Recenze: The Force Unleashed (Nintendo Switch)

star-wars-the-force-unleashed-hrdina-jpg

Star Wars: The Force Unleashed je akční titul z pohledu třetí osoby pro Nintendo Switch. Pokud jste o této hře někdy slyšeli, je to proto, že se ve skutečnosti jedná o hru z roku 2008, která v té době obletěla téměř všechny možné platformy. Nyní je příběh tajného učedníka Dartha Vadara připraven odhalit se na skromném Switchi.

Není to poprvé, co se The Force Unleashed objevil na konzoli Nintendo, přičemž verze pro Wii a DS jsou již k dispozici. Každý může uhodnout, co vedlo k tomuto nejnovějšímu portu – 14 let se nezdá jako zvlášť významné narozeniny. Je to také promarněná příležitost zabalit hru jejím jednorázovým pokračováním, aby nasytila ​​fanoušky – každý má rád kombinovanou nabídku. Port Switch má pravděpodobně více společného s popularitou hybridní konzole než cokoli jiného.

Star Wars: The Force Unleashed – Nintendo Switch – Screen 1

Ten pocit obžerství stranou, i po 14 letech je The Force Unleashed zábavná jízda. Vrcholem je jeho vynikající vyprávění doplněné brilantní hlasovou prací. Toto je nevyřčený příběh o Vadarově pokračující snaze zbavit vesmír Jediů, odehrávající se mezi Epizody III a IV filmů Star Wars. Cestou tajně naverbuje učedníka, aby mu pomohl s tímto temným úkolem.

Příběh začíná jakýmsi prologem, který nám ukazuje, jak Vadar našel svého velmi mladého učedníka. To dává hráčům šanci chodit v kůži Vadara, což je samo o sobě lahůdka a dokonalý úvod do hry.Vadar je jedním z nejmocnějších válečníků v galaxii a ztělesněním čistého teroru. Vývojáři tento pocit zprostředkovali vytvořením silné, téměř neporazitelné postavy, která s odhodláním prochází každou scénou. Neběží ani nepoužívá stealth; on to nepotřebuje. Jeho hrozivá přítomnost a zářící laserový meč stačí na to, aby prořízl všechny nepřátele, kteří jsou natolik pošetilí, aby odolali.

Poté, co Vadar objevil a porazil skrytého Jediho na wookieeském domovském světě Kashyyyk, vezme pod svá křídla mladého přeživšího a přivede ho na temnou stranu síly. Tento nový rekrut je držen v tajnosti, dokonce i Vadarovým vlastním pánem – Sithovi se koneckonců nedá nikdy věřit – a tak se seznámíme s hlavním protagonistou hry, Galenem Markem, známým také jako Starkillerovo jméno.

Star Wars: The Force Unleashed – Nintendo Switch – Screen 3

Starkiller se pohybuje jinak než Vadar. Je rychlejší a obratnější, což dává smysl, protože je mladší a méně robotický. Také postrádá pouhou přítomnost Vadaru, toho faktoru strachu, o kterém jsem se zmínil dříve. I přes jeho temnou výchovu je evidentní jeho lidskost. Aniž bychom zacházeli do spoilerů pro kohokoli, kdo to nikdy předtím nehrál, bude testována loajalita Starkillera. Je to zajímavá postava a skvělý doplněk k tradici Star Wars, i když tato hra již není považována za kánon.

Starkiller pokračuje ve Vadarově misi dopadnout a zničit zbývající Jedi. To ho zavede na mnoho míst, od chrámu Jedi na Coruscantu po planetu džungle Felucia. Tato rozmanitost je ceněna, s řadou nepřátel, které je třeba dobýt, včetně zajímavých soubojů s bossy a uspokojivých bitev se světelným mečem. Vzhledem k tomu, že samotný Starkiller má existovat pouze ve stínech, jsou jeho nepřítelem v podstatě všichni, od Jedisů po stormtroopery.

Na to, že jde o hru z roku 2008, je grafika trochu zastaralá. Celkově to stále funguje dobře, se spoustou rozmanitých a barevných planet k prozkoumání, ale na velké televizní obrazovce je těžké si nevšimnout, že jde o grafiku z jiného desetiletí. Věci běží lépe v handheld režimu, až jsem byl plně ponořen do prostředí a nevnímal tolik poloretro vzhled. Nemluvíme však o blokové 64bitové grafice a celkově je zestárlá docela dobře. Kompletní grafická revize (v kombinovaném balení!) mohla být pro fanoušky větším potěšením a oprávněnějším vydáním, i když by to také znamenalo vyšší cenu.

Star Wars: The Force Unleashed – Nintendo Switch – Screen 2

Příběh a hlasové herectví více než vynahrazují zastaralou grafiku. Psaní je jednoduše nejlepší částí hry a vytváří pocit ztraceného filmu – epizody 3.5, chcete-li. Skvělý příběh by měl uspokojit každého fanouška Star Wars, nové i staré postavy oživené vynikající hlasovou prací. Hudba je také fantastická, což možná není překvapivé vzhledem ke zdrojovému materiálu. Většina skladeb je založena na filmech, ale některé originální skladby přispívají k celkovému zážitku.

The Force Unleashed není nijak zvlášť obtížná hra, kterou lze považovat za pro nebo za záporáka v závislosti na tom, co hledáte. Osobně jsem si užil lineární hratelnost na to, co to bylo; Měl jsem pocit, jako bych si přehrával interaktivní film. Pokud bych chtěl něco otevřenějšího, tak existuje spousta dalších titulů, které by to svrbění poškrábaly. Jako skutečně zábavný a jedinečný zážitek ze Star Wars mě to zasáhlo, ale stojí za zmínku, že tento příběh vám navzdory sběratelským předmětům nezabere déle než 8-10 hodin hraní.

Celkově je Star Wars: The Force Unleashed stará hra, která je zpět na další kolo na Switch. Pokud jste fanouškem Star Wars, který si tento titul nikdy neužil, vřele doporučuji vyzkoušet. Poutavý příběh a skvělá práce s hlasem ji pomáhají oživit, a to i přes mírně zastaralou grafiku a relativně jednoduchou hratelnost.