je potřeba uhasit během určitého času, přičemž vám před očima tikají vteřiny. Pokud neuspějete, mince exploduje, zabije vás a donutí vás to zkusit znovu. Tento stresující prvek udržuje hladinu adrenalinu. Některé plameny jsou způsobeny elektrickými poruchami, což znamená, že vaše voda je k ničemu – ve skutečnosti vás namáčení těchto plamenů zraní nebo zabije. Budete muset vypnout elektřinu způsobující požár nalezením páky. Jsou zde také zamčené dveře a další blokády, které přidávají puzzle prvek ve hře.To vás nutí přemýšlet a zároveň zpestřit.

Grafika je skvělá. Retro estetika se hodí k náladě, s pixelovými postavami a tmavými budovami, které nechávají vyniknout plameny. Zvukové efekty a zvuk spolupracují na zachycení stresujícího prostředí pekla. Vizuální podněty také pomáhají, jako je jasnější namodralý odstín, když vyčistíte oblast. Než budete pokračovat, můžete se na chvíli cítit bezpečně.

Nuclear Blaze - Nintendo Switch - obrazovka 3

Další zajímavou vlastností Nuclear Blaze je jeho dostupnost. K dispozici je režim pro děti připravený k nasazení dopředu. V hlavním režimu můžete jednoduše změnit mnoho nastavení pomocí herního menu. Mezi faktory patří, kolik vody dokážete zadržet, jak daleko můžete stříkat a jak rychle se oheň šíří. Jejich úprava může snížit obtížnost; i když to není neuvěřitelně obtížné, standardně to není procházka růžovým sadem. Naštěstí se váš hrdinný malý hasič rychle obnoví na posledním kontrolním stanovišti. Tyto kontrolní body jsou pravidelně rozmisťovány, což minimalizuje jakoukoli frustraci během přehrávání.

Také se mi líbí, jak zůstáváte v rádiovém kontaktu se svým týmem po celou dobu cesty. Nejenže tato komunikace působí autenticky, ale pomáhá vytvářet pocit naléhavosti. Vyvolává také pocit izolace tím, že zdůrazňuje skutečnost, že váš tým vás nemůže zastihnout.

Nuclear Blaze - Nintendo Switch - obrazovka 2

Upřímně, jedinou nevýhodou Nuclear Blaze je jeho relativně krátké trvání. Za pár hodin budete hotovi, i když existují pobídky, abyste si zahráli znovu. Zaprvé je tu odemykatelný režim „drž mi pivo“, který nabízí další výzvy po hodu kreditů. Zadruhé jsou zde úspěchy, které je třeba dobýt, s praktickým seznamem dostupným z titulní obrazovky. Nakonec zbývá zachránit 16 koťat. Při prvním průchodu jsem jich našel jen šest, což opravňuje k dalšímu vpádu do hořící budovy, abych zachránil zbytek.

Suma sumárum, Nuclear Blaze je absolutní pecka. 2D plošinovka je doplněna unikátními ohnivými hádankami, které vás udrží ve střehu při odhalování záhady tohoto opuštěného zařízení. Vyčistit místnost od plamenů, natož zachránit roztomilá koťátka, je něco uspokojujícího. I přes krátkou dobu běhu ji vřele doporučuji všem, kteří mají rádi akční plošinovky.