Recenze: Baldur's Gate: Dark Alliance II (Nintendo Switch)

baldursgatedarkalliance2-splash-jpg

Jsem nestydatě nostalgický po Baldur's Gate. Může za to mnoho nocí, které jsem obětoval spánku hraní původních RPG na Macu. Může to být také kvůli mnoha hodinám, které jsme s manželkou strávili hraním Baldur's Gate: Dark Alliance na GameCube, když byla těhotná s naším prvním dítětem.

Už jsou to skoro dvě dekády a já mám teprve teď možnost zahrát si Baldur's Gate: Dark Alliance 2. Původně vydaný v roce 2004, právě debutoval na zařízeních Nintendo. A i když je ta nostalgie ta tam, jsem si jistý, že bych si hru užil víc, kdybych ji mohl hrát zpočátku.

Ačkoli je původní Baldur's Gate: Dark Alliance k dispozici také pro Switch, nemusíte ho hrát, abyste věděli, co se děje v Dark Alliance 2. tón pouze prostřednictvím příběhového oblouku, takže můžete skočit kamkoli. Příběh zde zahrnuje zločineckou síť, nekromancii, zlé duchovní... takové věci, které byste očekávali, pokud jste někdy hráli hru D&D v Forgotten Realms (dost ironické jméno, vezmeme-li v úvahu všechny tradované příběhy). Hrdinové původní Temné aliance byli uneseni a je jen na vás (a doufejme, že i na spolucestovateli), abyste je osvobodili při honbě za pokladem.

Tituly Dark Alliance, které se oddělují od počítačových her Baldur's Gate, jsou hack-and-slash záležitostí. Drtivá většina hry zahrnuje prozkoumávání lesů, měst a dungeonů, používání svých schopností k porážce nepřátel a hromadění kořisti. Tyto schopnosti se budou lišit v závislosti na pěti postavách, které jste vybrali na začátku hry. Všech pět je přednastaveno, takže na začátku není potřeba žádné skutečné přizpůsobení. Můžete si vybrat z Barbar, Monk, Cleric, Rogue a Necromancer a získáte dovednosti, které očekáváte od každé třídy. Různé schopnosti pomáhají usnadnit vícenásobné hraní, i když se mění pouze boj.

Tady se hodí kooperace na gauči (žádný online multiplayer), protože vytvoření vyvážené party ve dvou skutečně zlepšuje celkový zážitek. Zatímco boj nikdy nejde o moc dál, no, hackování a sekání, některé bitvy jsou příjemnější, pokud můžete použít tandem útoků na blízko a na dálku. Vy a dokonce i ti nejzákladnější nepřátelé musíte sestřelit spoustu zásahů, takže boj často vyžaduje, abyste zůstali na jednom místě a na chvíli se vzdálili. Speciální útoky vše urychlují, ale jejich vysoké nároky na manu znamenají, že se na ně nemůžete dlouho spolehnout.

Při použití alespoň dvou postav se zdá, že je v tom více strategie. Počet nepřátel se nemění podle toho, jestli bojujete sami nebo s parťákem, ale všechny zkušenosti a předměty jsou sdílené. Pokud se tedy vydáte sami, budete se o úroveň výš rychleji, abyste se ujistili, že jste dostatečně silní na pokrok.

K dispozici jsou určité úpravy, které vám pomohou udržet věci čerstvé. Své vybavení si můžete vylepšit runami a drahokamy, aby byly účinnější proti různým nepřátelům, a budete odměněni zkušenostními body, které můžete použít ke zvýšení svých třídních schopností. Hra vysvětluje málo o tom, co některé z nich dělají, ale existuje spousta online průvodců, které vám pomohou optimalizovat třídu vámi vybrané postavy.

Toto je vaše smyčka – bojujte, vylepšujte, bojujte, vylepšujte, bojujte. Příběh není moc efektivní při dotahování věcí, ale questy jsou zajímavé a udrží vás v tom. Můžete se s nimi pustit v libovolném pořadí, i když příběh často nepokračuje, dokud nejsou dokončeny všechny úkoly v určité oblasti. RPG se zlepšily v integraci příběhu s úkoly, takže Baldur's Gate: Dark Alliance 2 v tomto ohledu ukazuje svůj věk.

Svůj věk ukazuje i vizuálem, jak se očekávalo. Hra efektivně využívá svých tlumených barev a křiklavých světelných efektů, ale polygonální grafika prostě nezestárla i přes HD remasterované zpracování. Ve srovnání s tím je vizuální vzhled původních her Baldur's Gate (nyní také dostupný pro Switch) příjemnější pro oči.

Přesto jsem byl na tyto nedostatky připraven ponořením se do hry, takže jsem je mohl snadno překonat. Jak jsem již zmínil, Baldur's Gate: Dark Alliance II jsem chtěl hrát už téměř 20 let. A teď mám. Moje žena už bohužel nemá zájem se mnou spolupracovat na RPG založeném na D&D, ale na to jsou děti, ne? Hrát tuto hru s mým nejmladším synem byla moje motivace a užili jsme si ten čas. Pokud nemáte vlastní nostalgický nebo osobní důvod pomáhat městu Baldur's Gate, bude pravděpodobně nejlepší zažít dobrodružství jinde.