Jako drak: Ishin! Recenze – Ghost of Yakuza

Os Yakuza (uh, Jako drak teď), když jsme si v posledních několika letech konečně získali celosvětovou popularitu, byl ten nejlepší čas přinést ishindobový spin-off franšízy, která se nikdy nedostala na západ, odehrávající se v 19. století, kdy Japonsko procházelo několika společenskými, kulturními a politickými otřesy. ishin, ačkoli dlouho žádali o celosvětové vydání fanoušky série, nikdy docela uspěl až do teď. Dávalo to smysl – Yakuza byla již v té době na Západě specializovanou franšízou, přičemž Barley držel hlavu nad vodou. Je to vedlejší produkt, který je tak jedinečný a specificky japonský? Nikdy to neletělo.

Nebo tak myšlenka zněla. Samozřejmě, že nyní, když jsou vývojáři a vydavatelé přesvědčeni, že existuje chuť na tuto franšízu, toto univerzum a obecně jen japonská média, toho využívají. Jako Ishinský drak je věrným remakem původní hry postavené v Unreal Engine (je to vlastně první hra v sérii, která dosud používala proprietární enginy, k použití Unreal) a přináší mnoho ze zážitků, o které zbytek světa přišel, do moderního standardů, aniž by došlo ke ztrátě toho, co ho dělalo tak výjimečným.

Tím něčím je z velké části rám. ishin se odehrává na konci samurajského věku v Japonsku. Konkrétně se odehrává v roce 1867, v době známé jako Bakumatsu. Byla to doba, kdy Japonsko čelilo současnému zmatku blížící se globalizace, pronikání imperiálních mocností, rychlé industrializaci, velkým společenským změnám, protože tradiční třídní a kastovní systémy endemické pro společnost, Japonsko v jeho feudální éře byly zpochybňovány obyčejnými lidmi. blížící se změny ve vládě a systémech vládnutí v zemi.

„Od jedinečné architektury přes způsob uspořádání měst, způsob oblékání lidí až po kontextové pozadí pro mnoho příběhů (hlavních a vedlejších) ve hře, od hudby až po boj (vrátíme se k tomu za pár okamžiků), ishin odvede velmi důkladnou a přesvědčivou práci, vtáhne vás do svého prostředí a vtáhne vás naprostou novostí. “

Tento jedinečný inflexní bod v historii Japonska umožňuje ishin zažijte extrémně bohatou a texturovanou éru, pokud jde o nastavení. Yakuza/Jako drak hry byly vždy skvělé ve vytváření pocitu času a místa – sakra, vsadil bych se, že „virtuální turistika“ je asi polovina přitažlivosti franšízy pro značnou část její fanouškovské základny. Přenesení do bohaté a autentické rekreace Japonska poloviny XNUMX. století mu dává zvláštní novost, zejména s ohledem na to, jak bien tyto hry jsou o znovuvytvoření jejich nastavení a vytvoření atmosféry.

Od jedinečné architektury přes způsob uspořádání měst, způsob oblékání lidí až po kontextové pozadí pro mnoho příběhů (hlavní a vedlejší úkoly) ve hře, hudbu až po boj (k tomu se ještě dostaneme za chvíli), ishin odvede velmi důkladnou a přesvědčivou práci, vtáhne vás do svého prostředí a vtáhne vás naprostou novostí.

Tato novinka je to, co definuje ishin kromě svých vrstevníků v seriálu. Obsahově a kvalitativně je to dost nízký standard. Yakuza/Jako drak hra, která poskytuje v podstatě přesně to, co byste od série očekávali, přesně takovým způsobem, jaký jste očekávali, a na průměrné úrovni kvality, kterou od franšízy očekáváte. Aby bylo jasno, neříkám to jako kritiku. Bažinový standard Yakuza hra je vynikající hrou a kromě této vynikající staré klasiky, ishin těží z novosti jeho rámu, který ho posouvá za hranice středního balení, které by jinak měl v rámci franšízy – opět nejde o kritiku, jako uprostřed cesty Yakuza je asi přesvědčivější než asi 80 % všech her na trhu.

To se projeví při hraní hry. Zpočátku vám vše připadá pozoruhodně nové a jedinečné a nové a svěží, ale čím více ji hrajete, tím více si uvědomujete, že Yakuza. Stále máte vynikající, veselé a někdy zvláštně emocionální vedlejší příběhy, které jsou srdcem a duší této franšízy. Stále máte epické, rozmáchlé příběhy, které zasahují do všech vrstev společnosti, aby vytvořily rozsáhlejší příběh, který nadále vesele zvyšuje sázky až do bodu, kdy to přestává dávat smysl.

Stále máte tento příběh doručený s některými vynikající melodramaticky napsané a choreograficky upravené hlasové herectví a scény s přehnaným dramatem, emocemi, výmluvností a akcí. Dokonce i postavy ve hře, i když jsou zdánlivě „nové“ obsazení, jsou v podstatě všechny vaše oblíbené ze seriálu s různými jmény, ale v podstatě stejnými osobnostmi a temperamenty. Kiryu, Majima, Saejima, Nishikiyama, Akiyama, všichni jsou tam a jsou to skoro přesně ty, které si pamatujete - jen mají jiná jména.

Máte dokonce spoustu miniher, kterými můžete promarnit svůj život, včetně nejen dvou charakteristických her této hry (postranní režim procházení dungeonu a vedlejší režim simulace života), ale také několik vážných hlavních pilířů, jako je režim karaoke, který obsahuje výběr zábavných a anachronických písní, včetně fanoušků oblíbeného Baka Mitai.

„Postavy ve hře, i když jsou zjevně 'nové' obsazení, jsou v podstatě všichni vaši oblíbenci ze show s různými jmény, ale v podstatě stejnými osobnostmi a temperamenty. Kiryu, Majima, Saejima, Nishikiyama, Akiyama, všichni jsou tady a jsou to skoro přesně ty, které si pamatujete - jen mají jiná jména.

Všechno tam stále je. Bez dýhy z poloviny XNUMX. století by to bylo fajn, ne skvělé. Toto nastavení však pomáhá rekontextualizovat a dramaticky to vše vylepšit (i když to skončí komicky v rozporu s hrou, jako je výše zmíněná karaoke minihra).

Oblastí, kde se prostředí nikdy nekoliduje s hrou, je boj. Boje v ishin je dobře naplněn chutí a nádechem svého dobového prostředí. S velkým efektem. Kiryu (ehm, Ryoma v této hře) ovládá meč a zbraň a obojí používá v krásném tanci, plusieurs herní styly – jeden, který klade důraz na šerm, ten, který klade vaši zbraň na první místo, jeden, který je starým pravidelným rváčským stylem, a můj oblíbený je styl Wild Dancer, který míchá meče a zbraně (et boj, někdy) v elegantní hře pohybu a násilí.

Všechny čtyři jsou velmi dobře propracované, s plnohodnotnými stromy dovedností, na které je lze všechny upgradovat, a každý z nich je životaschopný ve specifických scénářích (i když, samozřejmě, pokud jste dostatečně zruční a/nebo to dostatečně ovládáte, můžete do značné míry hrubou silou probojovat se jakoukoli situací, kterou na vás hra vrhne vámi preferovaným stylem).

Upřímně já milovat jak se bojuje ishin vypadat a cítit. Asi je to divné to říct, ale nikdy jsem nebyl velký Yakuza bitka rváčů. Líbí se mi to, ale nikdy to není něco, na co se těším nebo co hledám. Ale do boje ishin cítí správně, a co je důležitější pozdravytak kurevsky uspokojující, že jsem se snažil prozkoumat co nejvíce bojů a aktivně jsem se zapojil do bojové stránky věcí více než v jakékoli jiné bitevní hře k dnešnímu dni.

Jako Ishinský drak

"Boje dovnitř ishin cítí správně, a co je důležitější pozdravytak uspokojivé, že jsem se vydal ze své cesty k prozkoumání co největšího počtu bojů a aktivně jsem se zapojil do bojové stránky věcí více než v kterékoli jiné bojové hře RGG současnosti."

Jak jsem zmínil dříve, ishin je a) a Yakuza hru skrz naskrz a b) překvapivě věrná aktualizace téměř deset let staré hry. To znamená, že problémy, které má (kromě zmíněných vtipných anachronismů), se dědí. Například animace se mohou zdát strnulé a textury mohou mít nízké rozlišení. Často mohou docházet k nepohodlným přechodům a střihům, geometrie může místy působit zjednodušeně, při některých příležitostech se mohou postavy na pozadí objevit nebo zmizet při přechodu z hry do cutscén nebo naopak a načítání mezi různými zónami může probíhat často, i když obvykle to trvá asi sekundu. pokaždé, takže to není rušivé.

To vše je v rozporu s kořeny systému PS3 a z velké části to hře nikdy nezabrání dělat to, co umí nejlépe, ale pro technicky zaměřené hledání pixelů s orlíma očima, počítáme-li snímkovou frekvenci Obsessive, rozhodně vynikne. vsadil bych se. Kromě toho spousta věcí o Yakuza hry, které mohou lidi odradit – například nedostatek anglického dabingu (což novější záznamy měly, ale nemají) nebo šílená časová investice, kterou vyžadují – všechno, co tam stále je. Pokud vám tyto věci bránily v tom, abyste spolu plně souhlasili Yakuza hry, vsadil bych se, že totéž se stane zde, protože novinka odstavné hry je a Yakuza hru skrz naskrz.

konečně, ishin je skvělá hra, která nás zdrží jako drak 8, který pokračuje v hlavním příběhu, nakonec vyjde. Zachovává téměř vše, co z původní hry učinilo oblíbenou hru mezi těmi, kdo ji hráli, a zároveň chytře modernizuje to, co bylo potřeba, lehkým a obratným dotykem. Těžko si představit fanouška ságy, který by byl z tohoto výletu nešťastný. Kdybys chtěl víc Yakuza, máš to. Pokud jste začínali být unavení, ale nebyli jste úplně mimo vlak, pak je tato hra právě dostatečně svěží, aby vás znovu zaujala, a dostatečně známá, aby vás to svědilo.