Recenze Street Fighter 6 - pošesté je kouzlo

Kritické přijetí uvedení barebone Street Fighter 5 bylo možná to nejlepší, co se kdy Capcomu stalo. Poprvé v historii série nabízí Street Fighter 6 vše, co fanoušci bojových her žádali, v jednom kompletním balení. Od zdlouhavého režimu World Tour pro jednoho hráče až po komunitní bojové centrum, jak jsme zjistili při hraní za naše Recenze Street Fighter 6hra se nebojí vydat se na nová území, aby hráčům nabídla něco jiného.

Režim World Tour staví hráče do kůže vlastního bojovníka, který je na cestě, aby zjistil, co je to síla. Soupeře máte asi deset minut, ale ten v honbě za mocí sejde z kolejí a donutí vás cestovat po světě, abyste ho zachránili. Hru začínáte jako Lukeův žák, který provádí jeho běžné pohyby a některé jeho speciální útoky. Váš avatar se může učit od každé vypuštěné postavy, což vám dává možnost kombinovat speciální pohyby a super umění, abyste vytvořili dokonalého bojovníka.

Jak pokračujete v boji, vaše pouto s vaším mistrem se zvyšuje, což odemyká zbytek jeho pohybové sady. Vidět růst vztahů s každým z členů Street Fighter 6 bylo zdaleka nejlepší částí World Tour. S Ryu jako jeho pánem vysvětluje, jak žije ze dne na den, oblečení, které mu Chun-Li vybral během jeho častých cest na letiště, a jak Ken hospodaří se svými financemi. Každá postava má své vlastní zvláštnosti, ale pokud nezměníte mistry, můžete přijít o rozuzlení jejich příběhů.

Herní smyčka v průběhu hlavního úkolu obvykle spočívá v tom, že je vám řečeno, abyste cestovali někam na mapu, abyste někoho porazili. Můžete vyzvat téměř kohokoli a NPC s červeným textem nad hlavou vás budou aktivně vyhledávat. Boj s náhodnými nepřáteli vám vydělá zkušenostní body, které můžete utratit za dovednosti, což vám poskytne více speciálních pohybů, extra statistiky a extra měřidla Super Art a Drive.

Zatímco jsem rád viděl všechny hluboké odkazy na Street Fighter číhající ve World Tour, RPG prvky mi zničily většinu kampaně. Většina příběhového režimu je věnována boji s umělou inteligencí, ale to není žádná legrace, když je vaše postava nedostatečně vybavená a špatně vybavená. Není to jako bojovat s CPU úrovně 8 v demu, kde je AI extrémně dobrá; jde spíše o to, že vaše komba způsobují velmi malé poškození ve srovnání s vašimi protivníky. Existují způsoby, jak vyrovnat herní pole, jako je použití herních předmětů k posílení útoku a obrany, ale souboje ke konci hry mi připadaly jako těžká bitva bez ohledu na podivnou kombinaci, kterou jsem vymyslel.

Držel jsem se hlavního questu po celou dobu World Tour a v důsledku toho jsem musel neustále sbírat body zkušeností. Existuje spousta vedlejších úkolů, ale stejně jako hlavní úkol, tyto mise prostě nejsou zábavné. V jednom bodě příběhu jste požádáni, abyste bojovali proti potulné lednici, abyste našli speciální šroub. Může to znít jako legrace (vývojáři dokonce vystrojili ledničku červenou čelenkou jako Ryu), ale tyto boje mohou být neuvěřitelně frustrující, když nemáte žádné léčivé předměty, které by vás zachránily.

I jako velký fanoušek Street Fighter jsem se vždy snažil poskládat dohromady prvky spletitého příběhu hry. World Tour mi zabralo něco málo přes 15 hodin, a i když tam byly zajímavé příběhy týkající se nového padoucha JP, cítil jsem se takhle režim glosoval události zahrnuté v komiksu Street Fighter 6. teroristický útok a donutil ho, aby se schoval.

Místo sledování následků těchto událostí by bylo lepší vidět, jak se příběh komiksu rozvine. Příběh Street Fighter 6 bez spoilerů neodpovídá na žádnou z velkých otázek. World Tour má potenciál utkat působivé vyprávění, ale místo toho nám zbývá do značné míry předvídatelná zápletka o bojovníkovi, který se snaží zachránit svého rivala lačnícího po moci.

Stojí za zmínku, že ve Fighters Hub je samostatný arkádový režim, který na konci každé hry obsahuje klasické komiksové cutscény. Pokud se chcete dozvědět o všech vypouštěcích postavách mimo World Tour, je to jediný způsob, jak to udělat. Bohužel, pokud hledáte odpovědi na velké otázky, které vyvolal příběh JP a Kena, možná budete muset počkat na přidání DLC postav do seznamu.

Vzhledem k délce kampaně a hloubce mechanik ve Street Fighter 6 mě překvapilo, že World Tour nepřipravuje hráče na boj. World Tour vás vybízí, abyste si vytvořili sadu vlastních pohybů, které nebudete moci používat mimo režim Avatar Battle, a umožní vám používat předměty během bojů, abyste se vyléčili proti mocným nepřátelům. Capcom používá tento režim k překlenutí propasti mezi příležitostnými a zkušenými hráči a má v rukávu další funkci, která mění hru: moderní ovládání.

Moderní ovládací prvky usnadňují naučit se hrát Street Fighter 6, aniž byste museli trávit hodiny učením komb v cvičném režimu. Tlačítka pro primární útok jsou snížena ze šesti na tři, speciální útoky lze provádět pomocí jediného tlačítka a hráči mají přístup ke třem automatickým kombinacím podržením spouště a stisknutím tlačítka na obličeji . Největší nevýhodou tohoto typu ovládání je, že vaše automatická komba způsobují o 20 % menší poškození a vy nemáte plnou kontrolu nad svou postavou. To znamená, že potřebujete plnou kontrolu, pokud si vystačíte s konzistentními automatickými komby? Je jen na vás, jak se rozhodnete.

Pokud jste si nenašli čas na to, abyste se vážně naučili bojovou hru, není důvod nezkusit moderní ovládání. Dávají začátečníkům šanci proti podstatně lepším soupeřům a je to dobrý způsob, jak hráčům usnadnit hru, než přejdou na klasické ovládání. K tomu všemu jsou moderní ovládací prvky pro Capcom Pro Tour 2023 legální – je to tak, můžete vyhrát 1 000 000 $, aniž byste se museli naučit jediné kombo. Hráči na úrovni esportů se obávají, že moderní ovládací prvky budou ve špatných rukou příliš výkonné, což by vám mělo ukázat jejich kvalitu.

Inovativní nové ovládací schéma společnosti Capcom nemohlo přijít ve vhodnější dobu, protože Street Fighter 6 je nejtěžší hrou od dob Third Strike. Vracející se mechaniky jako Ultra Combos a V-Trigger byly nahrazeny Drive System, měřidlo naplněné šesti zásobami, které hráčům umožňují přístup k pěti technikám. Zatímco některé z těchto technik jako Overdrive Art, Drive Reversal a Drive Parry mohou znít vracejícím se hráčům povědomě, adaptace Drive Impact a Drive Rush bude vyžadovat hodiny zkušeností.

Díky Drive System jsou zápasy napínavé od začátku, protože hráči mohou od začátku používat výkonná komba. Tato mechanika má také prvek rizika a odměny, protože vyžaduje, aby hráči sledovali své jízdní měřidlo. Je možné se předběhnout pomocí dlouhého komba, které vás donutí do stavu vyhoření. Jakmile jste v tomto stavu, váš přístup k měřidlu praxe je zcela přerušen, stáváte se pomalejšími a slabšími a jste náchylní k poškození čipy. Konečně, když vás zasáhne Drive Impact v rohu, omráčí vás a dá vašemu soupeři šanci získat kombo zdarma.

Chvíli trvá, než se vaše měřidlo plně obnoví, což vytváří napjaté chvíle, kdy je jeden hráč výrazně slabší než druhý. To je to, co dělá tuto mechaniku tak zajímavou; přes všechny negativní účinky, které přináší, není vyčerpání rozsudkem smrti. V některých scénářích má smysl utratit celý svůj jízdní rozchod, pokud můžete donutit soupeře zajet do rohu, abyste omezili jeho možnosti útoku.

Zatímco mechanika jízdy je radikálním novým vylepšením, Capcom hrál s herním obsazením docela bezpečně a držel se hlavně vracejících se postav Street Fighter 2, které většina fanoušků zná a miluje. Street Fighter 6 však také zavádí šest nových postav do směsi, s některými znovu zavedenými bojovými styly, které jsme již viděli, včetně vlivu Bushinryu Ninjutsu Kimberly z Guye a Lily z T Hawk's Thunderfoot Tribe. Dostáváme také nového padoucha, který pro změnu není M. Bison v podobě JP, mazaného obchodníka, který bojuje s Psycho Power.

Pokud jde o konkurenční stránku Street Fighter 6, je spravedlivé říci, že Capcom skutečně překonal sám sebe. S převíjecím síťovým kódem, multiplayerovým multiplayerem a jedním z nejpokročilejších tréninkových režimů, jaké kdy v bojové hře byly, mají hráči vše, co potřebují, aby si nasadili rukavice a mohli se pustit do hry. Dokonce se pokusili zahrnout strategie pro každou postavu a užitečné kombinované zkoušky, které vám pomohou naučit se seznam.

Capcom prosazuje Battle Hub od první beta verze v roce 2022, prostor, kde se hráči mohou pohybovat pomocí svých avatarů World Tour k interakci s ostatními bojovníky. Jakmile si vyberete svůj nejbližší server, budete umístěni do centra plného bojovníků všech kategorií dovedností. Odtud můžete hrát téměř každý režim, který Street Fighter 6 nabízí, včetně Extreme Battle, který do každého boje zavádí nová pravidla a triky.

Nejprve jsem si myslel, že Battle Hub věci zbytečně komplikuje, ale není tomu tak. Můžete snadno přistupovat k hodnoceným, neformálním a vlastním místnostem v nabídce Fighting Ground, kde můžete bojovat až s 16 hráči v soukromé hale, ale máte také Battle Hub pro neformální zápasy a turnaje. Když už mluvíme o příležitostných zápasech, Street Fighter 6 není jediná hra, kterou si můžete v Battle Hub zahrát. Vydejte se do Game Center, kde najdete rotující výběr arkádových skříní s klasikami od Street Fighter 2 po Final Fight.

Samotná myšlenka sedět před náhodným arkádovým automatem v cvičném režimu, dokud se vás někdo nerozhodne vyzvat, se v dnešní době zdá zastaralá, ale tento systém je velmi zábavný. Nikdy nevíte, proti jakému soupeři budete čelit, a pokud budete mít obzvlášť těsné partie, můžete si nakonec najít nějaké přátele. Hraní na PC mi výrazně zlepšilo zážitek z Battle Hub, protože jsem měl přístup ke klávesnici. Díky možnosti poslat zprávu svému soupeři po setu byl zážitek mnohem příjemnější.

Street Fighter 6 staví na lekcích získaných z předchozích her v této sérii a vytváří perfektní balíček pro každý typ hráče bojových her. Jako dosud nejambicióznější díl této série se snaží podporovat zbrusu nové hráče pomocí robustních tréninkových nástrojů, ovládacích schémat a zábavných režimů a zároveň zajistit, aby její komplexy bojové mechaniky měly dostatečnou hloubku pro veterány. nadcházející roky.

Recenze Street Fighter 6

Je to první hra Street Fighter po dlouhé době, kde se zdá, že jsou vítáni hráči všech úrovní dovedností. Zatímco režim World Tour je ohromující, naprostý rozsah SF6 znamená, že nemusíte čekat na nevyhnutelnou edici Ultra, než do toho skočíte.