Mangas

Train to the End of the World First Review

Train to the End of the World streamuje na Crunchyroll. Toto je recenze prvního dílu bez spoilerů.

Prvních pár minut Vlak na konec světa ve mně zanechalo silný první dojem: připadalo mi to jako praštěná, bláznivá komediální série, která se nebere příliš vážně.

Jako zájemce o vlaky a média související s vlakem (ano, velmi konkrétní, já vím), mě název tohoto anime okamžitě zaujal. Vlak na konec světa? Je to hrozivé? Nebo je to dojemný cestovatelský příběh o skupině dívek, která se vydává na výlet do daleké destinace? Možná je to první převlečený za spásný cestopis? Nespočet otázek, které mi vířily hlavou, mě velmi zaujalo. V dnešní krajině prosycené příliš známými isekai anime a přeplácanými fantasy příběhy vyčnívat z davu, i to jako originální anime, není snadný úkol.

<br />

Takže podstata: Ve městě Agano, když obyvatelé dosáhnou věku 21 let a tří měsíců, podstoupí zvláštní proměnu v mluvící zvířata. Tato proměna není dobrovolná a nemají žádné slovo v tom, jakým zvířetem se stanou. Tento zvláštní jev se datuje od takzvaného „7G incidentu“. Toto je sedmá generace technologie celulárních širokopásmových sítí, ale jde ještě dále, ponoří se do lidské mysli a zdánlivě spojuje jednotlivce dohromady a tvoří zvláštní síť.

Co to má společného s cestováním na konec světa? Po aktivaci 7G se vzdálenosti mezi vlakovými stanicemi a městy rozšířily do nemožných délek kvůli fyzikálním důsledkům technologie, která přetvářela svět a jeho obyvatele. A ukázalo se, že existuje šance zastavit tuto transformaci tím, že se vydáte do Ikebukuro, kde byl naposledy viděn tvůrce 7G a přítel čtyř hlavních postav. A takto začíná jejich cesta! Měl bych také zmínit, že anime bylo oznámeno na připomínku 150. výročí první japonské železnice. To naznačuje, že půjde o jeden z těch propagačních anime kousků předvádějících kulturní dědictví země. Naštěstí se vymyká typickému žánru slice-of-life a přidává jedinečnou premisu.

Zatímco první momenty série jsou značně chaotické, epizoda se postupně ustálí, poskytuje úvod do prostředí města a představuje hlavní postavy a jejich interakce. První polovina se točí hlavně kolem scén plných dialogů, zatímco druhá polovina jde hlouběji do vysvětlení premisy.

Jasné barvy a detailní pozadí vytvářejí vizuálně přitažlivou estetiku. Zatímco celkový vzhled anime je působivý, soundtrack nedokázal zanechat trvalý dojem. Epizoda navíc obsahovala ukázky 3D záběrů, včetně celé scény uvnitř vlakového vozu, což zpočátku vypadalo trhaně, ale nakonec to moc neškodilo.

Train to the End of the World představuje záhadu toho, co nás čeká, ale jeho první epizoda představuje obzvláště zajímavou premisu, která vzbuzuje zvědavost, a nemohu se dočkat, až zjistím více. Anime však nese váhu vysokých očekávání, aby účinně odhalilo svůj příběh soudržným způsobem. Až čas ukáže, jak se vydáme na tuto cestu, která zahrnuje 30 přesných vlakových zastávek do Ikebukuro.

[