Recenze: Commandos 2 - HD Remaster (Nintendo Switch)

Nikdy předtím jsem Commandos 2 nehrál, ale klidně bych to mohl mít. Tato klíčová strategická hra v reálném čase byla od svého vydání v roce 2001 tak uctívána, že nemůžete hrát podobnou hru, aniž byste si našli fanoušky, kteří ji budou obviňovat z podvodu Commandos 2. Volba byla vždy Robin Hood: Legend of Sherwood. Naštěstí se z toho nakonec stane Shadow Tactics: Blades of the Shogun with a Switch port.

Proč tedy mezitím nenechat Commandos 2 - HD Remaster, aby se stal mým podvodem Commandos 2? Existuje několik důvodů, alespoň na Nintendo Switch.

Commandos 2 - HD Remaster k nám přichází z Yippee! Entertainment and Kalypso Media Group s mírou vizuálního lesku, kterou očekáváte od HD remasteru; hra je rozhodně lepší než původní Commandos 2: Men of Courage. Nabízí také aktualizace ovládacích prvků, uživatelského rozhraní a výukového programu. Bohužel to moc nepomůže k tomu, aby byla tato hra hratelná bez pomoci klávesnice a myši.

Hra se soustředí na umístění a ovládání malé skupiny vojáků, kteří musí splnit různé cíle mise na nepřátelském území. Vyžaduje hodně diskrétnosti; Plížíte se od úkrytu k úkrytu a vyhýbáte se nepřátelské linii pohledu, když se dozvíte více o úrovních. Existuje malá naděje na dokončení vaší mise jedním zásahem, protože se objeví noví nepřátelé, což vás donutí přehodnotit své strategie za běhu. Je to těžká hra, ale úrovně se vyplatí, když konečně máte vše, co potřebujete k nastavení a provedení dokonalého plánu.

Bohužel v tomto remasteru je mnoho, co do tohoto procesu zasahuje. Různí vojáci mají různé dovednosti a jejich používání může být kvůli ovládacím prvkům problém. Přesunout ovládací prvky z klávesnice na herní ovladač je vždy těžká výzva a výsledky jsou zde docela nudné. Všechno, od střílení nepřátel po sbírání min až po ovládání kamery, se zdá svévolné a špatné. Existuje návod, jak je vysvětlit, ale stále jsem s nimi hledal tři nebo čtyři úrovně ve hře.

Je to moje chyba? Možná. Ale když hra vyžaduje načasování a přesnost, nechcete, aby vám překáželo neohrabané uživatelské rozhraní. Cílem Commandos 2 je poskytnout spěch, až budete konečně schopni neutralizovat nepřítele a překonat obzvláště ošemetnou překážku. Na přepínači jsou tyto časy výrazně zpožděny, protože kvůli matoucímu řídicímu systému nemůžete vydat správný příkaz ve správný čas.

Ještě horší je, že různé chyby vás také zpomalí. Někdy moje postavy bez zjevného důvodu přestávaly reagovat na mé příkazy a pouze obnovení uložené hry by je přimělo znovu se pohnout. Bylo by zajímavé, kdyby strach nebo PTSD byly do hry nějak zahrnuty, ale ne, to byly jen problémy s vývojem.

Tyto problémy se stanou evidentnějšími, když se ponoříte hlouběji do hry, možná jednoduše proto, že úrovně jsou tak náročné. Existuje pouze 10, takže ty, které získáte, jsou poměrně velké a složité. To by normálně bylo v pořádku, ale množství restartu vyžadované kvůli obtížnosti zhoršené chybným ovládáním znamená, že budete stejné scény sledovat velmi dlouho. Nahrávejte často.

HD Remaster pomáhá. Líbí se mi, že grafika v takových hrách ve skutečnosti vypadá, jako by měla být. Je to jako hrát válku ve vlaku v doupěti a je to zábava. Commandos 2 - HD Remaster však stále působí trochu blátivě a fádně. V ukotveném režimu je to v pořádku. V přenosném režimu je však obtížné rozeznat detaily potřebné k efektivnímu dokončení misí.

Poté, co jsem si konečně zahrál Commandos 2, mohu říci, že si tuto pokračující lásku této hry užívám. Mise jsou rozmanité a zábavné a jejich plnění je napínavé. Na Switchi se vám to však líbit nebude. Pokud jste uživatel systému Windows, HD Remaster je k dispozici na Steamu o 10 $ méně než tento port Switch. Originál je stále také zde, za pouhých 4,99 $. Kterýkoli z nich umožní lepší období služby.